Cvh ja öljynpaine ja -lämpömittarien asennus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TypeSh
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 18:31
Paikkakunta: Rööperi

Cvh ja öljynpaine ja -lämpömittarien asennus

Viesti Kirjoittaja TypeSh »

Elikkä olis tarkoitus asentaa -89 XR3i:hin sähköiset öljynpaine- ja öljynlämpömittarit ja ajattelin josko jollakulla olisi kokemusta kyseisestä hommasta. Eli mistä kannattaisi vetää letkua antureille?
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Eihän sähköisiin tarvi kyllä letkuja vetää? Asiaan. Mittariston takana muistaakseni on sopiva kumitulpattu reikä mistä voit johdot vetää kätevästi. Ja ihan mielenkiinnosta, minne ajattelit mittarit laittaa?
TypeSh
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 18:31
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja TypeSh »

Juu ei tarvii sähkoisiin vetää mittarille mitään letkuja.. Ainoastaan anturille. Olis tarkotus sovittaa mittarit kuskin A-pilariin siihen tulevalla 2-paikkasella kotelolla.

Mutta siis ongelmani oli, että mistä kannattaa vetää letkut antureille. Että oliskos jollain tiedossa joku valmis paikka vai pitääkö alkaa porailee reikiä.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

TypeSh kirjoitti:Juu ei tarvii sähkoisiin vetää mittarille mitään letkuja.. Ainoastaan anturille. Olis tarkotus sovittaa mittarit kuskin A-pilariin siihen tulevalla 2-paikkasella kotelolla.

Mutta siis ongelmani oli, että mistä kannattaa vetää letkut antureille. Että oliskos jollain tiedossa joku valmis paikka vai pitääkö alkaa porailee reikiä.
siis hetkinen...mistäs letkuista sää nyt puhut :? jos asennat sähköset mittarit ni ei niihin mitään letkuja tarvii
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Lohkon takapuolella on ö-paineen varotus valon anturi,otat sen irti ja ruuvaat haaroitus kappaleen sen tilalle sen jälkeen varotus valon anturi ja mittarin antrti sen haaroittimen päähän.haaroitin on siis y-haaroitin.Ja sitten johdot koppiin antureilta.
TypeSh
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 18:31
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja TypeSh »

henu kirjoitti:siis hetkinen...mistäs letkuista sää nyt puhut :? jos asennat sähköset mittarit ni ei niihin mitään letkuja tarvii
Tarkoitin vain sitä että kyseisessä Autogaugen mittarissa anturi on melkein mittarin kokoinen ja epäilin että sen koosta johtuen se ei mahdu suoraan y-haaroittimeen (Ottaa ehkä johonkin kiinni?) ja näin ollen sitä olisi voinut 5cm letkun pätkällä siirtää irti lohkosta tai sieltä mihin se ottaa kiinni...
TypeSh
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 18:31
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja TypeSh »

late kirjoitti:Lohkon takapuolella on ö-paineen varotus valon anturi,otat sen irti ja ruuvaat haaroitus kappaleen sen tilalle sen jälkeen varotus valon anturi ja mittarin antrti sen haaroittimen päähän.haaroitin on siis y-haaroitin.Ja sitten johdot koppiin antureilta.
kiitoksia vinkeistä..
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Ainakin mkIII ekkerissä tilaa oli varsin ruhtinaallisesti.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ja voihan sen anturin hommata sellaisen jossa on samassa ö paine valolle ja mittarille liitin, eli ei tarvita sitä Y haarotinta
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

TypeSh kirjoitti:Olis tarkotus sovittaa mittarit kuskin A-pilariin siihen tulevalla 2-paikkasella kotelolla.
Laita kuvia tuloksista näkymään. Eikö se A-pilari ole aika kapea noille valmiille koteloille? Näin ainakin muistelisin.
Viki
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Heinä 2005 00:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Viki »

Kokemuksia on - ja aika negatiivisia. Itse asensin joskus hulluimpina vuosina CVH 1.6 ruiskumyllyyn Equusin sähköisen ö-p mittarin. Tässä mallissa itse anturi on sellainen mandariinin kokoinen (suht. raskas) mötikkä. Lisäksi kyseisessä CVH i-masiinassa on eräänlainen "öljynjäähdytin" häsväkkä heti öljynputsarin tyvessä lohkon välissä, eli eräänlainen ryöstölaipan näköinen sydeemi. Tässä aparaatissa siis kiertää vesi ilmeisesti yrittäen jäähdyttää öljyä :?: :!: - tarkoitus jäi epäselväksi.
Kuitenkin molikka oli sen verran paksu (5-6 cm) ettei Equusin ö-p anturi sopinut paikoilleen öljynpaineanturin paikkaan edes jatkokappaleella - tai jos olisi sopinut, niin öljynputsarin vaihto olisi ollut kohtuu haasteelinen operaatio tämän jälkeen.
Sorvautin kyseiselle Y-haaralle 5 sentin lisäjatkeen koneistamolla joka kyllä pelasi hienosti kunnes usean sadan kilometrin jälkeen Y-haara/jatkokappaleeseen kohdistunut pitkäaikainen momentti ja tärinä aiheutti sen, että koko varsi katkesi ja loput saattaa jokainen arvata. Kone yskäisi öljyt nanosekunnissa pihalle ja koneremonttihan siitä tuli.
Tarinan opetus: Näiden öljynpainevehkeiden kanssa pelatessa kannattaa todellakin olla äärettömän tarkkana ts. jos joutuu turvautumaan ns. omiin virityksiin kannattaa miettiä onko koko mittari ylipäätään tarpeen...
Itse (jälkiviisaana) suosittelisin paremminkin korkeammassa paineessa kytkeytyvää perus ö-p anturia ja jokkis-tyyppistä isoa punaista merkkivaloa ellei auton oma varoitusvalo tunnu riittävältä. (Kornihan se on mittarin rinnalla - ei niin tyninki... :lol: )
Vastaa Viestiin