mondeo 1.8td 97 käyntihäiriö???
mondeo 1.8td 97 käyntihäiriö???
eli 1.8td mondeo. kierrokset nousee lämpimällä koneella itestään korkealle (3-5000r)?? ja turbon paineen säädin putkessa dieseliä? onko normaalia? onko pumppu entinen vai mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsimään???
Vaikuttaa koska siitä vuotaa polttoainetta imusarjaan sen letkun kautta ja siitä seuraa hallitsematon kierrosten heittely. Se kello siinä imusarjassa on pakokaasunkierätysventtiili. Jos vaikka on niin raskas jousi siellä ettei pysty imemään auki sitä tai sitten sen vaikutusta ei huomaa kovin helpolla.
mites sitten jos tämä "kello" on rikki, millä tavalla se voikuttaa päästöihin tehoihin yms.. ja sen kellon alta on aika öljynen, coolerissa oli tosiaan dieseliä kun oli auki tänään, ilmeisesti jonkin aikaa ollut se säädin sökö, muuten ei huomaa eroa kun, se kierroksen heittely. onko tietoa ahtopaineista että paljonko pitäisi olla? mittari näytti 1bar
Päästöihin ei vaikuta mitenkää ja tehoihin voi vaikuttaa lisäävästi, ja monet ottaa koko systeemin pois käytöstä siinä toivossa. Katsastussetä ei sitä huomaa. Muistelen kerran kaverin Mondeossa kokeilleeni ja oli siinäkin kello öljyinen tai nokinen. Noen ehkä ymmärtää mutta en tiedä mistä sinne öljyä voisi päästä. Täällä on joku puhunu että 0,8 bar olis vakioahdot. Voi olla että joku on pikkusen säätäny.
Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.
Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).
Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.
Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).
Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Missä tuo alipainesäädin siis tarkkaan ottaen sijaitsee? Voiko sen itse irrottaa tarkastusta varten?WK kirjoitti:Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.
Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).
Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Kiitos

Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ja uus sellanen maksaa kuulemma 250 €petrim kirjoitti: Täällä puhutaan alipainesäätimestä. Siis eikö tämä "Pumpun etupuolella viistosti alaspäin" oleva säädin ole 'ennakonsäätösolenoidi' tai millä nimellä nyt virallisesti kutsutaan? Ja sehän on fordin tyypillisin vikaantuva osa. Jos se on rikki, auto savuttaa ja ei kulje.

Onneks siihen saattais olla uus kalvo tiedossa

Tukin tuon ennakonsäätimeltä imusarjalle lähtevän letkun, ensviikolla viimeistään selviää johtuuko kierrosten nousu tuosta säätimestä vaiko sittenkin turbosta.
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86