Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli tämmönen kysymys että saako tuota 1.1 kenttiä hiljaseks millään...?kaverin autosta kysymys ja sitä siinä yleisesti huotaessani huomasin venttiilien nakutuksen....niitä sitten säätämään ja heittoa kyllä oli mutta sama talbottia muistuttava meno jatkuu normaalia vai ei....ehkä normaalia mutta jos joku viisaampi keksii jotain niin vastausta kiitos.jos ei muuta niin ehkä vain panostettava parempaan äänentoistoon.....
Ei varmaan oo hydrauliset kun on säädetty..
Mutta vois ehkä säätää vähän arvoja pienemmälle jos on pahasti kulumaa.
Ja sitten ne soittimet tietysti
Minkä tuntunen se moottori muuten on?
Käy kaikilla jne?
keinuvivun päähän kuluu kuoppa joka estää sen ettet saa venttiileitä säädettyä oikeaks! Se kannattaa hioa tasaseks se pää!
kuvia selventämään selitystä Tästä Tähän
tosin omassa autossa tuokaan ei auttanu siihen "rallatukseen", korjaamon setä epäili että männäntapit pitää raksutusta mut tiiä siitä ajetaan niinkauan kun päästään etiäppäin
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11 "Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
janzamar kirjoitti:Ei varmaan oo hydrauliset kun on säädetty..
Mutta vois ehkä säätää vähän arvoja pienemmälle jos on pahasti kulumaa.
Ja sitten ne soittimet tietysti
Minkä tuntunen se moottori muuten on?
Käy kaikilla jne?
Jollain palstalla, joka taisi olla Englannin kielinen, oli juttua että kun tuon keinuvivun pään hio tasaiseksi niin sen pinnan karkaisu lähtee samalla pois. Sanottiin että se alkaa kulumaan nopeammin.
Itse en oikein tiedä että olenko ihan samaa mieltä kun se jo kumminkin on kulunut siltä kohdalta joka venttiiliä painaa, eli siltä kohdalta joka ratkaisee. Ei kai se metalli ikäänkuin "painu kokoon", jolloin kova kohta vain tiivistyisi vieläkin kovemmaksi.
Mulla oli joskus keinuvipuakseli irti kun ventiileitä säätäessäni rikoin säätöruuvin ja sitä ei enää pystynyt kiertämään. En muista että kuinka kuluneet noi kohdat niissä oli. Mullakin kone rallattaa oikein kunnolla.
Se että meni säätöruuvi rikki oli opetus siitä että tollasessa paikassa Kannattaa käyttää oikeita työkaluja, mulla ei sattunut olemaan 11 millistä hylsyä niin väänsin joillain kiintoavaimella, onneksi ei ruuvin murusia tippunut öljykanaviin. Oli aikamoinen remontti saada se ruuvi pois vivusta. Sain romufiestasta uuden ruuvin.
Korjausoppaassa kerrottiin että Fordi on itse reagoinut samaan ongelmaan jo silloin ku autoja vielä myytiin ja venttiilikopan saa vaihdettua ääntä enemmän eristävään malliin, hintaa en ole edes viitsinyt kysyä. Uudempiin niitä asennettiin jo tehtaalla, eli jos käy hyvä tuuri niin sellaisen voi löytää käytettynä.
Omasta mielestäni pahin ääni tuntuisi tulevan pakosarjan päällä olevasta pellistä joka johtaa lämpösen ilman kaasariin.....korostaa nakutusta mutta sitäkään ei kuitenkaan voi poistaa kokonaan ja vika ei myöskään korjaannu normaalisti osien poistolla .täytyy tosiaan tutkia nuo kulumiset kun auto taas korjattavana.eniten korostuu vain yhden venttiilin nakutus,muut paljon pienenpiä.