Fiestan kavlon vaihto 1.0L 85"

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duke3d
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Huhti 2006 19:28

Fiestan kavlon vaihto 1.0L 85"

Viesti Kirjoittaja duke3d »

Mimmonen projekti tuo kaasarin? kavlonvaihto?
minkä näkönen se kalvo on ja pitääkö ostaa jotain tiivisteitä samalla kun ostaa tuon kalvon? Ku autossa on semmonen vika ku menee risteykseen ni se sammuu! :(
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mikä kaasari ja mikä kalvo ?
:roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duke3d
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Huhti 2006 19:28

Viesti Kirjoittaja duke3d »

1.0l kaasarista ei hirveesti ole tietoa :(
duke3d
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Huhti 2006 19:28

Viesti Kirjoittaja duke3d »

siis missä yleensä toi kalvo sijaitsee kaasarissa?mikäköhän tuon oikee nimi nyt olikaan, tais olla kiihdytyspumpun kalvo tai joku tommone..
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Oiskohan se kaasari toi Ford VV
sivu 15 kuva 17,7a
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf

Mun arvaus on, että se kiihdytyspumpun kalvo on toi J-kirjain, parin ruuvin takana.
:roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei kai se kiidytyspumpun kalvo riteykseen tultaessa mitään vaikuta???
Sehä vaan antaa ylimääräsen ruikkauksen bensaa kun polkastaan kaasua.
veikkaisin, että tyhjäkäyntisuutin on tukossa. Jos tossa semmonen on... Ei oo tietoa. :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

TeRoK kirjoitti:Ei kai se kiidytyspumpun kalvo riteykseen tultaessa mitään vaikuta???
Sehä vaan antaa ylimääräsen ruikkauksen bensaa kun polkastaan kaasua.
veikkaisin, että tyhjäkäyntisuutin on tukossa. Jos tossa semmonen on... Ei oo tietoa. :roll:
...ja olikohan se niin, että senkin näkee silmällä siitä kaasarin päältä, että ruikkiiko se sitä bensaa, ku kaasua polkee....ja että silloin toi kalvo olisi ehjä...käykös se muuten tyhjäkäyntiä pihassa kylmänä/ lämpimänä tai ryyppypäällä/ ilman ryyppyä ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Muuttuvakurkkusen kurkusta ei näy kyllä oikeestaan mitään vaikka polkis kaikkia polkimia yhtäaikaa.

Ja kun kyse ilmeisesti on muuttuvakurkkuisesta Voordin kaasarista niin kalvolla tarkoitetaan ~poikkeuksetta sitä isoa kalvoa joka tuossa vehkeessä hoitaa 'kaiken'. Sen vaihtamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin uuden kalvon ja ruuvimeisselin, kalvo hoitaa tiivistyksen siinä samalla. Mitään muuta ei tarvitse myöskään purkaa, onnistuu ihan ulkopuolelta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Krisse kirjoitti:Muuttuvakurkkusen kurkusta ei näy kyllä oikeestaan mitään vaikka polkis kaikkia polkimia yhtäaikaa.

Ja kun kyse ilmeisesti on muuttuvakurkkuisesta Voordin kaasarista niin kalvolla tarkoitetaan ~poikkeuksetta sitä isoa kalvoa joka tuossa vehkeessä hoitaa 'kaiken'. Sen vaihtamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin uuden kalvon ja ruuvimeisselin, kalvo hoitaa tiivistyksen siinä samalla. Mitään muuta ei tarvitse myöskään purkaa, onnistuu ihan ulkopuolelta.
...jaahas...aina oppii jotain uutta... :roll: ...tätä asiaa kuvien kera (muuttuvakurkkuisesta) Fiestan kaasarista on käyty aiemmin ansiokkaasti tuolla:
viewtopic.php?t=2992&start=0&postdays=0 ... highlight=

ja sitten vielä Haynesit:
Kaasareista:
http://members.lycos.nl/sjakie198/Hayne ... 95-04A.pdf
Fiestoista:
http://members.lycos.nl/sjakie198/Hayne ... K3_Manual/
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duke3d
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Huhti 2006 19:28

Viesti Kirjoittaja duke3d »

Tursa: laitoit tuon kaasarin manuaalin, http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
niin tuo on 1.1l/1.3l ja mun kaasari on litranen ja se näyttää hivenen erillaiselta kaasarilta kuin tuo. mutta pitää töitten jälkeen tutkailla tota kaasaria kunnol. Mitä hyviä ja huonoja puolia olisi jos laittaisin fiestan 1.1l kaasarin tuohon 1.0l ?!
tursas
Viestit: 4113
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sieltä vanhasta keskustelusta(kato ylempää :roll: ) varmaan sun kaasarin kuva löytyy ja Haynesin manuaaleista, ne kannattaa nopeesti imuroida, enen ku ne häipyy...

....tohon vaihtamiseen voi viisaammat sanoa mielipiteensä...tuskin siinä heppoja ainakaan lisää tulee, pääasia, että kärry toimii, jos kaasaria vielä lähtee vaihtaan ni pitää kait ensteks tietää käykös se siihen suoraan vai pitääkös olla niitä sovituskappaleita imusarjaan.... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin