...Sierrassa. Eli näpeissä olis 30tkm ajettu 2.3 9-5 Aero Saabin (kiinteä siipinen) ahdin. En noista ahtimista ja niiden suhteista juuri mitään ymmärrä mutta onko tuo liian pieni(eli ahdistaako,pakopaineet??) jos ton laittaa OHC:n jatkeeksi. Sanottakoon vielä että en ole tekemässä mitään kumisulattamoa tuosta autosta mutta että ihan vaan ahtamisen ilosta, ja lähinnä se vääntö... Muistaakseni ahtimessa luki Garret GT15 tai GT17(en muista tarkalleen ja ahdin on kaverilla) sekä joku A/R-luku, lisään tänne heti kun käyn tarkistamassa sen, mutta kuitenkin aika pieni verrattuna esim. RST Escon malmikuutioon... Pakosarjan ajattelin tehdä itse siten että kaikista putkista tulisi saman mittaiset,mutta onko kenelläkään kaavoja/neuvoja niiden mitoituksen kanssa. Koneesta olis tarkoitus tehdä 205-lohko,F-kangilla ja ylikoko Fordin männillä,sekä 1.6:en kannesta ammattilaisen kairaama kansi Piperin "turbo"-nokalla sekä isommilla venttiileillä.
Eli suunnitelmissa on n.0.5-0.6 paineilla toimiva.alhaalta asti vääntävä kone, ei niinkään mikään +3miljardiakilokaakkia omaava maansiirtomoottori (älkää kysykö miksi,haluan vaan sellaisen

) ja niin niin, nälkä kasvaa syödessä
P.S käytin hakua mutta en löytänyt mitään mikä olisi auttanut,eli olisin todella kiitollinen jos joku asiasta ymmärtävä auttaisi minutkin ymmärtämään noiden ahdinten sielunelämää...
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...