Pistin auton lohkolämppärin tänä aamuna puoleks tunniks päälle, käynnistys kuitenkin piiiiiiiiitkä, joten varmaankin joku lämpöanturi puaskana, mutta mikä näistä: Imuilman lämpötila-anturi ilmanputsarissa, Termostaattikotelon päällä oleva anturi, vai termostaattikotelon alla oleva anturi(ilmeisesti mittarin anturi) ?
Luulisin kuitenkin että siinä päällä oleva, ehkä siitä ohjainboxi saa tiedon? Mittasin kuitenkin sen resistanssit, ja ne vaihteli huomattavasti kun mittasin sisällä (n. +19C) ja ulkona (+8C)
Samoin imuilman anturi toimi ainakin yleismittarilla mitattaessa, ainoa mitä en mitannut oli tuo termostaattikotelon alla oleva, mutta jos se kerta tiedottaa pelkälle mittarille niin ei kai se koneen toimintaan vaikuta? Kertokaa te viisaat! Pakkaset kun alkaa taas niin varmasti käynnistysongelmia luvassa jollei vikaa saada kuntoon.
Mikä anturi rikki?
GeeTee- kirjoitti:kuinkas tulpat+johdot+hatut ja bensalinja? Ite en uskois ensimmäisenä anturivikaan, mutta mä oonki vaan mä
Muuten lähtee ihan hyvin käymään kun putsasin ruiskusuuttimien tiivisteet jne, tulpat on vaihdettu joku 2000km sitten, johdot mitattu ja todettu OK, ei mun mielestä vika näissä eikä bensapuolella vaikka suodatin on varmaan elämänsä päässä ollu jo jonkin aikaa.. mun mielestä vaikuttaa lämpötila-anturivialta koska kun konetta "keinolämmitti" niin ei tajunnu sitä

Kaverin Meganessa kuulemma samaa hommaa lohkolämppärin käytön jälkeen, mutta se onkin ranskis joten...

Mondeo Mk1
Toimiiko lohkolämppäri ihan varmasti kunnolla/oikein?Poude kirjoitti:Kaverin Meganessa kuulemma samaa hommaa lohkolämppärin käytön jälkeen, mutta se onkin ranskis joten...
-Sale
Sauli Särkkä
Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII
What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..
Love-/hate-projekti-perheauto: Mondeo 1.6 CLX MkII
What's next? Hieman tuoreempi Focus tai Mondeo, kiisselinä? Tarjoa, jos löytyy..