Escort ei kierrä kunnolla - Kommentteja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Escot98
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2006 11:23

Escort ei kierrä kunnolla - Kommentteja

Viesti Kirjoittaja Escot98 »

Laittakaapa kommenttia oonko tässä asiassa yhtään hollilla ja onko vielä muita mahdollisia vikoja joita en o ottanut huomioon.

Vuoden 98 Escortti 1,8 bensa zetecillä temppulee siten että ajaessa se ei ota kierroksia kuin 2000-3000 välille jolloin alkaa kunnon nykiminen. Samalla moottorin ääni muuttuu pörisevämmäksi. Tätä se tekee sekä kylmänä että lämpimänä.

Lueskelin vanhoja juttuja haun kautta ja mulle jäi sellainen käsitys että vika on jossakin seuraavista.

1. Tulpat/tulpanjohdot
2. Ilmansuodatin
3. Bensansuodatin
4. Katalysaattori
5. Jäähdytysnesteen lämpötilaanturi (ECU)

Oonko oikeilla jäljillä? Mikä on EGR?

Jos oon jäljillä niin olisko em. järjestys hyvä vianselvityksessä jotta kustannukset pysyis kurissa?
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Puola mahtanee olla finaalissa.
ex. Focus 2.0 -00
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jos lähdetään 1x2 linjalle, niin polttoainepumpun vois vielä lisätä listalle. :)
Escot98
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2006 11:23

Viesti Kirjoittaja Escot98 »

pm kirjoitti:Puola mahtanee olla finaalissa.
Was ist "puola"?
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Escot98 kirjoitti: Was ist "puola"?
Se on sytytyspuola se. Mötikkä mistä tulpanjohdot lähtee. Useammalta toverilta ko. kapistus päättänyt toimintansa ja oireina vedon puute ja auto kuulostaa 'Subarulta'
ex. Focus 2.0 -00
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ite olen varsinkin noissa uudemmissa elikkä black top zetecillä olevissa focuksissa ja mondeoissa törmännyt noihin puolan hajoamisiin, mutta jos kuulostaa subarulta niin puola melko varmasti sökö.
Escort 1.8 sport -97
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No joo, mutta vaihda nyt sentään eka tulpat ja johdot ennen kun kallista puolaa alat uusimaan. Myös bensan ja ilman suodattimet kannattanee vaihtaa. Oma -95 ekkeri tuli aika paljon kierrosherkemmäksi ja käynti tasottui kun vaihdoin just ilman, bensan ja öljyn suodattimet. Öljyt (sekaan x1r) sekä tulpat ja tulpanjohdot.

Noi voi ihan hyvin vaihtaa kun ne joka tapauksessa on vaihto tavaraa.
Sitte vasta alkaa kattomaan vikoja tarkemmin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Escot98
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2006 11:23

Viesti Kirjoittaja Escot98 »

Tulpat vaihdoin ja katoin että ilmaonsuodatin oli uudenkarhea. Eip auttanu. Tulppien piuhat näytti silmämääräisesti olevan ok. Paljokohan puola maksaa?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Escot98 kirjoitti:Tulpat vaihdoin ja katoin että ilmaonsuodatin oli uudenkarhea. Eip auttanu. Tulppien piuhat näytti silmämääräisesti olevan ok. Paljokohan puola maksaa?
Ei kerro aina koko totuutta jos tulpanjohdot päältä kunnossa, se puola jos oireilee heijastaa se niihin tulpanjohtoihinkin. Tulpanjohdot ja puola vaihtoon. Fordin varaosatiskiltä hintaan lisää tietoutta.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minusta vaikuttaa anturivialta. 8)
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

pm kirjoitti: Se on sytytyspuola se. Mötikkä mistä tulpanjohdot lähtee. Useammalta toverilta ko. kapistus päättänyt toimintansa ja oireina vedon puute ja auto kuulostaa 'Subarulta'
Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Oltsu kirjoitti:Eikai nyt sentään suoraan puolalta lähde tulpanjohdot..? Virranjakajalta yleensä on tulpanjohdot lähteny, siitä keskeltä sitten menee yks puolalle.
Ei taida vaan tuon ikäisessä escortissa olla enää virranjakajaa.. :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Jaa, onko näin? Kyllä se tekniikka kehittyy sittenkin.. :D
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Yleensä näissä uudemmissa koslissa on puola ja virranjakaja samassa paketissa
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tai siis toisinsanoen puolapakassa on joka tulpalle oma puola.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tai kahdelle yksi. 8)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

joo. No jokatapauksessa pointti oli se, että ennemmin tossa systeemissä virranjakajan virkaa toimittaa toi itse edis moduuli joka antaa vuorotellen ensiöjännitteen joka puolapakalle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Escot98
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2006 11:23

Viesti Kirjoittaja Escot98 »

Lueskelin noita muita samankaltaisia ongelmia. Kannattaisiko seuraavia testata ennen kuin juoksee kauppaan hakemaan varaosia.

Koeajo ilmamäärämittarin piuha irti tai lamda-anturi irroitettuna?

Ilmamäärämittari on vissiin se pienempi boxi ilmansuodattimen boxin vasemmalla puolella? (auton edestä katottuna) Miten tohon lamda anturiin vois päästä käsiksi?
Vastaa Viestiin