Escort 1.6 zetec -95 nykii kylmänä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Escort 1.6 zetec -95 nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja tommo »

Moottori nykii kylmänä muutaman minuutin ja sen jälkeen pelittää normaalisti. Olen vaihtanut Lamda anturin, tulpat ja niiden johdot eikä ne vikaa poistaneet. Onko muita ehdotuksia. Nykiminen tapahtuu etupäässä kylmällä moottorilla kiihdyttäessä. Onko hyviä ehdotuksia?
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Vaihda jäähdytysnesteen lämpotilaanturi (ECU:n) ja tarkasta bensanpaineet.

Niin, ja vikakoodien luku olis suositeltavaa.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja tommo »

Nyppäsin vinkista lämpötila-anturin liittimen irti ja nykiminen loppu siihen paikkaan. Voinko elää näin vai pitääkö lämpötila-anturi olla pelissä mukana esim. pakkasella?
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Kyllä se kannattaa vaihtaa, ECU menee varaohjelmalle ja polttoaineen kulutus kasvaa.

Maksoi harakiri osana 28 €.

Näin kävi mulla.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Harvoin nuo anturit hajoaa, joten vika voi olla myös huonossa kosketuksessa. Testaa anturi vastusmittarilla vesihanan alla lorottelemalla vuoroin kuumaa ja vuoroin kylmää vettä. Vastuksen pitäisi olla välillä n. 900 kilo-ohmia - 1 kilo-ohmi, mutta nuita ääriarvoja ei hanan alla saa ulos! 8)
Samat myös imuilman anturissa. :roll:
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Juu, ei ne hajoa mutta vastusarvot voi muuttua.

Ainakin mulla oli arvot perseellään.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Kylmänä anturin vastus näytti olevan 42 K ohmia, lämpösenä en ole vielä mitannut. Kasvaako resistanssi anturin lämmetessä? Sitten putsasin hieman hapettuneen näköisen liitoksen ja nykimistä ei enään esiinny! Onlikohan vika paskaisessa liittimessä?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Saatto olla sitten siinäkin vika, että littimessä tuli ylimenovastusta kun se oli hapettunut.
Sehän ei kerro vielä mitään, että mikä anturi on rikki jos nyppäät jonkun irti. Ecu menee aina samalla lailla varaohjelmalle vaikka minkä ottaisit irti ja tulos on sama.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vastus pienenee lämmön kasvaessa! 8)
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Joo, ja lämpimänä vastustusmittari näytti 4 Kilo-ohmia. Kait se anturi pitää vaihtaa kun ei tiedä mitä sen oikeesti pitää näyttää.
Vastaa Viestiin