1.3l HCS --> 1.6l
1.3l HCS --> 1.6l
Elikkäs olen yrittänyt selvitellä, että kun mulla on toi Esco MK4 jossa on nyt 1.3l HSC (62hv) kone niin olen haaveillut sen tilalle 1.6l konetta. Käykö se ihan "pulttaa kiinni menetelmällä" vai onko kiinnikkeet erillaiset? Entäs Sähköt, käykö ne 1.3l, 1.6l:een?
Kaikki neuvot ois tarpeen!
-Jeba
PS: Escort on vm -89 Laser 2D jos täsät on mitään hyötyä?
Kaikki neuvot ois tarpeen!
-Jeba
PS: Escort on vm -89 Laser 2D jos täsät on mitään hyötyä?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 20:52
- Paikkakunta: turku
Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.
Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?
Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?
Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
No eniten kiinnostaa, että Kiinikkeet on samat ja just toi laatikko homma.Krisse kirjoitti:Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.
Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?
Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
No Vesiletkujen laitto ja johtojen jatkaminen ei ole ongelma, mutta jos johtoja joutus ite vetelemään jonnekkin niin sitten menis jo minun sähkötaidoilla hankalaksi..
Elikkäs Muutenko se menee ihan kivuttomasti sinne?
-Jeba
EDIT: Eihän toi 1.6l CVH ole Ruisku? Kun toisella sivustolla niin muistelivat? Eikös se kumminkin ihan kaasari peli ole?
Muistelisin tuota 1.6 CVH:ta on saanut sekä ruiskuna, että kaasarina. Ruiskupelinä se on nelipisteruisku ja tehoa jossain 100hv hujakoilla, sama kone sierrassa on yksipisteruisku ja ilmoitettu teho 80hv tai jotain sinnepäin.
Tiedä siitä sitten. Joku muu osannee tarkentaa enemmän kaasari-CVH:n eroja noihin edellämainittuihin.
Tiedä siitä sitten. Joku muu osannee tarkentaa enemmän kaasari-CVH:n eroja noihin edellämainittuihin.
Joo pitää se kokeilla tehdä. Kun ei noi näytä niin hirveen kalliilta näytä olevan. Mitenkäs jarrut, pitääkö ne olla 1.6l ?nestori kirjoitti:Molempina saapi, -86 -> kaasariversiossa noin 90höpelöä koneessa. Eiköhän se mene melko helposti sinne konehuoneeseen, sähköjä noissa on niin vähän että pitäisi maalaisjärjelläkin mennä kohdilleen... Ei voi olla ylivoimainen homma.
Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:jushi69 kirjoitti:ei ne ainakaan mk3 fiestoissa ole eripuolella
CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.
HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.
Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus -> http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg
Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Joo, kyllä se himmotta tehdä toi Swappi ens kesänä vois vaihdella. Mutta pitääkö jarrut päivittää 1.6l jarruihin vai riittääkö vakio jarrut?Krisse kirjoitti: Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:
CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.
HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.
Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus -> http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg
Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
hups olihan niissä eripuolilla ne letkut piti ihan tarkistaa 

Viimeksi muokannut jushi69, 16 Joulu 2006 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jälleen ois tyhmiä kysymyksiä kertyny päähän
Eli toi 1.6l Ruisku kiinnostas tohon keulille nostaa kun kaasarissa ei ole kuin se 90hp ja ruiskussa 115hp. Niin mitä kaikkea pitäs ottaa huomioon? Kun ajattelee jos ottaa koko ruisku koneen johtosarjan niin ei siinä varmaankaan kovin montaa johtoa loppu peleissä joudu yhdistelemään?

Eli toi 1.6l Ruisku kiinnostas tohon keulille nostaa kun kaasarissa ei ole kuin se 90hp ja ruiskussa 115hp. Niin mitä kaikkea pitäs ottaa huomioon? Kun ajattelee jos ottaa koko ruisku koneen johtosarjan niin ei siinä varmaankaan kovin montaa johtoa loppu peleissä joudu yhdistelemään?
