Mikä anturi rikki?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Poude

Mikä anturi rikki?

Viesti Kirjoittaja Poude »

Pistin auton lohkolämppärin tänä aamuna puoleks tunniks päälle, käynnistys kuitenkin piiiiiiiiitkä, joten varmaankin joku lämpöanturi puaskana, mutta mikä näistä: Imuilman lämpötila-anturi ilmanputsarissa, Termostaattikotelon päällä oleva anturi, vai termostaattikotelon alla oleva anturi(ilmeisesti mittarin anturi) ?

Luulisin kuitenkin että siinä päällä oleva, ehkä siitä ohjainboxi saa tiedon? Mittasin kuitenkin sen resistanssit, ja ne vaihteli huomattavasti kun mittasin sisällä (n. +19C) ja ulkona (+8C)

Samoin imuilman anturi toimi ainakin yleismittarilla mitattaessa, ainoa mitä en mitannut oli tuo termostaattikotelon alla oleva, mutta jos se kerta tiedottaa pelkälle mittarille niin ei kai se koneen toimintaan vaikuta? Kertokaa te viisaat! Pakkaset kun alkaa taas niin varmasti käynnistysongelmia luvassa jollei vikaa saada kuntoon.
Mondeo Mk1
Poude

Veikkaisin tätä:

16V Valvonta-anturi MUSTA (1/8", 2-napaSUORAKAIDE). . . . . 37-3326 9.90

MOTONET
Mondeo Mk1
GeeTee-

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

kuinkas tulpat+johdot+hatut ja bensalinja? Ite en uskois ensimmäisenä anturivikaan, mutta mä oonki vaan mä :roll:
Poude

GeeTee- kirjoitti:kuinkas tulpat+johdot+hatut ja bensalinja? Ite en uskois ensimmäisenä anturivikaan, mutta mä oonki vaan mä :roll:

Muuten lähtee ihan hyvin käymään kun putsasin ruiskusuuttimien tiivisteet jne, tulpat on vaihdettu joku 2000km sitten, johdot mitattu ja todettu OK, ei mun mielestä vika näissä eikä bensapuolella vaikka suodatin on varmaan elämänsä päässä ollu jo jonkin aikaa.. mun mielestä vaikuttaa lämpötila-anturivialta koska kun konetta "keinolämmitti" niin ei tajunnu sitä :D tosin kuumana muuten lähtee tosi hyvin käyntiin :roll:

Kaverin Meganessa kuulemma samaa hommaa lohkolämppärin käytön jälkeen, mutta se onkin ranskis joten... :lol:
Mondeo Mk1
Poude

!!!!?????
Asiasta kukkaruukkuun, kauanko ohjainboxilla kestää tajuta koneen tilanne (lämpötila jne) eli onko kone heti käynnistysvalmis kun pistää virrat päälle vai pitääkö odottaa vähän aikaa ?
Mondeo Mk1
lenny

Viesti Kirjoittaja lenny »

Poude kirjoitti:Veikkaisin tätä:

16V Valvonta-anturi MUSTA (1/8", 2-napaSUORAKAIDE). . . . . 37-3326 9.90

MOTONET
Ostin tuon anturin -99 Mondeoon (2.0 l) mutta liitin olikin erilainen. Onko tuo siis moottorin lämpötila-anturi?

Ja missähän sijaitsee imuilman lämpötila-anturi? Ilmansuodatinkotelossa?
SarkkaS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SarkkaS »

Poude kirjoitti:Kaverin Meganessa kuulemma samaa hommaa lohkolämppärin käytön jälkeen, mutta se onkin ranskis joten... :lol:
Toimiiko lohkolämppäri ihan varmasti kunnolla/oikein?

-Sale
Sauli Särkkä

Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII

What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
Vastaa Viestiin