Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nonii... Nyt tuo työmatka-auto rupes nyhtämään eikä ota kunnolla kierroksia, kun kiihdyttää. Eli ei oikein kiihdy eikä jaksa enää vitosella mennä... Mistäs sitä vikaa lähtis ettimään, kun ei oo nää Lordit kauheen tuttuja? Kannattaisko käydä tarkistuttamassa anturit autosäädössä vai mitä?
Ja autonahan on Orion 1.6 EFI -91 8)
Viimeksi muokannut _jones_, 13 Tammi 2007 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autösähkössä eivät löytäneet mitään vikaa!!!
Otin bensaletkun irti ja pyöritin pumppua, tavaraa tulee ihan kiitettävästi joten ei ole siinä vika. Mittasin kaasuläpän anturin ja sekin toimii.. Voisikohan vika olla map:issa tai lambdassa? Mistäs se liitin löytyy mistä voi lukea vikakoodit?
On katti. Onhan tuo pikkasen aina nyhtäny mutta ei näin pahasti.
Kulkee kuitenkin kaasupohjassa 2 ja 3 vaihteilla ihan hyvin, mutta ei pienemmillä kierroksilla. Ei varmaankaan tekis tällein jos ois katti tukossa?
Kyllä se paikallaan kiertää hyvin ja tyhjäkäynti on ihan tasaista. Käyntiinkin lähtee hyvin. Bensaa tuntuu menevän aikapaljon (tankillisella tais päästä vain n.400km!!) Voiskohan se vika sittenkin olla lambdassa vaikka eivät autosähkössä siitä vikaa löytäneet?
Saattaa hyvin olla lambdassa jos kaasu pohjassa toimii. Sillonhan toi lambda on poissa pelistä. Eikös tossa vähän aikaa sitte just ollut juttua, ettei ollut autosähkö liikkeessä löytynyt lambda vikaa kun oli vaan paikoillaan mitattu. Toisella kertaa kun oli mitattu liikkeellä ollessa eli kuormitettuna niin oli vika löytynyt.
Ota vaikka lambdan pistoke irti ja kokeile auttaako käyntiin. Jos auttaa niin vika on hyvin toden näköisesti sähkö puolella, koska vikatilassa eli oletus asetuksilla auto toimii.
Sama reaktio pitäisi tulla otat sitten minkä tahansa anturin pistokkeen irti...
Pistokkeen irrottaminen ei kuitenkaan ole mikään ratkaisu, koska taloudellisuus ja varmasti myös huipputehot on sillon hukassa.
Otin lambdan pistokkeen irti, ei pelannut yhtään.. Kokeilin irrotella muitakin pistokkeita, mutta joka kerta rupes käymään huonommin..
Huomasin nyt vasta että ajaessa rupee kuulumaa kova suhina kun kierrokset menee yli 4tonnin!! sen jälkeen kulkee hyvin..
Mutta pienemmillä kierroksilla puutuu, eikä jaksa 4 ja 5 vaihteilla kiertää sinne 4tonniin...
Vaikuuttas vähän että ois alipainevuoto jossakin? koitin tunnustella letkuja, mutta en löytäny vuotokohtaa... Mikäköhän noista alipaineletkuista sais tollasta vikaa aikaseks?
kaikki ne alipaineletkut aiheuttaa ihmeellisiä asioita. kone tyhjäkäynnille ja startterisprayn kanssa suihkimaan joka letku läpi. Se jolla tyhjäkäynti nousee on rikki. Eetterin kanssa kannattaa vaan olla varovainen kuuman koneen lähellä, on aika hyvää syttymään, ja saamaan pään sekasin.
Noinkohan mahtaa alipaine vuodon kuulla suhinana ajossa...
Ettei vaan olisi pakosarja joka vuotaa ja päästää ilmaa pakokaasun sekaan. Se sekoittaa myös lambdan ja aiheuttaa nykimistä ym.
Eikä vika löydy välttämättä autosähköliikkeessä elleivät ajossa testaa.
Ääni kyl kuullostaa ihan siltä kun imisi ilmaa johonkin ja se vaihtelee sen mukaan kun kaasuttaa.. eli vaikuttas alipaine letkulta, mutta ei kuulu ennen 4tuhatta kierrosta. eikä kuulu paikallaan kierrättäessä..
Vai voiskohan imusarjassa olla halkeama tai jtn vastaavaa..?
Mitenkäs se vois vuotaa pakosarjaan sisäänpäin yleensähän nuo vuodot on ulospäin... Putki kyl vuotaa siitä liitoksesta lambdan jälkeen, kai sekin voi jotenkin sekottaa sitä...
Otin bensaletkun irti siitä suuttimien jakotukista ja pyöritin pumppua, bensaa tuli tasaisesti ja varmaankii riittävästi (litran astia täyttyi aika nopeasti), joten tuskin on suodatin tukossa....
Ja kokeilin myös ilman ilmansuodatinta, mutta ei pelannu yhtään paremmin... Joten tuskin se vika siinäkään on
_jones_ kirjoitti:Ääni kyl kuullostaa ihan siltä kun imisi ilmaa johonkin ja se vaihtelee sen mukaan kun kaasuttaa.. eli vaikuttas alipaine letkulta, mutta ei kuulu ennen 4tuhatta kierrosta. eikä kuulu paikallaan kierrättäessä..
Vai voiskohan imusarjassa olla halkeama tai jtn vastaavaa..?
Mitenkäs se vois vuotaa pakosarjaan sisäänpäin yleensähän nuo vuodot on ulospäin... Putki kyl vuotaa siitä liitoksesta lambdan jälkeen, kai sekin voi jotenkin sekottaa sitä...
Kyllä se sinne haukkaa pikkasen ilmaa sekaan vaikka itse vuoto tapahtuukin ulospäin.
Itellä ainakin alko korppari julmetusti nykimään tasasella kaasulla kun oli pakosarja löysällä.
Ööö... Mitäs sumutetta kannattas niihin letkuihin sumutella?
Voikohan siinä lambdassa olla mitään vikaa, kun otin liittimen irti niin auto ei pelannut yhtään... Eikös sillon pitäisi lambdan arvo mennä johonkin vakioarvoon ja auton pelata, jos ei ole muuta vialla ? Vai kuinka?
No PRKL!! Nyt löyty vika!! Katti oli tukossa ja takavaimennin paskana!!
Katti näytti vaikuttavan keskikierroksilla ja takapönttö huippukierroksilla..
Ei tahtonu vika löytyä, kun auton käytös vaihteli sen mukaan miten lämpimiä nuo pöntöt olivat... Ja kun vika paheni kokoajan...
Nyt taas orkku pelittää.. Tuli taas kerran etittyy vikaa menemällä perse edellä puuhun.. heh!!