Sierran kierrokset yli 2000rpm

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jataashajalla

Sierran kierrokset yli 2000rpm

Viesti Kirjoittaja jataashajalla »

Mikä voi olla vialla ku 2.0l kaasari och sekoilee. Käynnistäessä kylmänä kierrokset on ihan hyvät, mut sitte ku se on noin minuutin käyny niin kierrokset nousee 2000rpm, mut tänään ne nous jo 2500-3000. Ja ne siis ei laske siitä mihinkään, niin kauan ku ajaa niin kierrokset on niin saatanan ylhäällä.
Että onko vika kaasarissa vai jossain mikä vaikuttaa kaasarin toimintaan. Voisko toi kaasuläpän asentotunnistin olla vikana? Nyt kiireesti vinkkejä!
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Sierran kierrokset yli 2000rpm

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

jataashajalla kirjoitti:Mikä voi olla vialla ku 2.0l kaasari och sekoilee. Käynnistäessä kylmänä kierrokset on ihan hyvät, mut sitte ku se on noin minuutin käyny niin kierrokset nousee 2000rpm, mut tänään ne nous jo 2500-3000. Ja ne siis ei laske siitä mihinkään, niin kauan ku ajaa niin kierrokset on niin Paha-Setä ylhäällä.
Että onko vika kaasarissa vai jossain mikä vaikuttaa kaasarin toimintaan. Voisko toi kaasuläpän asentotunnistin olla vikana? Nyt kiireesti vinkkejä!
onkos sierran kaasarissa kaasuläpän asento tunnistin :roll: veikkaisin imuvuotoa tai sitten jumittaisko ryyppy...
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kaasarissa läpän asentotunnistin :?: ei siellä ole mitään tunnistinta

kyseessä vissiinkin on weber dfth ja mahdollisesti vielä sähkömallikin vai :?:

siinä voi olla mikä vain

no enivei ryypyn kevennin kalvo falskaa ja ryypyn käyttövivustot säädetty mettään jos kyseessä normi dfth

niin mikä se kaasari oli, auttaisi kummasti :?:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Viesti Kirjoittaja Meca »

Jos siinä on sähköisesti ohjattu tyhjäkäynti, niin se kalibroi itsensä käynnistettäessä sen perusteella koska säätömoottorin kara koskettaa kaasuttimen vivustoon. Jos siinä karan päässä on moskaa eikä se saa kosketusta, niin säätö saattaa sekoilla juuri noin. Hiomapaperilla kevyt putsaus niin näkee onko vika siinä.

Toinen mahdollinen vikapaikka on laturin päässä oleva virtapiuha, josta tulee säätöyksikölle 7V. Jos se on irti niin kaasuttimen säätö saattaa myös sekoilla.
rotta-riesa
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28

Viesti Kirjoittaja rotta-riesa »

vakionopeudensäädin kytketty väärin :P
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mä veikkaisin kans sitä automaattiryyppyä, tuollakin oli vähän samaa vikaa:
viewtopic.php?t=612&highlight=automaattiryyppy

..ilmanputsari veke ja kattoo miten se ryyppyläppä siellä oikein kääntyilee...kylmänä ja lämpösenä...vai kääntyileekö... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
jataashajalla

Viesti Kirjoittaja jataashajalla »

[quote="Meca"]Jos siinä on sähköisesti ohjattu tyhjäkäynti, niin se kalibroi itsensä käynnistettäessä sen perusteella koska säätömoottorin kara koskettaa kaasuttimen vivustoon. Jos siinä karan päässä on moskaa eikä se saa kosketusta, niin säätö saattaa sekoilla juuri noin. Hiomapaperilla kevyt putsaus niin näkee onko vika siinä.

Siinä se oli! Nyt pelaa taas ku unelma! Kiitän ja kumarran!
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Itsellä oli vähän samantaipaista 90vm 2.0 dokkilaisessa. Itseasiassa vian selvitin tänään, kierrokset aaltoili--> välillä parissa tonnissa ja välillä katosi kokonaan tyhjäkäynti. Syynä oli ilmanputsariin menevän alipaineletkun katkeaminen. Olin kait ottanut joskus huolimattomasti ilmanputsarin irti niin sen imuilman säädinhässäkän ohut letku oli mennyt juuresta poikki. Tuon kun korjasi niin alkoi käymään kiltisti! :)
Vastaa Viestiin