CVH kannet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

CVH kannet

Viesti Kirjoittaja Regu »

Onkos rs turbon kansi kuinka paljon erilainen kuin normi cvh:n kansi vai mikä kansi olisi paras 1.8 zvh:n rakentamiseen?
Escort 1.8 sport -97
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

RST:n kannessa taitaa olla vähä kovemmat seetit ja kanavissa pienen pieniä eroja, mutta ei mitään oleellista.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No pienikin parannus voi olla loppupelissä aika tärkeä.
Jokuhan tälläkin foorumilla on käsittääkseni rakentanut zvh koneen, olisi kiva kuullu kokemuksia.
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

http://www.escort-club.fi/keskustelu/in ... opic=528.0

tuolta löytyy ainakin zvh koneen rakennuksesta ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No niimpäs onkin :D ois vissiin taas kannattanu lukea projekteistakin
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Onkohan cvh:n kansi oikeasti kestävämpi kuin zetecin vai tehdäänkö zvh koneet vain sen takia että saadaan käytettyä suoraan rs turbon imu- ja pakosarjoja?
Escort 1.8 sport -97
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Imu/pakosarjat on kai se idea. CVH:n kansi ei todellakaan ole ainakaan kestävämpi kuin Zetecin. RST:n kannessa ei ole mitään eroa muihin ruiskukansiin, paitsi että 83-85 ruiskukannet ei ole kovilla seeteillä kun taas 85 RST (S1) on. 86 eteenpäin kaikki CVH:t on sitten kovilla seeteillä.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ahaa eli jos on intoa ja taitoa niin kannattaa käyttää zetecin omaa kantta?
Escort 1.8 sport -97
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Tottahan toki
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

no mikähän mahtaa olla ahdetussa zetecissä se ensin laukeava paikka? kiertokangen pultit? männät? tehotavoite on vielä hieman auki kun koppakin on vielä täysi :?:
Escort 1.8 sport -97
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Männät ne laukee ensin ja sinne voi laitta vaikka tällaiset. Kansipahvi pitää myös vanhoissa -98 zeteceissa vaihtaa erilaiseen. Toki kaikkea muutakni pinetä pitää tehdä riippuen mihin sitä on istuttamassa.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Minkäs(valmistajan) mäntä tuo on? ja onko ehdotuksia kansipahviksi? 1bar on ihan muodon vuoksi saatava kestämään (+)1.5bar mieluummin.
Escort 1.8 sport -97
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Minkä kokoiseen zetecciin ajattelit? 2.0 koneeseen löytyy aika hyvin palikkaa, mutta muut on vähän haasteellisempia.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Vaihtoehtoina on 1.8(nyt käyttö autossa) ja irrallaan oleva 2.0
Toisaalta kyllä himottaisi rempata tuo 2.0 ja laittaa käyttikseen.
Escort 1.8 sport -97
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

2.0 koneeseen saa edullisesti kankia ainakin Eagleltä ja mäntiä JE, Probe, IASA, jne. ST170 kansipahvi (1mm paksu) taitaa olla kaikkein paras. Perus 98. zetecin pahvi on myös kestävä mutta noin puolet ohuempi. Kaikki männät/kanget mitä jenkkien markkinoilta tulee on sitten uudempaa 98- koneeseen ja niissä männätappi on 3mm ylempänä, joten mäntiä+kankia ei saa sekoittaa. Kuvassa Eaglen veivit ja IASA:n männät.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

toi 1.8 zetecci on 96/97 2.0:sta ei tietoa....vielä
Eli koneeseen on tulossa ainakin läppärungot ja ahdin ruiskunohjaukseen käytetään 99% varmasti ms:ää
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jos jollain vielä eriävä mielipide siitä kumpi kansi on kestävämpi zetec vai cvh niin kertokoon nyt ennen kuin aloitan projektin.
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin