Mondeo nykii
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Mondeo nykii
Eli ei löydy vastaavaa topiccia.
Auto nykii ajettaessa tasakaasulla 3 vaihteella n.1800 rpm/40km/h. myös kiihdyttäessä 3 vaihteella 1500 -2000rpm nykii koko alueen. kun päästää kaasun antaa moottorin jarruttaa painaa varovasi uudelleen nytkähtää. Egr tulpattu, molemmat lambdat vaihdettu, ei vikakoodeja, tulpilla ajettu joku 35km, tulpanjohdot kyllä alkuperäiset mutta mitattu ok ei katkoksia.
Auto nykii ajettaessa tasakaasulla 3 vaihteella n.1800 rpm/40km/h. myös kiihdyttäessä 3 vaihteella 1500 -2000rpm nykii koko alueen. kun päästää kaasun antaa moottorin jarruttaa painaa varovasi uudelleen nytkähtää. Egr tulpattu, molemmat lambdat vaihdettu, ei vikakoodeja, tulpilla ajettu joku 35km, tulpanjohdot kyllä alkuperäiset mutta mitattu ok ei katkoksia.
FORD MONDEO 2.0 TDCi Aut. 2008
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Sama vika rahikaisella. Ilmamäärämittarin putsaamisella irrotuksella ei vaikutusta asiaan.
Syykin on todennäköisesti tiedossa, en vain ole ehtinyt korjata. Kyseessä moottorin etummainen kiinnike/kumipusla, fordin nimellä kutsutaan "vääntömomentinrajoittimeksi".
Kyseinen palikka on rungossa kiinni oleva holkki jonka sisällä moottorissa kiinni oleva "tappi" ja välissä kumia(tai toisinpäin kiinitykset, en muista)
Itsellä väliaikainen apu oli tunkata konetta hieman ylös ja työntää joka puolelle pyöreää liitosta paloja 6mm paksusta kumimatosta.
Nyt jo osa paloista lennellyt pois ja nykii lievästi.
Osa itessään maksaa fordilla ~68e jos en väärin muista. Vaihto vaatii auton pukeille ja koooorkea tunkki tai vinssi moottorin nostamiseen.
Syykin on todennäköisesti tiedossa, en vain ole ehtinyt korjata. Kyseessä moottorin etummainen kiinnike/kumipusla, fordin nimellä kutsutaan "vääntömomentinrajoittimeksi".
Kyseinen palikka on rungossa kiinni oleva holkki jonka sisällä moottorissa kiinni oleva "tappi" ja välissä kumia(tai toisinpäin kiinitykset, en muista)
Itsellä väliaikainen apu oli tunkata konetta hieman ylös ja työntää joka puolelle pyöreää liitosta paloja 6mm paksusta kumimatosta.
Nyt jo osa paloista lennellyt pois ja nykii lievästi.
Osa itessään maksaa fordilla ~68e jos en väärin muista. Vaihto vaatii auton pukeille ja koooorkea tunkki tai vinssi moottorin nostamiseen.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Minkäs värinen ton tulpan täytyy olla, kun auto käy oikealla seoksella? Ja minkäs väriset liian rikkaalla tai liian laihalla seoksella?Mikkihiiri kirjoitti:Tarkistin tulpat ei halkeamia kärkivälit oikeat ei mitään silmin näkyvää vikaa, myös väri oli hyvä ei laihalla tai rikkaalla. en oikeen jaksa uskoa et toi tyyny aiheuttaa tasakaasulla nykimistä.
Huokaus.
Se on Ford, se nykii.
Itsellänikin on tuollainen ongelma. Itse asiassa kun
muistelen noita kaikkia Fordeja mitä mulla on ollut, niin kaikki
ne on aina jollain tavalla nykineet - siitä tuo eka kommentti.
Mutta, joo. Mulla on kuvatunlainen ongelma ollut jo pitkään.
Auto on 2.9V6 24V mallia -95/96 Cosworth.
Auto on vajaan vuoden ollut minulla ja sitä ennen jollain, joka
on autoaan vähemmän rakastanut.
Oireet ovat:
* Nykii tasaisella nopeudella, alle 90km/h mittarinopeutta
eli kierrokset siellä n. 2000 kieppeillä.
* Nykiminen vähenee kun ajetaan S - moodissa (elektronisesti
ohjattu automaattiloota)
* Kun autolla on ajeltu ja pysähdytään, jää kierrokset yli 1000rpm
ja joskus jopa nousevat ja laskevat, mutta heiluu tuossa 1100-
1500 rpm kieppeillä. Kierrosten jääminen korkealle ilmestyi kun
viimein kaikki happitunnistimet oli vaihdettu.
* Kun em. jälkeen sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen,
ei kierrokset lähde vaeltamaan - vaatii ajelua/kierroksia/tai jotain.
Seuraavat toimenpiteet on tehty:
* Jakopään remontti (ei mitään tekemistä tämän aiheen kanssa)
* Molemmat KATit uusittu. (toinen oli tyhjä ja toinen tukossa)
* Kaikki 4 happitunnistinta uusittu (3 oli rikki)
* EGR Oli tulpattu kun auto tuli mulle, ei vaikutusta, joten otin
tulppauksen pois ja palautin alkuperäisen p**kan kierrätyksen
* Ilmanputsari, pa-suodatin, öljyt+suodatin vaihdettu
* Tyhjäkäyntiventtiili putsattu
* Yms.
Seuraava uusittava kohde on:
* Uudet tulpat
Epäilyksen alla on myös:
* Polttoaineen paineensäädin ja tämä voi osua muillekin ?
Aiheesta on pitkä kertomus osoitteessa:
http://www.fordscorpio.co.uk/obd2scan6.htm
Kertokaa kokemuksianne, minäkin kerron kun tutkimukset
taas jatkuvat

Se on Ford, se nykii.

Itsellänikin on tuollainen ongelma. Itse asiassa kun
muistelen noita kaikkia Fordeja mitä mulla on ollut, niin kaikki
ne on aina jollain tavalla nykineet - siitä tuo eka kommentti.
Mutta, joo. Mulla on kuvatunlainen ongelma ollut jo pitkään.
Auto on 2.9V6 24V mallia -95/96 Cosworth.
Auto on vajaan vuoden ollut minulla ja sitä ennen jollain, joka
on autoaan vähemmän rakastanut.
Oireet ovat:
* Nykii tasaisella nopeudella, alle 90km/h mittarinopeutta
eli kierrokset siellä n. 2000 kieppeillä.
* Nykiminen vähenee kun ajetaan S - moodissa (elektronisesti
ohjattu automaattiloota)
* Kun autolla on ajeltu ja pysähdytään, jää kierrokset yli 1000rpm
ja joskus jopa nousevat ja laskevat, mutta heiluu tuossa 1100-
1500 rpm kieppeillä. Kierrosten jääminen korkealle ilmestyi kun
viimein kaikki happitunnistimet oli vaihdettu.
* Kun em. jälkeen sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen,
ei kierrokset lähde vaeltamaan - vaatii ajelua/kierroksia/tai jotain.
Seuraavat toimenpiteet on tehty:
* Jakopään remontti (ei mitään tekemistä tämän aiheen kanssa)
* Molemmat KATit uusittu. (toinen oli tyhjä ja toinen tukossa)
* Kaikki 4 happitunnistinta uusittu (3 oli rikki)
* EGR Oli tulpattu kun auto tuli mulle, ei vaikutusta, joten otin
tulppauksen pois ja palautin alkuperäisen p**kan kierrätyksen
* Ilmanputsari, pa-suodatin, öljyt+suodatin vaihdettu
* Tyhjäkäyntiventtiili putsattu
* Yms.
Seuraava uusittava kohde on:
* Uudet tulpat
Epäilyksen alla on myös:
* Polttoaineen paineensäädin ja tämä voi osua muillekin ?
Aiheesta on pitkä kertomus osoitteessa:
http://www.fordscorpio.co.uk/obd2scan6.htm
Kertokaa kokemuksianne, minäkin kerron kun tutkimukset
taas jatkuvat

F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Kyllä, tuo on hyvä lähtökohta. Tuli tehtyä toi zekkaus suurinpiirteinNuori_Sierra_kuski kirjoitti:yksi mikä tuosta kierrosten seilaamisesta lämpimällä koneella tuli mieleen, niin imu vuoto, kylmänä ihan tiivis tietenkin,mutta kun saa lämpö niin rupee elämään.
tiedä sitten..
ekaksi, koska ihan selvästi OLI ilmavuotoja. Muutamat letkut oli
hapertuneet jne - ja saattaa niitä olla vieläkin.
Tulppia ei perhana löytynyt paikallisesta Marketista, kai se on
maanantaina pyydettävä Fordin huollossa vaihtamaan ne sikahintaiset
tulpat...
Toi huohotinventtiili taitaa tässä tapauksessa olla yhtäkuin EGR, sekin
on mahdollinen jumiutuja. Kunhan tässä jostain löytyy kelloon lisää
tunteja, niin käyn sorkkimassa kaikki noi läpi ja katotaan sitten missä
mennään.
Tiedottelen kun homma etenee.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Itse itseäni lainatenHerkko kirjoitti:Mulle Voortilta kerran kertoivat,että
huohotinventtiili kannattas joskus
vaihtaa,paskottuessaan kuulemma
aiheuttaa nykimistä.
Kone mihin neuvo kuului,oli 1.8 zetec.

Mainitsin ko.asiassa Voortille
EGR venttiilistä ja sanoivat juurikin,
että siitä ei välttämättä mahdollinen
nykiminen johdu vaan tuosta
"huohotinventtiilistä".
Sitä missä ja mikä se on,
voin tunnustaa etten tiedä

Zetecillä kun on tullu vaan
ajettua,ei rassattua.
Viisaat kertokoon enemmän...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Monteon huohitinvena on kait motin edessä olevan kotelon kyljessä, seuraa letkua. Meillä Eskossa EGR:n tukkiminen petti ja kyllä meni tupakkia ennenkuin huomasin!
Minulla Monteossa nykimiseen autoi kun putsasin jakajaan tulevat kaksi johtoliitosta ja ruutasin lopuksi CRC:tä niihin, tosin putsailin muitakin samalla. Joillain on ohjaintehostimen viallinen anturi aiheuttanut outoja oireita ja samoin lämpötila-anturitkin. 8)

Huokaus...
Muistelen että -69 1.3 KENT Esconi ei nykinyt, kun
piti huolen että kärkiväli katkojan kärjillä oli kunnossa
ja että tulpat oli kunnossa. Eikä se prkle edes hajonnut
millään... Puuhun piti ajaa ennen kuin tokeni.
Mutta silloin olinkin nuori ja hurja, nyt yli kaksikymmentä
vuotta myöhemmin olen enää hurja.

Kiitos vinkeistä, kaikki on kokeiltava kun aika antaa myöten.
Muistelen että -69 1.3 KENT Esconi ei nykinyt, kun
piti huolen että kärkiväli katkojan kärjillä oli kunnossa
ja että tulpat oli kunnossa. Eikä se prkle edes hajonnut
millään... Puuhun piti ajaa ennen kuin tokeni.
Mutta silloin olinkin nuori ja hurja, nyt yli kaksikymmentä
vuotta myöhemmin olen enää hurja.

Kiitos vinkeistä, kaikki on kokeiltava kun aika antaa myöten.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23
Kyllä tehot on tallella. Soitin juuri aamulla yhdellä korjaamolle joka on erikoistunut Fordeihin, ni sanos että 99.9% MAF rikki. Tilasin sitten äskön uuden. se ei edes aina kuulemma anna vikakoodia ei ainakaan mulla mutta katotaan nyt ku uus tulee ens maanantaina. Yllätys Taas (V6 Ei ole varastossa.)
FORD MONDEO 2.0 TDCi Aut. 2008
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
postaan piruuttani minäkin. ittellä 2.0 autom. mondeo mk2. varvit rupesi "seilaamaan" tyhjäkäynnillä ja ajattelin kans noita kaikkia edellisiä kikkaroita syypäiksi. tovin siinä tiirailtuani huomasin että se ilmaboksi mikä on kaasuläpän päällä heilui kun siihen kädellä koski. niinpä niin... ilmakotelon kiinnikepultin kaasuläppäkotelonpuoleinen pää mihin se pultti pitäis ruuvata oli kadonnut murusina jonnekkin... eli syypää varvien heittelehtimiseen on imuilmavuoto! kun se vuoto on kerran kaasuläppäkotelon päässä niin eihän silloin mitkään ilma-anturit ynnä muut hoksaa sitä
hohhoijjaa! aina elämä potkii!

Omassani löytyi todennäköisesti toinenkin osasyyllinen tuohon nykimiseen. Vaihdelaatikkoa irrottaessani (jotain tuli voimalla ulos kyljestä) Totesin myös ilmanputsarikotelon alla olevan laatikon kannakkeen olevan katki, ihan kylmällä voimalla pultti katkennut. Saa nähdä miten pelaa kun saan kasattua.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23