sierra 1.6i cvh:n viritys
sierra 1.6i cvh:n viritys
JESS!!
Eli pitäis hiukan piristää tota myllyä, mutta ois kiva tietää pari seikkaa.....elikkä pystyykö vaihtamaan nokan ilman kannen irroitusta?? entäpä uskaltaako pakosarjasta lyhentää lisäilmapulssin putkia, kun ilmeisesti tunkeutuvat rankasti pakokanaviin?? ja sitten vielä jos jollain olis kokemusta, niin paljon uskaltaa isontaa(sorvata) läppärunkoa isommaksi??? siinäpä näin aluksi....kiitos vastauksista etukäteen ja p.s. koneen vaihto ei tule sitten kuuloonkaan!!
Eli pitäis hiukan piristää tota myllyä, mutta ois kiva tietää pari seikkaa.....elikkä pystyykö vaihtamaan nokan ilman kannen irroitusta?? entäpä uskaltaako pakosarjasta lyhentää lisäilmapulssin putkia, kun ilmeisesti tunkeutuvat rankasti pakokanaviin?? ja sitten vielä jos jollain olis kokemusta, niin paljon uskaltaa isontaa(sorvata) läppärunkoa isommaksi??? siinäpä näin aluksi....kiitos vastauksista etukäteen ja p.s. koneen vaihto ei tule sitten kuuloonkaan!!
vissiin aika huolella suunniteltu kansi... !! jos siellä jotain 90asteen kulmia on, niin pitää sanoa, että on voortilla ollu skeidat insinöörit mitkä kannen suunnitteli!!! tossa kesälomalla lähtee sitten kansi irti ja metso automationsille paranneltavaksi!!!! pakko tota konetta ruuvata kun on koppa autossa ikäisekseen hyvässä kunnossa ja ajettu tällä hetkellä n. 130tkm.... en olis muuten tota ostanutkaan!!!! "suvusta" kun auto on.....
pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt....sain korjaus-käsikirjasta sellaisen käsityksen, että ei noita pultteja tarvitsisi välttämättä uusia....tiedä pitääkö paikkansa?? tuolla pro & streetillä on myytävänä cvh:n nokka ja siinä lukee bolt-on...eli tarkoittaako tuo sitä että on pulttaa-kiinni osa?? tarviiko nokka-pyörä vaihtaa vai käykö orkkikseen suoraan??
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
- Paikkakunta: Pohjos-Karjala
No kyllä työ ja virityskohteita valitsette :-/ Eipä silti, onhan mullakin ollu millin ylikokoon porattu 1.3 Valencia hirviönokalla, 1.1 männillä ja hulvattomalla kaasarilla. Tollasessa touhussa ei oo kyllä mitään järkeä, mutta kaitpa se on kaikkien itse 'vitsa väännettävä'.
No mutta, toi oli alkupuhe joka ei odota kommentointia.
Vaan se mitä tulin sanomaan on että vaikka se Sierra nyt onkin 1.6 CVH ja vaikka se venttiilikoppakin näyttää samalta kuin Escort 1.3 '82, niin on se silti aika lailla eri pannu. Noin niinkun sitä silmälläpitäen että melkeen minkä tahansa muun CVH:n asentelu sinne on aikalailla toivotonta. Jos pelkkä vesipumppu/termostaatinkoelo ja etenkin sytytyslaitteiston (Tilaongelma, siksi Sierra CVH:ssa 'vähän' erilaiset laitteet) tarkastelu ei vielä vakuuta että eroja löytyy, koittakaapa miettiä miten saatte etuvetoiseen lohkoon ne takavetoisen koneen kannatinsysteemit kiinni...
No mutta, toi oli alkupuhe joka ei odota kommentointia.
Vaan se mitä tulin sanomaan on että vaikka se Sierra nyt onkin 1.6 CVH ja vaikka se venttiilikoppakin näyttää samalta kuin Escort 1.3 '82, niin on se silti aika lailla eri pannu. Noin niinkun sitä silmälläpitäen että melkeen minkä tahansa muun CVH:n asentelu sinne on aikalailla toivotonta. Jos pelkkä vesipumppu/termostaatinkoelo ja etenkin sytytyslaitteiston (Tilaongelma, siksi Sierra CVH:ssa 'vähän' erilaiset laitteet) tarkastelu ei vielä vakuuta että eroja löytyy, koittakaapa miettiä miten saatte etuvetoiseen lohkoon ne takavetoisen koneen kannatinsysteemit kiinni...
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!
tässä menee vanhan ja vanhuksen raja.. susta on tullu vanhusMonteonisti kirjoitti:En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!
mitä pystyy jotenki rakentelemaan pitää rakennella muute ei erotus massasta oli se sitten vaikka leivänpaahdin..