Tuottaako pakkanen ongelmia autollesi?
Tuottaako pakkanen ongelmia autollesi?
Itsellä ei muuta ongelmaa kun että ovet ei joskus suostu meneen kiinni,joskus menee kun kunnolla pamauttaa.
Käyntiin lähtee komeasti vaikka pakkasta on tälläviikolla ollut -30C, ilman roikkaa
Bensankulutus vaan huikeaa,no tosin.. Raakana käymään, 3-4 äijää kyytiin, 20km matka-ajoa (sis. 3km kyytiläisten poimintaa), auto ehtii juuri lämmitä normaalilämpötilaan kunnes ollaankin jo perillä, kulutus ollu ny pyöreesti 10 sadalla, ja ajo siis pelkästään ylläolevaa tälläviikolla.
Tuttujen autoista tän viikon saldo:
Megane: termari sano sopimuksen irti, flekti ei toimi, ei käynnisty,akku tyhjenee.
Corolla: Ei inahdakkaan
Prelude:Pihaan jäi
190 Mese (Diesel/600tkm): Huonosti käymään mutta lähtee kun sahaa vaan, startti alkanu pyörähtään tyhjää
Mutta kuinkas muilla?
Käyntiin lähtee komeasti vaikka pakkasta on tälläviikolla ollut -30C, ilman roikkaa
Bensankulutus vaan huikeaa,no tosin.. Raakana käymään, 3-4 äijää kyytiin, 20km matka-ajoa (sis. 3km kyytiläisten poimintaa), auto ehtii juuri lämmitä normaalilämpötilaan kunnes ollaankin jo perillä, kulutus ollu ny pyöreesti 10 sadalla, ja ajo siis pelkästään ylläolevaa tälläviikolla.
Tuttujen autoista tän viikon saldo:
Megane: termari sano sopimuksen irti, flekti ei toimi, ei käynnisty,akku tyhjenee.
Corolla: Ei inahdakkaan
Prelude:Pihaan jäi
190 Mese (Diesel/600tkm): Huonosti käymään mutta lähtee kun sahaa vaan, startti alkanu pyörähtään tyhjää
Mutta kuinkas muilla?
Mondeo Mk1
allekirjoituksen escort, ei mitään ongelmia, lähtee laakista. 8) vaikka ei oo tosiaan sitä tolppapaikkaa... no, ei kyllä olis motissa lämppäriäkään, et ei sen puoleen. 8km työmatkalla ehtii just melkein normaaleille lämmöt, niin sitten pitääkin jo jättää auto jäätymään päiväks. ja illalla sitten sama uusiks.
vaihteita saa aamulla alkuun vaihtaa aika suht miehekkästi, mut sehän on fordeissa normaalia. öljytkin vois tietty vaihtaa sinne lootaan jossain vaiheessa, ties vaikka ois alkuperäset. ja penkki on alkuun kuin sementtiä, yhtä kova ja kylmä. kulutus pyörii tollasessa ajossa sielä kympin tienoilla.
vaihteita saa aamulla alkuun vaihtaa aika suht miehekkästi, mut sehän on fordeissa normaalia. öljytkin vois tietty vaihtaa sinne lootaan jossain vaiheessa, ties vaikka ois alkuperäset. ja penkki on alkuun kuin sementtiä, yhtä kova ja kylmä. kulutus pyörii tollasessa ajossa sielä kympin tienoilla.
Hienosti on Focceri lähteny käymään, tolpan nokassa aina ennen liikenteeseen lähtöä...Ei oo tosin normi lohkolämppäri, vaan säteilylämmitin, välillä tuntuu että joutais romukoppaan koko lämmitin, kun näyttäis sulattavan pelkästään lumet auton alta Tiiä sitte...
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Tahmea ku mikä ja muu ei jousta ku penkki
aina jotaki 4min nopeutettua tyhjäkäyntiä käytän ennenku lähen ajelemaan, jos on kone kylmä. Niin paremmin paikat toimii.
Ja ajaessa vinkuu kokoajan hihna siinä vähä reilu 2000rpm niin sillo vinkuu.
Sitte ilmeni kahtena aamuna yks "ongelma". Illalla auton pisti piuhaan ja sammutti koneen (valot samalla sammuu). Sitte aamulla huomaa, että saatana...parkit on päällä tää pakkanen vissii tekköö tommosta, että viskoo parkit itestää päälle. Ei siinä mitää, auto lähti käyntiin ku useamman tunnin piuhassa ol. Tällä viikolla joka ammu ollu pakkasta tuolla ilomantsissa semmsoet -36 - -28 siltä väliltä...Että on ilimoja pielly.
aina jotaki 4min nopeutettua tyhjäkäyntiä käytän ennenku lähen ajelemaan, jos on kone kylmä. Niin paremmin paikat toimii.
Ja ajaessa vinkuu kokoajan hihna siinä vähä reilu 2000rpm niin sillo vinkuu.
Sitte ilmeni kahtena aamuna yks "ongelma". Illalla auton pisti piuhaan ja sammutti koneen (valot samalla sammuu). Sitte aamulla huomaa, että saatana...parkit on päällä tää pakkanen vissii tekköö tommosta, että viskoo parkit itestää päälle. Ei siinä mitää, auto lähti käyntiin ku useamman tunnin piuhassa ol. Tällä viikolla joka ammu ollu pakkasta tuolla ilomantsissa semmsoet -36 - -28 siltä väliltä...Että on ilimoja pielly.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Jos ei tolpassa ole niin lähtee hiukan normaalia tahmeammin mutta lähtee kyllä aina ekalla. Vaihteet hiukan jämäkämmät kuin normaalisti. Mutta toimii. Kulutus kyllä päätön, kiitos paskan termarin, ei mene vissiin kiinni asti niin käy aina motarilla kylmänä eikä ehdi lämpenemään tarpeeksi.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Hyvin on tuo työmatka sierra toiminut, vaikka ei lohkolämppäriä olekkaan ja pakkastakin on sellaista -30-35 astetta parina päivänä ollutkin. Öljyä on vain alkanut näillä kylmillä keleillä vuotamaan niin perkuleesti.. Doch sierra ei jaksa lähteä käyntiin ilman lämmitystä, viime talvena ostamani halppis akku ei ilmeisesti enään jaksa pitää virtoja näin kylmällä. Tänään oli tosin sen verran lämpimämpää että uskalluin silläkin jo töihin, töissä kun niitä lämmitys tolppia ole muuta kuin muutama johtoportaalle...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Eilen käynnistin ekan kerran tän talven kovilla pakkasilla, oli 1,5tuntia narun jatkona, lähtihän tuo ekalla käyntiin, sitten alko hirvee kolina ja vinkuna oikeen hävetti seisoo siinä vieressä. Laturin valo on palanu jo pari kuukautta ni vissiin se oli vähän eri mieltä mun kanssa tosta lähtemisestä ja vaihdelaatikkokaan ei ollut kovinkaan mielissään lähdöstä oli kyl huvittavaa kun naama punasena sai rattia kääntää ja vaihteetkin vaihtu niin "sulavasti", mut kyl se siitä kun se vaan 5km ajon jälkeen kerkiää lämpiämään
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Sierra Ja Dx kuin palmun alta
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Kummatkin tulille, raakana.
Riesa: pitkä startti, ontuu hetken. Notkea kuin koivuhalko, omituisia ääniä. Viileä (v*tun jääkaappi).
Chevy: ekalla tulille. Hieman korkeampi tyhjäkäynti muutaman minuutin. Laatikko nykäisee hieman kylmänä. Viherpipot saa aivoverenvuodon nähdessään putkista tulevan höyrypilven (on saastemalli, katti ja lisäilmapumppu). Lämpenee nopeasti.
Riesa: pitkä startti, ontuu hetken. Notkea kuin koivuhalko, omituisia ääniä. Viileä (v*tun jääkaappi).
Chevy: ekalla tulille. Hieman korkeampi tyhjäkäynti muutaman minuutin. Laatikko nykäisee hieman kylmänä. Viherpipot saa aivoverenvuodon nähdessään putkista tulevan höyrypilven (on saastemalli, katti ja lisäilmapumppu). Lämpenee nopeasti.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 29 Kesä 2005 02:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ei mitään tsäänssejä saada Mondeota käyntiin ilman roikkaa jos 30 pakkasta. Kuskin ovi ei aina pysy kiinni ja takaovi aukesi yks päivä itestään. Vilkku ei palauta pakkasella vaan jää käännöksen jälkeen päälle, vaihdekepin kehys irtoaa aina kun sisusta on kylmä. Siinäpä ne tärkeimmät. Noh, myyntiin menee muutenkin koko paska.
Mondeo mk2
Ei ongelmia, mutta muutamia huomioita. Penkki on kuin betoniin valettu näillä pakkasilla lähdössä, vaihdekepin kehys irtoilee, onneksi on helppo painaa kiinni. Kone käy yllättävän siististi noin paljon ajetuksi 1.8. Ihan selvä ero viime talveen verrattuna, mutta moottorissa onkin Fordin omat 5w-30 öljyt, eipä tuo pahemmin kalise.
Lämmittimen puhallin kitisee enemmän tai vähemmän, riippuen mihin suuntaan auto on kallellaan. Vaihdelaatikko ja kytkin toimivat paremmin kovalla pakkasella kuin lämpimällä. Okei, kuiva ilma auttaa kytkintä, joka ei täristele liikkeelle lähdettäessä kuten kostealla kelillä ja lootakin taitaa tiivistyä kylmällä.
Kuskin oven lukko aiheutti ongelmia, mutta yksi 14 tunnin kuivatus lämpimässä tallissa ja kunnon voitelu lopetti temppuilun, samalla myös muut ovet alkoivat toimia paremmin, vaikka niitä saakin paukutella kiinni muutaman kerran, ennenkuin pysyvät. Ja onhan Mondeo kylmä auto, vaikka moottorin lämmöt nousevat edelleen ilman pahviakin normaaliin, taitaa olla termari edelleen kunnossa, ei auto lämpeä 13 km työmatkalla sisältä mitenkään häiritsevän kuumaksi, vaikka säädin on täysillä koko ajan ja puhallus kolmosella. Volvo on kuin sauna Mondeoon verrattuna, toisaalta Mondeo ei työntele öljyjä ulos, kuten Volvo haluaa jatkuvasti tehdä, vaikka huohotinta alvariinsa puhdistellaankin
Pikkujuttuja, kolmen tonnin kulkineeksi oikein hyvää kyytiä. Oma pikantti lisä tulee pinnatuista talvirenkaista, jotka vuorokauden seisomisen jäljiltä ovat pari ekaa kilmetriä lähinnä neliskanttiset, ennenkuin asettuvat. Kunnon vatkausta ! Muuten ei renkaissa valittamista, hymyilyttämäänhän tuokin enemmän tuppaa. Ai niin, edellisen tankillisen kulutus pompsahti 9.6 -> 10.5 litraksi, joten kyllä se kylmä käy kulutuksen päälle jonkun verran.
Lämmittimen puhallin kitisee enemmän tai vähemmän, riippuen mihin suuntaan auto on kallellaan. Vaihdelaatikko ja kytkin toimivat paremmin kovalla pakkasella kuin lämpimällä. Okei, kuiva ilma auttaa kytkintä, joka ei täristele liikkeelle lähdettäessä kuten kostealla kelillä ja lootakin taitaa tiivistyä kylmällä.
Kuskin oven lukko aiheutti ongelmia, mutta yksi 14 tunnin kuivatus lämpimässä tallissa ja kunnon voitelu lopetti temppuilun, samalla myös muut ovet alkoivat toimia paremmin, vaikka niitä saakin paukutella kiinni muutaman kerran, ennenkuin pysyvät. Ja onhan Mondeo kylmä auto, vaikka moottorin lämmöt nousevat edelleen ilman pahviakin normaaliin, taitaa olla termari edelleen kunnossa, ei auto lämpeä 13 km työmatkalla sisältä mitenkään häiritsevän kuumaksi, vaikka säädin on täysillä koko ajan ja puhallus kolmosella. Volvo on kuin sauna Mondeoon verrattuna, toisaalta Mondeo ei työntele öljyjä ulos, kuten Volvo haluaa jatkuvasti tehdä, vaikka huohotinta alvariinsa puhdistellaankin
Pikkujuttuja, kolmen tonnin kulkineeksi oikein hyvää kyytiä. Oma pikantti lisä tulee pinnatuista talvirenkaista, jotka vuorokauden seisomisen jäljiltä ovat pari ekaa kilmetriä lähinnä neliskanttiset, ennenkuin asettuvat. Kunnon vatkausta ! Muuten ei renkaissa valittamista, hymyilyttämäänhän tuokin enemmän tuppaa. Ai niin, edellisen tankillisen kulutus pompsahti 9.6 -> 10.5 litraksi, joten kyllä se kylmä käy kulutuksen päälle jonkun verran.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Talvi on ihan takapuolesta.
Ihan säälittää autoa rääkätä näillä pakkasilla, ei se tykkää hyvää.
Aina aamulla kun käynnistää niin startti pyörii tosi tuskasesti ja kauan saa sahata. Sitte kun lähtee niin erilaisia kitinöitä ja vinkunoita kuuluu joka puolelta, hihna rääkyy, valot on himmeät, puhallin ujeltaa, kuski tärisee. Ajamaan kun lähtee niin vaihteet ihan h*vetin jumissa ja kronksahtaa kun pakille laittaa. Rattia saa vääntää kunnolla ja vaikka kaasua polkee niin ei mihinkään kulje ekan kilometrin aikana. Tuntuu että pelkkään käynnistykseen lorahtaa 5 litraa bensaa. Satasella menee reilusti yli 10 litraa ja kone on 1,6... Jalat on ihan jäässä vielä 30km jälkeen kun ei puhalla lattialle paljon mitään. Sisustan muoviosat nitisee, ränisee ja pärisee niin että hermoja koetellaan ja alusta on paukkukova. Edes radio ei kylmänä pelaa vaan kanavat kohisee ja ääni tulee niinku kaivosta. Onneks toisinaan saa piuhaan auton niin toimii edes kone normaalisti mutta kun aina lähtee eri aikaan liikenteeseen niin ei voi ajoissa laittaa lämpiimään. Lämmin keli kun on niin kaikki em. seikat on kunnossa ja bensaakin menee 6,5- 7 litraa satkulla. Tästä voi päätellä että vika on talvessa ja näissä stanan kammottavissa pakkasissa
Ihan säälittää autoa rääkätä näillä pakkasilla, ei se tykkää hyvää.
Aina aamulla kun käynnistää niin startti pyörii tosi tuskasesti ja kauan saa sahata. Sitte kun lähtee niin erilaisia kitinöitä ja vinkunoita kuuluu joka puolelta, hihna rääkyy, valot on himmeät, puhallin ujeltaa, kuski tärisee. Ajamaan kun lähtee niin vaihteet ihan h*vetin jumissa ja kronksahtaa kun pakille laittaa. Rattia saa vääntää kunnolla ja vaikka kaasua polkee niin ei mihinkään kulje ekan kilometrin aikana. Tuntuu että pelkkään käynnistykseen lorahtaa 5 litraa bensaa. Satasella menee reilusti yli 10 litraa ja kone on 1,6... Jalat on ihan jäässä vielä 30km jälkeen kun ei puhalla lattialle paljon mitään. Sisustan muoviosat nitisee, ränisee ja pärisee niin että hermoja koetellaan ja alusta on paukkukova. Edes radio ei kylmänä pelaa vaan kanavat kohisee ja ääni tulee niinku kaivosta. Onneks toisinaan saa piuhaan auton niin toimii edes kone normaalisti mutta kun aina lähtee eri aikaan liikenteeseen niin ei voi ajoissa laittaa lämpiimään. Lämmin keli kun on niin kaikki em. seikat on kunnossa ja bensaakin menee 6,5- 7 litraa satkulla. Tästä voi päätellä että vika on talvessa ja näissä stanan kammottavissa pakkasissa
Ford Sierra 1.6cvh 1990 (...ei sen tarvikkaan kulukea...)
Vähän ovat vaihteet kohmeat vaihtaa yön jäljiltä. Se yksi päivä kun oli pakkasta reilummin yli 20 astetta ja jouduin seisottamaan autoa kylmänä kadulla 9 tuntia, niin joutui kaksi turhaa starttiyritystä tekemään ennen kuin nappasi. Akussa oli virtaa, mutta ei vaan jaksanut käydä. Jäänyt kyllä (koputetaan yhdessä puuta tässä välissä) ainoaksi kerraksi.
Volvo 440 1.8i -95 -> Ford Focus STW 2.0 Trend -99 -> Nissan Primera Traveller 2.0 -03