Jakohihnan vaihto Ford Fiesta 1,25 Zetec se vm. -96

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
merihevonen

Jakohihnan vaihto Ford Fiesta 1,25 Zetec se vm. -96

Viesti Kirjoittaja merihevonen »

Olen kyllä lukenut tämän foorumin kirjoituksia, mutta ohjeita tarvittaisiin vielä lisää
Nokka akselien lukitus olisi selvää, lattaraudalla takapäästä.
Kampiakselin lukituksesta on jossain ollut ohjetta että vauhtipyörän kopassa on pultti,
jonka paikalle kierretään pitempi pultti, joka osutetaan vauhtipyörässä olevaan koloon.
Tästä moottorista en kyllä kuitenkaan tällaista pulttia tai reikää löydä.
Onko tässä kampiakselin lukitusmahdollisuutta?

Kampiakselin hihnapyörästä en löydä ajoitusmerkkiä, minkäänlaista lovea tai pykälää
Jotain tekstiä ja numeroita on etupuolella. Näkyvä merkkihän siinä pitäisi olla.
Jakopään kopassa on kyllä merkit.
Onko hihnapyörä ja hammashihnan pyörä kiilalla varmistettu.
Joku tuolla kirjoitti ettei Focuksen moottorissa olisi kiiloja ollut, oli kyllä uudempi kone,
ja löysän pultin takia jako sekaisin.

Kiristysmomentit olisi hyvä tietää ainakin
Kampiakselin hihnapyörän pultti
Nokka akselien hihnapyörän pultti

Jos hihnanvaihdosta tietoa löytyisi niin kiitos
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

en nyt muista oliko tossa koneessa kampiakselin lukituspulttia mut jos yhtään muistan ni se on kyllä sielä lohkon takapuolella jakopäänpuolella moottoria eli ei vauhtipyörän mut varma en oo...tietäjät jatkakoon
maxsimus
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Joulu 2006 23:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja maxsimus »

:shock: Miksi lähteä vaihtamaan hihnaa itse jos ei osaa?
Vie pajalle, sille saa silloin takuun että hihna ei petä:)
Jani S
merihevonen

Viesti Kirjoittaja merihevonen »

Ohjeitahan minä täältä kyselen
Osaanhan minä sen vaihtaa jos ohjeet löytyvät jostain
Näissä on kuitenkin muutamia niksejä jotka olisi tiedettävä
Vastaa Viestiin