Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Näin se vaan on, aina kun pakkasilla lyö "tolppaan" niin joutuu sahaamaan melko kauankin että lähtee tulille, ilman lohkolämppäriä ei mitään onkelmaa...Mistä johtuu? muilla?
Teoria:
Lohkolämppäri lämmittää koneen sisällä olevaa nestettä eli termarin toisella puolella olevaa, mutta lämpöanturit ovatkin siellä ei lämmitettävällä puolella eli termarin kylmällä puolella? onko tässä mitään perää? Ja täten ecu luulee että jaahas, kone onkin kylmä, vaikka se onkin paljon lämpimämpi, ja niin ollen laittaa seoksen päin pppppp ?
Muuten auto käynnistyy loistavasti, jäässä, kylmällä, tai kuumalla koneella, se vaan jäi kerran hämäämään kun ajoin -30 pakkasesta auton lämpimään halliin, auto oli siellä noin 30min, sitten kun koitti startata niin eipäs lähtenytkään helposti, vaan joutui sahaamaan? Kylmä ilma-> lämpeni ja siten tuli johkin kosteutta eikä suostunutkaan lähteen helposti?
EI JUMALISTE! ei hyvää päivää tän kans.. termostaatti kotelo oli tyhjä, eli anturi mittas kokoajan viileämpää ILMAA kun mitä VESI oli.. nyt lämpöviisari toimii normaalisti, käynnistyy milloin vaan täydellisesti..ja mikä parasta, kulutus tippui täydellisen normaaliin! ajoin 100km enkä huomannut bensaviisarissa pienintäkään liikettä aaaah tätä ilon päivää Pääsee 20 eurolla liki 300km nyt, ennen 150km tyyliin että "pääsenköhän mää tankille asti "
Viimeksi muokannut Poude, 13 Helmi 2007 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä käsittämättömimmistä syistä johtuen ihmiset haluaa asentaa erilaisen lohkolämmittimen - tai alkuperäisestä ideasta poikkeavaan paikkaan - kuin mitä kuuluu olla, ja siitä sitten aiheutuu erinäisiä ongelmia. Zetecissähän vastuksen paikka olisi lohkon takapuolella, eka proppu vaihelaatikolta päin.
Nimimerkillä kerran möin 2000w sisätilan lämmittimen konehuoneeseen asennettavaksi..
Krisse kirjoitti:Onko varmasti oikea lämmitin oikeassa paikassa?
Mitä käsittämättömimmistä syistä johtuen ihmiset haluaa asentaa erilaisen lohkolämmittimen - tai alkuperäisestä ideasta poikkeavaan paikkaan - kuin mitä kuuluu olla, ja siitä sitten aiheutuu erinäisiä ongelmia. Zetecissähän vastuksen paikka olisi lohkon takapuolella, eka proppu vaihelaatikolta päin.
Nimimerkillä kerran möin 2000w sisätilan lämmittimen konehuoneeseen asennettavaksi..
Moottorin kannalta paras olisi jos ne öljyt olisi lämpöisiä kylmästä käynnistettäessä.
Tehkäämme siis moottorin kannalta järkevämpiä öljypohjan lämmittimiä eikä kuskin kannalta järkeviä jäähdytinnesteen lämmittimiä
Ares kirjoitti:Moottorin kannalta paras olisi jos ne öljyt olisi lämpöisiä kylmästä käynnistettäessä.
Tehkäämme siis moottorin kannalta järkevämpiä öljypohjan lämmittimiä eikä kuskin kannalta järkeviä jäähdytinnesteen lämmittimiä
kaveri otti uuteen corollaansa "lohkolämppärin" ja se oli just sellanen vastus mikä liimattiin öljypohjaan
Kaveri kokeili tota kerran ja se ei muistanu/tienny et sen auto vuotaa bensaa ja kaikkihan sen arvaa et miten siin kävi,,Ja palokunta oli iloinen.. Kaveri ei,tosin se oli sellanen romu millä ajeltiin romurallii kavereiden kans, mut joutu menee dösäl töihin maanantaina
noista säteilylämmittimistähän oli joskus juttua TM:ssä... todettiin muistaakseni aika tehottomiksi. että sulattavat lähinnä vaan lumen auton alta. kyllähän se lohkolämmitinkin lämmittää koko mottia, eli myös öljyjä. siis jos käytetään oikein = oikea aika pakkaseen nähden = tarpeeksi pitkään.
mullakävi mielessä et tollanen säteilylämmitin vois olla hyvä laatikon kylessä...ei olis nihkee loota pakkasella.
nojoo kohta joku suunnittelee lämmitystä jo hammastangolle yms muille nihkeille osille
Tää keskustelu lähti alusta alkaen niin OFFTOPIC ettäää
Kävin tilaan uuden lämpötila-anturin eculle (33eur!)
Kuuluuko muuten termostaattikotelon olla täynnä nestettä kokoajan? pikku lätäkkö näkyi pohjalla kun otin tuon anturin irti ja kurkkasin, täytin sen vedellä ja lämmöt rupes nouseen samanlailla kun kesällä, eli ihan NORMAL keskelle wtf..
Poude kirjoitti:Kuuluuko muuten termostaattikotelon olla täynnä nestettä kokoajan? pikku lätäkkö näkyi pohjalla kun otin tuon anturin irti ja kurkkasin, täytin sen vedellä ja lämmöt rupes nouseen samanlailla kun kesällä, eli ihan NORMAL keskelle wtf..
pitäshän siel olla vettä...jos ei oo ni eihä se anturi saa oikeeta tietoo.
siitä on muute hyvä ilmata järjestelmä ku kaataa nesteet sisään...
EI JUMALISTE! ei hyvää päivää tän kans.. termostaatti kotelo oli tyhjä, eli anturi mittas kokoajan viileämpää ilmaa kun mitä vesi oli.. nyt lämpöviisari toimii normaalisti, käynnistyy milloin vaan täydellisesti..ja mikä parasta, kulutus tippui täydellisen normaaliin! ajoin 100km enkä huomannut bensaviisarissa pienintäkään liikettä aaaah tätä ilon päivää Pääsee 20 eurolla liki 300km nyt, ennen 150km niin että "pääsenköhän mää tankille asti "