Ja autonahan on Orion 1.6 EFI -91 8)
Ei tahdo vika löytyä.. Mut nyt löyty!!
Ei tahdo vika löytyä.. Mut nyt löyty!!
Nonii... Nyt tuo työmatka-auto rupes nyhtämään eikä ota kunnolla kierroksia, kun kiihdyttää. Eli ei oikein kiihdy eikä jaksa enää vitosella mennä... Mistäs sitä vikaa lähtis ettimään, kun ei oo nää Lordit kauheen tuttuja?
Kannattaisko käydä tarkistuttamassa anturit autosäädössä vai mitä?
Ja autonahan on Orion 1.6 EFI -91 8)
Ja autonahan on Orion 1.6 EFI -91 8)
Viimeksi muokannut _jones_, 13 Tammi 2007 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saattaa hyvin olla lambdassa jos kaasu pohjassa toimii. Sillonhan toi lambda on poissa pelistä. Eikös tossa vähän aikaa sitte just ollut juttua, ettei ollut autosähkö liikkeessä löytynyt lambda vikaa kun oli vaan paikoillaan mitattu. Toisella kertaa kun oli mitattu liikkeellä ollessa eli kuormitettuna niin oli vika löytynyt.
Ota vaikka lambdan pistoke irti ja kokeile auttaako käyntiin. Jos auttaa niin vika on hyvin toden näköisesti sähkö puolella, koska vikatilassa eli oletus asetuksilla auto toimii.
Sama reaktio pitäisi tulla otat sitten minkä tahansa anturin pistokkeen irti...
Pistokkeen irrottaminen ei kuitenkaan ole mikään ratkaisu, koska taloudellisuus ja varmasti myös huipputehot on sillon hukassa.
Ota vaikka lambdan pistoke irti ja kokeile auttaako käyntiin. Jos auttaa niin vika on hyvin toden näköisesti sähkö puolella, koska vikatilassa eli oletus asetuksilla auto toimii.
Sama reaktio pitäisi tulla otat sitten minkä tahansa anturin pistokkeen irti...
Pistokkeen irrottaminen ei kuitenkaan ole mikään ratkaisu, koska taloudellisuus ja varmasti myös huipputehot on sillon hukassa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Otin lambdan pistokkeen irti, ei pelannut yhtään.. Kokeilin irrotella muitakin pistokkeita, mutta joka kerta rupes käymään huonommin..
Huomasin nyt vasta että ajaessa rupee kuulumaa kova suhina kun kierrokset menee yli 4tonnin!! sen jälkeen kulkee hyvin..
Mutta pienemmillä kierroksilla puutuu, eikä jaksa 4 ja 5 vaihteilla kiertää sinne 4tonniin...
Vaikuuttas vähän että ois alipainevuoto jossakin? koitin tunnustella letkuja, mutta en löytäny vuotokohtaa... Mikäköhän noista alipaineletkuista sais tollasta vikaa aikaseks?
Huomasin nyt vasta että ajaessa rupee kuulumaa kova suhina kun kierrokset menee yli 4tonnin!! sen jälkeen kulkee hyvin..
Mutta pienemmillä kierroksilla puutuu, eikä jaksa 4 ja 5 vaihteilla kiertää sinne 4tonniin...
Vaikuuttas vähän että ois alipainevuoto jossakin? koitin tunnustella letkuja, mutta en löytäny vuotokohtaa... Mikäköhän noista alipaineletkuista sais tollasta vikaa aikaseks?
kaikki ne alipaineletkut aiheuttaa ihmeellisiä asioita. kone tyhjäkäynnille ja startterisprayn kanssa suihkimaan joka letku läpi. Se jolla tyhjäkäynti nousee on rikki. Eetterin kanssa kannattaa vaan olla varovainen kuuman koneen lähellä, on aika hyvää syttymään, ja saamaan pään sekasin.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Noinkohan mahtaa alipaine vuodon kuulla suhinana ajossa...
Ettei vaan olisi pakosarja joka vuotaa ja päästää ilmaa pakokaasun sekaan. Se sekoittaa myös lambdan ja aiheuttaa nykimistä ym.
Eikä vika löydy välttämättä autosähköliikkeessä elleivät ajossa testaa.
Ettei vaan olisi pakosarja joka vuotaa ja päästää ilmaa pakokaasun sekaan. Se sekoittaa myös lambdan ja aiheuttaa nykimistä ym.
Eikä vika löydy välttämättä autosähköliikkeessä elleivät ajossa testaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ääni kyl kuullostaa ihan siltä kun imisi ilmaa johonkin ja se vaihtelee sen mukaan kun kaasuttaa.. eli vaikuttas alipaine letkulta, mutta ei kuulu ennen 4tuhatta kierrosta. eikä kuulu paikallaan kierrättäessä..
Vai voiskohan imusarjassa olla halkeama tai jtn vastaavaa..?
Mitenkäs se vois vuotaa pakosarjaan sisäänpäin
yleensähän nuo vuodot on ulospäin... Putki kyl vuotaa siitä liitoksesta lambdan jälkeen, kai sekin voi jotenkin sekottaa sitä...
Vai voiskohan imusarjassa olla halkeama tai jtn vastaavaa..?
Mitenkäs se vois vuotaa pakosarjaan sisäänpäin
Otin bensaletkun irti siitä suuttimien jakotukista ja pyöritin pumppua, bensaa tuli tasaisesti ja varmaankii riittävästi (litran astia täyttyi aika nopeasti), joten tuskin on suodatin tukossa....
Ja kokeilin myös ilman ilmansuodatinta, mutta ei pelannu yhtään paremmin... Joten tuskin se vika siinäkään on
Ja kokeilin myös ilman ilmansuodatinta, mutta ei pelannu yhtään paremmin... Joten tuskin se vika siinäkään on
Kyllä se sinne haukkaa pikkasen ilmaa sekaan vaikka itse vuoto tapahtuukin ulospäin._jones_ kirjoitti:Ääni kyl kuullostaa ihan siltä kun imisi ilmaa johonkin ja se vaihtelee sen mukaan kun kaasuttaa.. eli vaikuttas alipaine letkulta, mutta ei kuulu ennen 4tuhatta kierrosta. eikä kuulu paikallaan kierrättäessä..
Vai voiskohan imusarjassa olla halkeama tai jtn vastaavaa..?
Mitenkäs se vois vuotaa pakosarjaan sisäänpäinyleensähän nuo vuodot on ulospäin... Putki kyl vuotaa siitä liitoksesta lambdan jälkeen, kai sekin voi jotenkin sekottaa sitä...
Itellä ainakin alko korppari julmetusti nykimään tasasella kaasulla kun oli pakosarja löysällä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No PRKL!! Nyt löyty vika!! Katti oli tukossa ja takavaimennin paskana!!
Katti näytti vaikuttavan keskikierroksilla ja takapönttö huippukierroksilla..
Ei tahtonu vika löytyä, kun auton käytös vaihteli sen mukaan miten lämpimiä nuo pöntöt olivat... Ja kun vika paheni kokoajan...
Nyt taas orkku pelittää.. Tuli taas kerran etittyy vikaa menemällä perse edellä puuhun..
heh!!
Katti näytti vaikuttavan keskikierroksilla ja takapönttö huippukierroksilla..
Ei tahtonu vika löytyä, kun auton käytös vaihteli sen mukaan miten lämpimiä nuo pöntöt olivat... Ja kun vika paheni kokoajan...
Nyt taas orkku pelittää.. Tuli taas kerran etittyy vikaa menemällä perse edellä puuhun..