Escort ei kierrä kunnolla - Kommentteja
Escort ei kierrä kunnolla - Kommentteja
Laittakaapa kommenttia oonko tässä asiassa yhtään hollilla ja onko vielä muita mahdollisia vikoja joita en o ottanut huomioon.
Vuoden 98 Escortti 1,8 bensa zetecillä temppulee siten että ajaessa se ei ota kierroksia kuin 2000-3000 välille jolloin alkaa kunnon nykiminen. Samalla moottorin ääni muuttuu pörisevämmäksi. Tätä se tekee sekä kylmänä että lämpimänä.
Lueskelin vanhoja juttuja haun kautta ja mulle jäi sellainen käsitys että vika on jossakin seuraavista.
1. Tulpat/tulpanjohdot
2. Ilmansuodatin
3. Bensansuodatin
4. Katalysaattori
5. Jäähdytysnesteen lämpötilaanturi (ECU)
Oonko oikeilla jäljillä? Mikä on EGR?
Jos oon jäljillä niin olisko em. järjestys hyvä vianselvityksessä jotta kustannukset pysyis kurissa?
Vuoden 98 Escortti 1,8 bensa zetecillä temppulee siten että ajaessa se ei ota kierroksia kuin 2000-3000 välille jolloin alkaa kunnon nykiminen. Samalla moottorin ääni muuttuu pörisevämmäksi. Tätä se tekee sekä kylmänä että lämpimänä.
Lueskelin vanhoja juttuja haun kautta ja mulle jäi sellainen käsitys että vika on jossakin seuraavista.
1. Tulpat/tulpanjohdot
2. Ilmansuodatin
3. Bensansuodatin
4. Katalysaattori
5. Jäähdytysnesteen lämpötilaanturi (ECU)
Oonko oikeilla jäljillä? Mikä on EGR?
Jos oon jäljillä niin olisko em. järjestys hyvä vianselvityksessä jotta kustannukset pysyis kurissa?
No joo, mutta vaihda nyt sentään eka tulpat ja johdot ennen kun kallista puolaa alat uusimaan. Myös bensan ja ilman suodattimet kannattanee vaihtaa. Oma -95 ekkeri tuli aika paljon kierrosherkemmäksi ja käynti tasottui kun vaihdoin just ilman, bensan ja öljyn suodattimet. Öljyt (sekaan x1r) sekä tulpat ja tulpanjohdot.
Noi voi ihan hyvin vaihtaa kun ne joka tapauksessa on vaihto tavaraa.
Sitte vasta alkaa kattomaan vikoja tarkemmin.
Noi voi ihan hyvin vaihtaa kun ne joka tapauksessa on vaihto tavaraa.
Sitte vasta alkaa kattomaan vikoja tarkemmin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ei kerro aina koko totuutta jos tulpanjohdot päältä kunnossa, se puola jos oireilee heijastaa se niihin tulpanjohtoihinkin. Tulpanjohdot ja puola vaihtoon. Fordin varaosatiskiltä hintaan lisää tietoutta.Escot98 kirjoitti:Tulpat vaihdoin ja katoin että ilmaonsuodatin oli uudenkarhea. Eip auttanu. Tulppien piuhat näytti silmämääräisesti olevan ok. Paljokohan puola maksaa?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.pm kirjoitti: Se on sytytyspuola se. Mötikkä mistä tulpanjohdot lähtee. Useammalta toverilta ko. kapistus päättänyt toimintansa ja oireina vedon puute ja auto kuulostaa 'Subarulta'
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Ei taida vaan tuon ikäisessä escortissa olla enää virranjakajaa..Oltsu kirjoitti:Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Lueskelin noita muita samankaltaisia ongelmia. Kannattaisiko seuraavia testata ennen kuin juoksee kauppaan hakemaan varaosia.
Koeajo ilmamäärämittarin piuha irti tai lamda-anturi irroitettuna?
Ilmamäärämittari on vissiin se pienempi boxi ilmansuodattimen boxin vasemmalla puolella? (auton edestä katottuna) Miten tohon lamda anturiin vois päästä käsiksi?
Koeajo ilmamäärämittarin piuha irti tai lamda-anturi irroitettuna?
Ilmamäärämittari on vissiin se pienempi boxi ilmansuodattimen boxin vasemmalla puolella? (auton edestä katottuna) Miten tohon lamda anturiin vois päästä käsiksi?