Fiesta 1.1 -89 nakuttaa.....

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
emuksi78
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Maalis 2006 03:14
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk

Fiesta 1.1 -89 nakuttaa.....

Viesti Kirjoittaja emuksi78 »

Eli tämmönen kysymys että saako tuota 1.1 kenttiä hiljaseks millään...?kaverin autosta kysymys ja sitä siinä yleisesti huotaessani huomasin venttiilien nakutuksen....niitä sitten säätämään ja heittoa kyllä oli mutta sama talbottia muistuttava meno jatkuu :) normaalia vai ei....ehkä normaalia mutta jos joku viisaampi keksii jotain niin vastausta kiitos.jos ei muuta niin ehkä vain panostettava parempaan äänentoistoon..... :lol:
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Onkos kyseisessä mallissa hydrauliset venttiilinnostimet? jos on niin uusippas ne...vanhuuttan jumittuvat.
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei varmaan oo hydrauliset kun on säädetty.. :wink:
Mutta vois ehkä säätää vähän arvoja pienemmälle jos on pahasti kulumaa.
Ja sitten ne soittimet tietysti :)
Minkä tuntunen se moottori muuten on?
Käy kaikilla jne?
ei sieltä mitään junia t...
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

keinuvivun päähän kuluu kuoppa joka estää sen ettet saa venttiileitä säädettyä oikeaks! Se kannattaa hioa tasaseks se pää!
kuvia selventämään selitystä
Tästä
Tähän

tosin omassa autossa tuokaan ei auttanu siihen "rallatukseen", korjaamon setä epäili että männäntapit pitää raksutusta mut tiiä siitä ajetaan niinkauan kun päästään etiäppäin :twisted:
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

janzamar kirjoitti:Ei varmaan oo hydrauliset kun on säädetty.. :wink:
Mutta vois ehkä säätää vähän arvoja pienemmälle jos on pahasti kulumaa.
Ja sitten ne soittimet tietysti :)
Minkä tuntunen se moottori muuten on?
Käy kaikilla jne?
heh, aivan. pistetään aamun piikkiin :P
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
emuksi78
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Maalis 2006 03:14
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk

Viesti Kirjoittaja emuksi78 »

Juu,tuo kolo voi olla se vika.täytyy tarkistaa,moottori muuten toimii hienosti ja kuluttaa todella vähän.......
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Nokkaketjukin aiheuttaa "rallatusta", eli ketjunkiristin on tullut tiensä päähän, ketju on venynyt tai molemmat.
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

mulla ainakin koneessa uudet nokkaketjut ja kumppanit mut ei apuja
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
fiesta89
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Huhti 2005 11:10

Viesti Kirjoittaja fiesta89 »

Jollain palstalla, joka taisi olla Englannin kielinen, oli juttua että kun tuon keinuvivun pään hio tasaiseksi niin sen pinnan karkaisu lähtee samalla pois. Sanottiin että se alkaa kulumaan nopeammin.

Itse en oikein tiedä että olenko ihan samaa mieltä kun se jo kumminkin on kulunut siltä kohdalta joka venttiiliä painaa, eli siltä kohdalta joka ratkaisee. Ei kai se metalli ikäänkuin "painu kokoon", jolloin kova kohta vain tiivistyisi vieläkin kovemmaksi.

Mulla oli joskus keinuvipuakseli irti kun ventiileitä säätäessäni rikoin säätöruuvin ja sitä ei enää pystynyt kiertämään. En muista että kuinka kuluneet noi kohdat niissä oli. Mullakin kone rallattaa oikein kunnolla.

Se että meni säätöruuvi rikki oli opetus siitä että tollasessa paikassa Kannattaa käyttää oikeita työkaluja, mulla ei sattunut olemaan 11 millistä hylsyä niin väänsin joillain kiintoavaimella, onneksi ei ruuvin murusia tippunut öljykanaviin. Oli aikamoinen remontti saada se ruuvi pois vivusta. Sain romufiestasta uuden ruuvin.

Korjausoppaassa kerrottiin että Fordi on itse reagoinut samaan ongelmaan jo silloin ku autoja vielä myytiin ja venttiilikopan saa vaihdettua ääntä enemmän eristävään malliin, hintaa en ole edes viitsinyt kysyä. Uudempiin niitä asennettiin jo tehtaalla, eli jos käy hyvä tuuri niin sellaisen voi löytää käytettynä.
emuksi78
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Maalis 2006 03:14
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk

Viesti Kirjoittaja emuksi78 »

Omasta mielestäni pahin ääni tuntuisi tulevan pakosarjan päällä olevasta pellistä joka johtaa lämpösen ilman kaasariin.....korostaa nakutusta mutta sitäkään ei kuitenkaan voi poistaa kokonaan ja vika ei myöskään korjaannu normaalisti osien poistolla :o .täytyy tosiaan tutkia nuo kulumiset kun auto taas korjattavana.eniten korostuu vain yhden venttiilin nakutus,muut paljon pienenpiä.
Euratom
Viestit: 48
Liittynyt: 30 Loka 2006 11:34
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja Euratom »

Yleisin syy on nokka-akselin kuluminen joka tuon naputuksen tekee, eikös nämä uudemmat kentit ole aika äänekkäitä raksuttajia uutenakin?? :D

Millä hioitte noita keinuvivun pintoja? Onko siihen olemassa joku kone vai villallako sipasitte?? :lol: :wink:

Myös ventiilikoneisto (keinuvipukoneisto) voi olla kulunut väljäksi niin että siitä pitkittäis tai päittäisvälystä.. :roll:
Vastaa Viestiin