Automaattiryyppy käsitoimiseksi??
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Automaattiryyppy käsitoimiseksi??
Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelvetti ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)
kiitooooss >:)
Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
Re: Automaattiryyppy käsitoimiseksi??
tehdä vaijeri vetoiset läpät kaasariin tai sitten vaihtaa vanhemman mallin kaasarifragmented kirjoitti:Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelevata ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)


nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Juuri luin erään foorumisaisen sivuja missä oli hyvät kuvat ja ohjeet ryypyn muuttamiseksi manuaaliseksi. Oisikohan osoite ollu http://www.76s.net ja sieltä tips'n tricks osio. En kyllä tiedä mikä kaasutin siinä riesassa on mutta ohjeet on hyvät!
Itseäni kiinnostaisi taas kaksikurkkuisen DMTL34 webbwerin (1.6 cvh) ryypyn muuttaminen manuaaliseksi. Kyseessä "vesi"-versio ryyppy.
Itseäni kiinnostaisi taas kaksikurkkuisen DMTL34 webbwerin (1.6 cvh) ryypyn muuttaminen manuaaliseksi. Kyseessä "vesi"-versio ryyppy.
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Ei saa enää, ei ainakaan Koivuselta jolla noista oli parhaat valikoimat vielä jokunen vuosi sitten.jaska74 kirjoitti:noita muutossarjoja saattaa saada ihan varaosaliikkeesä ja niillä homma on ihan plug-and-play
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...
1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää...
Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)
1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää...

Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
..joo sitä mä vielä, että tossa Escortin manuaalissa englanniksi puhutaan Weber 2V:stä ja suamalaisessa korjauskirjassa puhutaan Weber DFTH kaasarista vaikka samat ne vissiin on....kyllä se kaiken a.o. näissä TI-korjausyrityksissä on musta Alfamerin korjauskirja, josta pääsee vähän paremmin perille mikä mikin on ja jos ei viitti maksaa sitä 28 € siitä, ni kirjastosta saa ilmatteeks..
..toi englanninkielinen kaasarisanastokin on vaikee....mulla meni muutama kuukaus ennen ku mä tajusin mitä eroo on nopeen tyhjäkäynnin säädöllä (fast idle adjustment) ja tavallisen tyhjäkäynnin säädöllä (idle speed), sitä opetellessa kaasaria tuli säädettyä ainakin sata kertaa pieleen... 


Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
ja tohon lisäisin vielä sen et jos sinne ryypylle ei tule jännitettä ni elä ota sitä ihan mistä tahaansa koska se pitää olla 7 volttia ja se tulee muistaakseni laturilta suoraantursas kirjoitti:Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...
1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää...
Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)