sierra 1.6i cvh:n viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

sierra 1.6i cvh:n viritys

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

JESS!!
Eli pitäis hiukan piristää tota myllyä, mutta ois kiva tietää pari seikkaa.....elikkä pystyykö vaihtamaan nokan ilman kannen irroitusta?? entäpä uskaltaako pakosarjasta lyhentää lisäilmapulssin putkia, kun ilmeisesti tunkeutuvat rankasti pakokanaviin?? ja sitten vielä jos jollain olis kokemusta, niin paljon uskaltaa isontaa(sorvata) läppärunkoa isommaksi??? siinäpä näin aluksi....kiitos vastauksista etukäteen ja p.s. koneen vaihto ei tule sitten kuuloonkaan!! :D
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Laita siihen escortin vastaavasta koneesta Efi monipisteruutta, niin pääsee ainakin toiselle sadalle. (heposissa)
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

nokan mahtuu vaihtamaan ilman kannen irrotusta mutta konetta pitää saada ylöspäin että mahtuu tulemaan pois. muistelisin.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

eli vissiin samalla vaivalla ottais kannen pois ja siistisi kanavia yms. pientä parantelua...??
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

ja siis huomautan tähän väliin, että autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään naton ohjusta vaan "päivittää" tehot nykyaikaan, eli sinne satasen hujakoille....
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

joo hattu pois vaan ja kanavien putsaus.. on sitten päin persettä tehty ne kanavat tehtaalla ;) :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

itsellä ois yks tollanen viilailtu kansi.. pitäis vaan seetit ajaa uusiks.. ja ohjurit vaihtaa.. karkas vähän vinku käsistä :P
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

ZyaS kirjoitti:joo hattu pois vaan ja kanavien putsaus.. on sitten päin persettä tehty ne kanavat tehtaalla ;) :lol:
kanavat on ihan hyvät ihan sellasenaan,en niitä lähtis ekaks muutakun kohistus ja kevyt kiillotus.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no joo onhan ne ihan hyvät kun pyöristelee ne melkeen 90asteen kulmat pois sielt kanavan alapinnalta. ja helvetin rösöset on vakiona.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

vissiin aika huolella suunniteltu kansi... :lol: !! jos siellä jotain 90asteen kulmia on, niin pitää sanoa, että on voortilla ollu skeidat insinöörit mitkä kannen suunnitteli!!! tossa kesälomalla lähtee sitten kansi irti ja metso automationsille paranneltavaksi!!!! pakko tota konetta ruuvata kun on koppa autossa ikäisekseen hyvässä kunnossa ja ajettu tällä hetkellä n. 130tkm.... en olis muuten tota ostanutkaan!!!! "suvusta" kun auto on.....
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt....sain korjaus-käsikirjasta sellaisen käsityksen, että ei noita pultteja tarvitsisi välttämättä uusia....tiedä pitääkö paikkansa?? tuolla pro & streetillä on myytävänä cvh:n nokka ja siinä lukee bolt-on...eli tarkoittaako tuo sitä että on pulttaa-kiinni osa?? tarviiko nokka-pyörä vaihtaa vai käykö orkkikseen suoraan??
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos voortin kannet on huonoja niin mitäs vanhemmat ladan kannet sitten on ??

Saattaa löytyä ladan imu ja pakokanavista sellaisia sentti x sentti x sentti ylimääräisi kökkäreitä joita kukaan ei ole muistanut valun jäljiltä hioa pois :D
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

nyt on kuitenkin kyse fordista...ei ladasta!!! jos kannessa on paranneltavaa niin kyllähän se kannattaa tehdä jos kerran kansi on irti!! ei millään pahalla... :)
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt...
Ainakin eskortin 1.6 cvh koneeseen pultit pitää uusia.
Uusia pultteja saa tarvikkeena vaikka mistä paikasta.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllähän se nokkapyörä siihen "tarvike-viriviri" nokka-akseliinkin käy mutta menee hukkaan se akseli kun sitä ei pysty säätämään
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

mitäs se "bolt-on" sitten tarkoittaa, ku ei muissa nokissa sitä lue??
heikki_1081
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
Paikkakunta: Pohjos-Karjala

Viesti Kirjoittaja heikki_1081 »

HELLbound kirjoitti:oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
Tämä askarruttais minuakin, voisko joku vastata...
Mondeo -96 1.8td
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

HELLbound kirjoitti:mitäs se "bolt-on" sitten tarkoittaa, ku ei muissa nokissa sitä lue??
no siis kyllähän se sinne ihan "pulttaamalla" menee ilman muita koneen muutoksia mutta parhaan lopputuloksen saa kun hommaa äädettävän nokkapyörän
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

joo kyllä ne pultit pitää uusia aina cvh koneeseen kun ottaa kannen pois.maksaa noin 1.85 euroa kpl.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No kyllä työ ja virityskohteita valitsette :-/ Eipä silti, onhan mullakin ollu millin ylikokoon porattu 1.3 Valencia hirviönokalla, 1.1 männillä ja hulvattomalla kaasarilla. Tollasessa touhussa ei oo kyllä mitään järkeä, mutta kaitpa se on kaikkien itse 'vitsa väännettävä'.

No mutta, toi oli alkupuhe joka ei odota kommentointia.

Vaan se mitä tulin sanomaan on että vaikka se Sierra nyt onkin 1.6 CVH ja vaikka se venttiilikoppakin näyttää samalta kuin Escort 1.3 '82, niin on se silti aika lailla eri pannu. Noin niinkun sitä silmälläpitäen että melkeen minkä tahansa muun CVH:n asentelu sinne on aikalailla toivotonta. Jos pelkkä vesipumppu/termostaatinkoelo ja etenkin sytytyslaitteiston (Tilaongelma, siksi Sierra CVH:ssa 'vähän' erilaiset laitteet) tarkastelu ei vielä vakuuta että eroja löytyy, koittakaapa miettiä miten saatte etuvetoiseen lohkoon ne takavetoisen koneen kannatinsysteemit kiinni...
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut... :?
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut... :?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan". :shock:
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! :D Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut! :shock:
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona! :shock:
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi! :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Monteonisti kirjoitti:En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan". :shock:
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! :D Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut! :shock:
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona! :shock:
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi! :D
tässä menee vanhan ja vanhuksen raja.. susta on tullu vanhus :D
mitä pystyy jotenki rakentelemaan pitää rakennella muute ei erotus massasta oli se sitten vaikka leivänpaahdin..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin