Ei ongelmia, mutta muutamia huomioita. Penkki on kuin betoniin valettu näillä pakkasilla lähdössä, vaihdekepin kehys irtoilee, onneksi on helppo painaa kiinni. Kone käy yllättävän siististi noin paljon ajetuksi 1.8. Ihan selvä ero viime talveen verrattuna, mutta moottorissa onkin Fordin omat 5w-30 öljyt, eipä tuo pahemmin kalise.
Lämmittimen puhallin kitisee enemmän tai vähemmän, riippuen mihin suuntaan auto on kallellaan. Vaihdelaatikko ja kytkin toimivat paremmin kovalla pakkasella kuin lämpimällä. Okei, kuiva ilma auttaa kytkintä, joka ei täristele liikkeelle lähdettäessä kuten kostealla kelillä ja lootakin taitaa tiivistyä kylmällä.
Kuskin oven lukko aiheutti ongelmia, mutta yksi 14 tunnin kuivatus lämpimässä tallissa ja kunnon voitelu lopetti temppuilun, samalla myös muut ovet alkoivat toimia paremmin, vaikka niitä saakin paukutella kiinni muutaman kerran, ennenkuin pysyvät. Ja onhan Mondeo kylmä auto, vaikka moottorin lämmöt nousevat edelleen ilman pahviakin normaaliin, taitaa olla termari edelleen kunnossa, ei auto lämpeä 13 km työmatkalla sisältä mitenkään häiritsevän kuumaksi, vaikka säädin on täysillä koko ajan ja puhallus kolmosella. Volvo on kuin sauna Mondeoon verrattuna, toisaalta Mondeo ei työntele öljyjä ulos, kuten Volvo haluaa jatkuvasti tehdä, vaikka huohotinta alvariinsa puhdistellaankin
Pikkujuttuja, kolmen tonnin kulkineeksi oikein hyvää kyytiä. Oma pikantti lisä tulee pinnatuista talvirenkaista, jotka vuorokauden seisomisen jäljiltä ovat pari ekaa kilmetriä lähinnä neliskanttiset, ennenkuin asettuvat. Kunnon vatkausta ! Muuten ei renkaissa valittamista, hymyilyttämäänhän tuokin enemmän tuppaa. Ai niin, edellisen tankillisen kulutus pompsahti 9.6 -> 10.5 litraksi, joten kyllä se kylmä käy kulutuksen päälle jonkun verran.