Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
JESS!!
Eli pitäis hiukan piristää tota myllyä, mutta ois kiva tietää pari seikkaa.....elikkä pystyykö vaihtamaan nokan ilman kannen irroitusta?? entäpä uskaltaako pakosarjasta lyhentää lisäilmapulssin putkia, kun ilmeisesti tunkeutuvat rankasti pakokanaviin?? ja sitten vielä jos jollain olis kokemusta, niin paljon uskaltaa isontaa(sorvata) läppärunkoa isommaksi??? siinäpä näin aluksi....kiitos vastauksista etukäteen ja p.s. koneen vaihto ei tule sitten kuuloonkaan!!
oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
ja siis huomautan tähän väliin, että autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään naton ohjusta vaan "päivittää" tehot nykyaikaan, eli sinne satasen hujakoille....
vissiin aika huolella suunniteltu kansi... !! jos siellä jotain 90asteen kulmia on, niin pitää sanoa, että on voortilla ollu skeidat insinöörit mitkä kannen suunnitteli!!! tossa kesälomalla lähtee sitten kansi irti ja metso automationsille paranneltavaksi!!!! pakko tota konetta ruuvata kun on koppa autossa ikäisekseen hyvässä kunnossa ja ajettu tällä hetkellä n. 130tkm.... en olis muuten tota ostanutkaan!!!! "suvusta" kun auto on.....
pitääkö muuten kannen pultteja uusia jos ottaa kannen irti?? vissiin saa uusia ainoastaan voortilta...en ole ainakaan tarvikkeena missään nähnyt....sain korjaus-käsikirjasta sellaisen käsityksen, että ei noita pultteja tarvitsisi välttämättä uusia....tiedä pitääkö paikkansa?? tuolla pro & streetillä on myytävänä cvh:n nokka ja siinä lukee bolt-on...eli tarkoittaako tuo sitä että on pulttaa-kiinni osa?? tarviiko nokka-pyörä vaihtaa vai käykö orkkikseen suoraan??
Jos voortin kannet on huonoja niin mitäs vanhemmat ladan kannet sitten on ??
Saattaa löytyä ladan imu ja pakokanavista sellaisia sentti x sentti x sentti ylimääräisi kökkäreitä joita kukaan ei ole muistanut valun jäljiltä hioa pois
nyt on kuitenkin kyse fordista...ei ladasta!!! jos kannessa on paranneltavaa niin kyllähän se kannattaa tehdä jos kerran kansi on irti!! ei millään pahalla...
HELLbound kirjoitti:oisko toi efin asennus paha homma?? on meinaa noita saaste-skeidoja aikas rutkasti tossa koneessa...istuuko suoraan kanteen vai kaipaako ekkerin kannen?? onkos hajua paljon noista ruiskuista pyydetään??
Tämä askarruttais minuakin, voisko joku vastata...
No kyllä työ ja virityskohteita valitsette :-/ Eipä silti, onhan mullakin ollu millin ylikokoon porattu 1.3 Valencia hirviönokalla, 1.1 männillä ja hulvattomalla kaasarilla. Tollasessa touhussa ei oo kyllä mitään järkeä, mutta kaitpa se on kaikkien itse 'vitsa väännettävä'.
No mutta, toi oli alkupuhe joka ei odota kommentointia.
Vaan se mitä tulin sanomaan on että vaikka se Sierra nyt onkin 1.6 CVH ja vaikka se venttiilikoppakin näyttää samalta kuin Escort 1.3 '82, niin on se silti aika lailla eri pannu. Noin niinkun sitä silmälläpitäen että melkeen minkä tahansa muun CVH:n asentelu sinne on aikalailla toivotonta. Jos pelkkä vesipumppu/termostaatinkoelo ja etenkin sytytyslaitteiston (Tilaongelma, siksi Sierra CVH:ssa 'vähän' erilaiset laitteet) tarkastelu ei vielä vakuuta että eroja löytyy, koittakaapa miettiä miten saatte etuvetoiseen lohkoon ne takavetoisen koneen kannatinsysteemit kiinni...
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...
kommentoinpa kuitenkin......siis niinkuin jo mainitsin niin autosta ei olla tekemässä mitään rakettia vaan ihan "päivittämässä" tehoja nykyaikaan!!! se olisikin eri asia jos tavoitteena olisi joku +400hp....20 hepoa lisää ei luulisi olevan ison työn ja budjetin takana noinkin matala viritteisessä koneessa....no mut kantansa kaikilla!!! kai se olis sitten järkevää laittaa pellin alle joku 6 litranen v8 ja virittää sitä mut...
En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!
Monteonisti kirjoitti:En kyllä ymmärrä tuota virittämisen intoa, ostaa kerralla "sopivan".
Toisaalta, ostin minäkin kerran sellaisen, itse vielä parantelin! Oli kyllä karmeet pensa- ja rengaslaskut!
Oli kerran Alfakin, siinä tuntu olevan liikaakin "viriä" jo vakiona!
Eli, onnea vaan kokeilulle, vaikka minä en (enää?) tuota ymmärräkkään, mulle riittää jos pääsen tarvittaessa muista ohi!
tässä menee vanhan ja vanhuksen raja.. susta on tullu vanhus
mitä pystyy jotenki rakentelemaan pitää rakennella muute ei erotus massasta oli se sitten vaikka leivänpaahdin..