Automaattiryyppy käsitoimiseksi??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fragmented
Viestit: 160
Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu

Automaattiryyppy käsitoimiseksi??

Viesti Kirjoittaja fragmented »

Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelvetti ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)
Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaattiryyppy käsitoimiseksi??

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

fragmented kirjoitti:Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelevata ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)
tehdä vaijeri vetoiset läpät kaasariin tai sitten vaihtaa vanhemman mallin kaasari :roll: voihan siitä jotai apua olla :?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Juuri luin erään foorumisaisen sivuja missä oli hyvät kuvat ja ohjeet ryypyn muuttamiseksi manuaaliseksi. Oisikohan osoite ollu http://www.76s.net ja sieltä tips'n tricks osio. En kyllä tiedä mikä kaasutin siinä riesassa on mutta ohjeet on hyvät!

Itseäni kiinnostaisi taas kaksikurkkuisen DMTL34 webbwerin (1.6 cvh) ryypyn muuttaminen manuaaliseksi. Kyseessä "vesi"-versio ryyppy.
fragmented
Viestit: 160
Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja fragmented »

hmm...mistähän vois saada tollasen sopivan vaijerin sitte sille ryypylle... :roll:
Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

noita muutossarjoja saattaa saada ihan varaosaliikkeesä ja niillä homma on ihan plug-and-play
Focus 1.0 edition a6 2017
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

jaska74 kirjoitti:noita muutossarjoja saattaa saada ihan varaosaliikkeesä ja niillä homma on ihan plug-and-play
Ei saa enää, ei ainakaan Koivuselta jolla noista oli parhaat valikoimat vielä jokunen vuosi sitten.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
fragmented
Viestit: 160
Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja fragmented »

tuolla jossain neuvottii jotain ihmejuttuja mistä tällanen juntti ei tiiä mitää...jotain crc:tä perää ja neulaa perehtymistä...voisko joku kuvittaa tämän :D
Sierra 2.0 Laser 4d -89 DFTH 30/34
Escort 1.6i Ghia 5d Kat -91
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
Tuolta arpomaan omaa kaasaria jos löytyy :)
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...

1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää... :lol:

Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

..joo sitä mä vielä, että tossa Escortin manuaalissa englanniksi puhutaan Weber 2V:stä ja suamalaisessa korjauskirjassa puhutaan Weber DFTH kaasarista vaikka samat ne vissiin on....kyllä se kaiken a.o. näissä TI-korjausyrityksissä on musta Alfamerin korjauskirja, josta pääsee vähän paremmin perille mikä mikin on ja jos ei viitti maksaa sitä 28 € siitä, ni kirjastosta saa ilmatteeks.. :roll: ..toi englanninkielinen kaasarisanastokin on vaikee....mulla meni muutama kuukaus ennen ku mä tajusin mitä eroo on nopeen tyhjäkäynnin säädöllä (fast idle adjustment) ja tavallisen tyhjäkäynnin säädöllä (idle speed), sitä opetellessa kaasaria tuli säädettyä ainakin sata kertaa pieleen... :lol:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

tursas kirjoitti:Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...

1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää... :lol:

Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)
ja tohon lisäisin vielä sen et jos sinne ryypylle ei tule jännitettä ni elä ota sitä ihan mistä tahaansa koska se pitää olla 7 volttia ja se tulee muistaakseni laturilta suoraan
Vastaa Viestiin