1.3l HCS --> 1.6l

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

1.3l HCS --> 1.6l

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Elikkäs olen yrittänyt selvitellä, että kun mulla on toi Esco MK4 jossa on nyt 1.3l HSC (62hv) kone niin olen haaveillut sen tilalle 1.6l konetta. Käykö se ihan "pulttaa kiinni menetelmällä" vai onko kiinnikkeet erillaiset? Entäs Sähköt, käykö ne 1.3l, 1.6l:een?

Kaikki neuvot ois tarpeen!


-Jeba

PS: Escort on vm -89 Laser 2D jos täsät on mitään hyötyä?
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Eikö tosiaan kukaan tiedä? Eikö täällä kukaan ole Ford asian tuntia??
timberhofman
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Huhti 2006 20:52
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja timberhofman »

en oo asiantuntija mut perusnäprääjän tiedoilla kyl se mun mielestä pitäis mennä heittämäl paikallee mut tietenki sillä se selvii et odotat ihmisten vastausta tai sit meet vaa irc kanaval kysymään vastausta.
avo escort 1.6 efi -91 projekti
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

ite varmaan viikonloppuna alotan vaihtaan Fiestaan 1.1 HCS:n tilalle 1.6 cvh:ta ja kattelin et pitäs käydä suoraan paikoilleen...
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.

Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?

Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

ei ne ainakaan mk3 fiestoissa ole eripuolella
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Krisse kirjoitti:Ite alottelin jo kirjottamaan vastausta tohon mutta tulin sitten keskeyttäneeksi.

Kun on vähän hiton hankala kartoittaa mitä kukakin tarkoittaa 'pulttaa kiinni' -swapilla. Meneekö pulttaa kiinni -katekoriaan jos joutuu jatkamaan virranjakajalle meneviä sähköjohtoja? Entä vesiletkut. CVH/HCS swapissa joutuu vaihtamaan joko syylärin tai vetämään vesiletkut vastakkaisille puolille koska kyseisissä koneissa on ala/ylävesiletkut väärissä päissä, onko se vielä pulttaa kiinni?

Ja jottei menisi ihan jaaritteluksi niin todettakoon että kone käy laatikkoon pulttaa kiinni, mutta ihan kaikki muu vaatii enemmän tai vähemmän askartelua.
No eniten kiinnostaa, että Kiinikkeet on samat ja just toi laatikko homma.
No Vesiletkujen laitto ja johtojen jatkaminen ei ole ongelma, mutta jos johtoja joutus ite vetelemään jonnekkin niin sitten menis jo minun sähkötaidoilla hankalaksi..

Elikkäs Muutenko se menee ihan kivuttomasti sinne?

-Jeba

EDIT: Eihän toi 1.6l CVH ole Ruisku? Kun toisella sivustolla niin muistelivat? Eikös se kumminkin ihan kaasari peli ole?
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

Muistelisin tuota 1.6 CVH:ta on saanut sekä ruiskuna, että kaasarina. Ruiskupelinä se on nelipisteruisku ja tehoa jossain 100hv hujakoilla, sama kone sierrassa on yksipisteruisku ja ilmoitettu teho 80hv tai jotain sinnepäin.

Tiedä siitä sitten. Joku muu osannee tarkentaa enemmän kaasari-CVH:n eroja noihin edellämainittuihin.
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Molempina saapi, -86 -> kaasariversiossa noin 90höpelöä koneessa. Eiköhän se mene melko helposti sinne konehuoneeseen, sähköjä noissa on niin vähän että pitäisi maalaisjärjelläkin mennä kohdilleen... Ei voi olla ylivoimainen homma.
Kuga PHEV
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

nestori kirjoitti:Molempina saapi, -86 -> kaasariversiossa noin 90höpelöä koneessa. Eiköhän se mene melko helposti sinne konehuoneeseen, sähköjä noissa on niin vähän että pitäisi maalaisjärjelläkin mennä kohdilleen... Ei voi olla ylivoimainen homma.
Joo pitää se kokeilla tehdä. Kun ei noi näytä niin hirveen kalliilta näytä olevan. Mitenkäs jarrut, pitääkö ne olla 1.6l ?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

jushi69 kirjoitti:ei ne ainakaan mk3 fiestoissa ole eripuolella
Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:

CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.

HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.

Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus -> http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg

Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Krisse kirjoitti: Oletan että tässä viitataan tohon mun vesiletkukirjotukseen? Jos näin, niin kommentoisin että:

CVH : Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelosta, sijaitsee sylinterikannessa koneen takapäässä.

HCS (sekä OHV/Valencia/Kent): Alavesiletku lähtee vesipumpusta, sijaitsee koneen etupäässä. Ylävesiletku lähtee termostaatin kotelossa, sijaitsee sylinterikannessa koneen etupäässä.

Eli jos HCS - CVH swapin tekee eikä vaihda syyläriä samalla, niin vesiletkuhommiin joutuu, oli auto ja vuosimalli mikä tahansa. Esimerkkitapaus -> http://www.76s.net/xeu/xeu-omat/images/viewup.jpg

Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että joidenkin johtojen jatkamisen lisäksi ainoat tarvittavat sähkötyöt on virranjakajan johdottaminen koska autossasi ei nykyisellään ole jakajaa ollenkaan. Mutta se on pala kakkua; Yksi piuha jakajalta maihin, kaksi piuhaa jakajalta puolaan.
Joo, kyllä se himmotta tehdä toi Swappi ens kesänä vois vaihdella. Mutta pitääkö jarrut päivittää 1.6l jarruihin vai riittääkö vakio jarrut?
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

hups olihan niissä eripuolilla ne letkut piti ihan tarkistaa :oops:
Viimeksi muokannut jushi69, 16 Joulu 2006 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

jushi69 kirjoitti:hups olihan niissä erilainen kun piti ihan tarkistaa :oops:
Missä ja mikä?
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Jälleen ois tyhmiä kysymyksiä kertyny päähän :lol:

Eli toi 1.6l Ruisku kiinnostas tohon keulille nostaa kun kaasarissa ei ole kuin se 90hp ja ruiskussa 115hp. Niin mitä kaikkea pitäs ottaa huomioon? Kun ajattelee jos ottaa koko ruisku koneen johtosarjan niin ei siinä varmaankaan kovin montaa johtoa loppu peleissä joudu yhdistelemään? :roll:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Joo helppo homma, ostoksille vaan.

:x
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin