eli nyt se kysymys: onko eskossa joku tietty heikko lenkki mistä lähteä etsimään vuotoa
escort vuotaa jäähdytysnestettä
escort vuotaa jäähdytysnestettä
eskortti on alkanu kusemaan alleen... puoli vuotta sitten huomasin että jäähdytysnesteen pinta paisuntasäiliössä alenee, ja auto ruikkii parkissa alleen. nestettä tippuu oikean eturenkaan viereen... oon heittänyt pariin otteeseen paikkaaineen nesteen sekaan, kun ei ole ollut aikaa paneutua tuohon vikaan enempää. toi tekohengitys on tähän saakka auttanut, ja aina on pari kuukautta pysynyt vuoto aisoissa. mutta sitten välillä innostuu vuotamaan ihan urakalla, ja sitten saattaa "korjaantua" viikoksi pariksi kuin itsestään, ja sitten taas vuotaa. outoa? nyt on kuitenkin tilanne se, että heitin viikko sitten würthin paikkalitkun sekaan, mutta eipä enää auttanut. parin päivän välein menee nesteet alle minimin. 
eli nyt se kysymys: onko eskossa joku tietty heikko lenkki mistä lähteä etsimään vuotoa
oma arvaus on, että voi jopa olla niinkin yksinkertainen vika, että joku paisuntasäiliön liitos on löysä/letku mennyt haperoksi... koska sehän sijaitsee just oikean eturenkaan yläpuolella, mistä tiputtelee... alle kun ei vain oikein näe, kun on niin täynnä tavaraa. kuinka vaikee homma toi paisuntasäiliö on irrottaa...?
eli nyt se kysymys: onko eskossa joku tietty heikko lenkki mistä lähteä etsimään vuotoa
-
lalli69
Enpä ole nähnyt ao. myytinmurtajaa, mutta tuolla yhellä toisella foorumilla pistettiin vielä pari kikkaa paremmaksi:
Kikka 2:
No, sellainen vanha ja hyvä kosti on olemassa kuin: Laitetaan lusikallinen mällitupakkaa syylariin ja annetaan olla siellä maailman tappiin asti. Siinä on pientä lasijauhetta ja hienon hieno tupakkajauhe sen kanssa tukkii ajan mittaan pienet reiät, jopa kannentiivisteessä. Siitä ei ole mitään haittaa järjestelmälle, hiutalekoko on niin pientä.
Takuuta en anna, mutta jos ei muu auta ja isompi remppa ei kiinnosta.
Kikka 3:
Pistäppä INKIVÄÄRIÄ pari ruokalusikallista ni loppuu vuojot eikä tuki kennoja.
8)
Oikeesti kyllä mäkin aika tarkkaan rupeaisin tutkii niitä letkuja sieltä alta, siellä voi olla yksi letkunkiristäjä vähän ruostunu hajalle...
Kikka 2:
No, sellainen vanha ja hyvä kosti on olemassa kuin: Laitetaan lusikallinen mällitupakkaa syylariin ja annetaan olla siellä maailman tappiin asti. Siinä on pientä lasijauhetta ja hienon hieno tupakkajauhe sen kanssa tukkii ajan mittaan pienet reiät, jopa kannentiivisteessä. Siitä ei ole mitään haittaa järjestelmälle, hiutalekoko on niin pientä.
Takuuta en anna, mutta jos ei muu auta ja isompi remppa ei kiinnosta.
Kikka 3:
Pistäppä INKIVÄÄRIÄ pari ruokalusikallista ni loppuu vuojot eikä tuki kennoja.
8)
Oikeesti kyllä mäkin aika tarkkaan rupeaisin tutkii niitä letkuja sieltä alta, siellä voi olla yksi letkunkiristäjä vähän ruostunu hajalle...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
otin silmät käteen ja tutkin tota hommaa vähän tarkemmin. vuodon paikallistaminen on vaan vähän hankalaa, koska koko moottorin pääty on märkä.
vesipumppua aloin nyt epäileen. mitä nyt äkkiä liitoksia katsoin, niin niissä ei näyttäs päällisin puolin olevan mitään... kiristimet ainakin tallella.
onko toi vesipumpun vaihto kuinka työläs homma? pitää vissiin purkaa aika paljon osaa siitä tieltä...
nestori kirjoitti:Vesipumppu se varmaankin on, tuntuu olevan aika yleinen vuotopaikka. -96 escortissa näytti kyllä melkoisen ahtaalle sen vesipumpun tienoilla...
Ite vesipumppu ei oo vaikee irrottaa, vaan se letku sen päästä, ei sinne meinaa saada mitään kalua.. p-askaa hommaa mutta tulipahan vaihdettua.
Tosta tulikin mieleen.. jos kerran on 93-97 voortiin tehny jakopäähomman niin seuraavalla kerralla sen vois oikeesti tehdä silmät kiinni
Mondeo Mk1
onko se noihin tosiaan niin helppo homma kun väitetään?Poude kirjoitti:Tosta tulikin mieleen.. jos kerran on 93-97 voortiin tehny jakopäähomman niin seuraavalla kerralla sen vois oikeesti tehdä silmät kiinnija siis ihan oikeesti
, jos vaan samalla koneella
joo-o. päätin sit että ei oo itellä aikaa eikä energiaa alkaa tota remppaa tekemään, ja kävin varaan ajan huoltoon. 170e rokottavat jakohihnan ja pumpun vaihdosta. tosin ton verran oon kyllä valmis maksaan siitä että pääsen ite vähemmällä.
osat vien itse (hihnasarja 99e ja pumppu 39e motonetistä) eli reilu 300e paukku... sinne meneekin sit melkein ne veronpalautukset.
ford kuskin elämä on.
-
lalli69
joo noista alfoista oon kuullu, että aika hintavaa toi nokkahihnan vaihto... pitää vissiin jotain moottoria nostaa ym... lisäks vissiin aika lyhyt vaihtoväli alfoissa. että toisaalta se on ihan kivaa olla ford-kuski.henu kirjoitti: ja samaan vois lisätä et alffa 159 2.4 jtd jotain 1500€ hihnanvaihdosta
edit: tämä siis deltalla
ja siis ei toi rapia 300e tosiaan loppujen lopuks oo paha. sama homma kun ois kustantanu tampereen vemixillä reilu 500e.