Lohkolämppäri päällä->käynnistyy huo..//OK!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Lohkolämppäri päällä->käynnistyy huo..//OK!!

Viesti Kirjoittaja Poude »

Näin se vaan on, aina kun pakkasilla lyö "tolppaan" niin joutuu sahaamaan melko kauankin että lähtee tulille, ilman lohkolämppäriä ei mitään onkelmaa...Mistä johtuu? muilla?

Teoria:

Lohkolämppäri lämmittää koneen sisällä olevaa nestettä eli termarin toisella puolella olevaa, mutta lämpöanturit ovatkin siellä ei lämmitettävällä puolella eli termarin kylmällä puolella? onko tässä mitään perää? Ja täten ecu luulee että jaahas, kone onkin kylmä, vaikka se onkin paljon lämpimämpi, ja niin ollen laittaa seoksen päin pppppp ?

Muuten auto käynnistyy loistavasti, jäässä, kylmällä, tai kuumalla koneella, se vaan jäi kerran hämäämään kun ajoin -30 pakkasesta auton lämpimään halliin, auto oli siellä noin 30min, sitten kun koitti startata niin eipäs lähtenytkään helposti, vaan joutui sahaamaan? Kylmä ilma-> lämpeni ja siten tuli johkin kosteutta eikä suostunutkaan lähteen helposti?


EI JUMALISTE! :lol: ei hyvää päivää tän kans.. termostaatti kotelo oli tyhjä, eli anturi mittas kokoajan viileämpää ILMAA kun mitä VESI oli.. nyt lämpöviisari toimii normaalisti, käynnistyy milloin vaan täydellisesti..ja mikä parasta, kulutus tippui täydellisen normaaliin! ajoin 100km enkä huomannut bensaviisarissa pienintäkään liikettä aaaah tätä ilon päivää :lol: Pääsee 20 eurolla liki 300km nyt, ennen 150km tyyliin että "pääsenköhän mää tankille asti :oops: " :lol:
Viimeksi muokannut Poude, 13 Helmi 2007 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo Mk1
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Onko varmasti oikea lämmitin oikeassa paikassa?

Mitä käsittämättömimmistä syistä johtuen ihmiset haluaa asentaa erilaisen lohkolämmittimen - tai alkuperäisestä ideasta poikkeavaan paikkaan - kuin mitä kuuluu olla, ja siitä sitten aiheutuu erinäisiä ongelmia. Zetecissähän vastuksen paikka olisi lohkon takapuolella, eka proppu vaihelaatikolta päin.

Nimimerkillä kerran möin 2000w sisätilan lämmittimen konehuoneeseen asennettavaksi..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Krisse kirjoitti:Nimimerkillä kerran möin 2000w sisätilan lämmittimen konehuoneeseen asennettavaksi..
:lol:
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Krisse kirjoitti:Onko varmasti oikea lämmitin oikeassa paikassa?

Mitä käsittämättömimmistä syistä johtuen ihmiset haluaa asentaa erilaisen lohkolämmittimen - tai alkuperäisestä ideasta poikkeavaan paikkaan - kuin mitä kuuluu olla, ja siitä sitten aiheutuu erinäisiä ongelmia. Zetecissähän vastuksen paikka olisi lohkon takapuolella, eka proppu vaihelaatikolta päin.

Nimimerkillä kerran möin 2000w sisätilan lämmittimen konehuoneeseen asennettavaksi..
Nyt meni vähän ohi mutta.. onhan niitä tämmösiäkin lohkolämppäreitä--> http://irc-galleria.net/view.php?nick=M ... d=49047891
Mondeo Mk1
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Moottorin kannalta paras olisi jos ne öljyt olisi lämpöisiä kylmästä käynnistettäessä.
Tehkäämme siis moottorin kannalta järkevämpiä öljypohjan lämmittimiä eikä kuskin kannalta järkeviä jäähdytinnesteen lämmittimiä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Ares kirjoitti:Moottorin kannalta paras olisi jos ne öljyt olisi lämpöisiä kylmästä käynnistettäessä.
Tehkäämme siis moottorin kannalta järkevämpiä öljypohjan lämmittimiä eikä kuskin kannalta järkeviä jäähdytinnesteen lämmittimiä
kaveri otti uuteen corollaansa "lohkolämppärin" ja se oli just sellanen vastus mikä liimattiin öljypohjaan
Focus 1.0 edition a6 2017
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Poude kirjoitti: Nyt meni vähän ohi mutta.. onhan niitä tämmösiäkin lohkolämppäreitä--> http://irc-galleria.net/view.php?nick=M ... d=49047891


Kaveri kokeili tota kerran ja se ei muistanu/tienny et sen auto vuotaa bensaa ja kaikkihan sen arvaa et miten siin kävi,,Ja palokunta oli iloinen.. Kaveri ei,tosin se oli sellanen romu millä ajeltiin romurallii kavereiden kans, mut joutu menee dösäl töihin maanantaina
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

jaska74 kirjoitti:kaveri otti uuteen corollaansa "lohkolämppärin" ja se oli just sellanen vastus mikä liimattiin öljypohjaan
tunnetaan myös nimellä säteilylämmitin...
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

noista säteilylämmittimistähän oli joskus juttua TM:ssä... todettiin muistaakseni aika tehottomiksi. että sulattavat lähinnä vaan lumen auton alta. :D kyllähän se lohkolämmitinkin lämmittää koko mottia, eli myös öljyjä. siis jos käytetään oikein = oikea aika pakkaseen nähden = tarpeeksi pitkään. :)
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tai jos eeberiin ei ole varaa niin hyvä yhdistelmä olisi varmaan oikea lohkolämppäri yhdistettynä tuolaiseen öljylämmittimeen...

Its miettinyt josko tähän V6 koneeseen asentaisi toisen elementin koneen toiselle puolen... Lämpisi tasaisemmin eikä vain puolikas kone.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

mullakävi mielessä et tollanen säteilylämmitin vois olla hyvä laatikon kylessä...ei olis nihkee loota pakkasella.
nojoo kohta joku suunnittelee lämmitystä jo hammastangolle yms muille nihkeille osille :lol:
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Tää keskustelu lähti alusta alkaen niin OFFTOPIC ettäää :lol:

Kävin tilaan uuden lämpötila-anturin eculle (33eur!)

Kuuluuko muuten termostaattikotelon olla täynnä nestettä kokoajan? pikku lätäkkö näkyi pohjalla kun otin tuon anturin irti ja kurkkasin, täytin sen vedellä ja lämmöt rupes nouseen samanlailla kun kesällä, eli ihan NORMAL keskelle :roll: wtf..
Mondeo Mk1
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Poude kirjoitti:Kuuluuko muuten termostaattikotelon olla täynnä nestettä kokoajan? pikku lätäkkö näkyi pohjalla kun otin tuon anturin irti ja kurkkasin, täytin sen vedellä ja lämmöt rupes nouseen samanlailla kun kesällä, eli ihan NORMAL keskelle :roll: wtf..
pitäshän siel olla vettä...jos ei oo ni eihä se anturi saa oikeeta tietoo.
siitä on muute hyvä ilmata järjestelmä ku kaataa nesteet sisään...
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

EI JUMALISTE! :lol: ei hyvää päivää tän kans.. termostaatti kotelo oli tyhjä, eli anturi mittas kokoajan viileämpää ilmaa kun mitä vesi oli.. nyt lämpöviisari toimii normaalisti, käynnistyy milloin vaan täydellisesti..ja mikä parasta, kulutus tippui täydellisen normaaliin! ajoin 100km enkä huomannut bensaviisarissa pienintäkään liikettä aaaah tätä ilon päivää :lol: Pääsee 20 eurolla liki 300km nyt, ennen 150km niin että "pääsenköhän mää tankille asti :oops: " :lol:


Eli vetelin "ryyppy" päällä kokoajan :D noo...
Mondeo Mk1
Vastaa Viestiin