mondeo 1.8td 97 käyntihäiriö???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

mondeo 1.8td 97 käyntihäiriö???

Viesti Kirjoittaja teris »

eli 1.8td mondeo. kierrokset nousee lämpimällä koneella itestään korkealle (3-5000r)?? ja turbon paineen säädin putkessa dieseliä? onko normaalia? onko pumppu entinen vai mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsimään???
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

Kalvo hajalla siitä säätimestä. On täällä joku tainnut semmosen vaihtaa eikä ole tullut kovin kalliiksi.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

pystyykö kalvon vaihtamaan itse?
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

En ole itse joutunut vaihtamaan mutta kyllä tuon luulisi pystyvän ihan ilman mitään erikoistyökaluja/ taitoja. Dieselpajoilta ehkä kannattaa käydä uutta kyselemässä.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

vaikuttaako tämä kalvo kierrosten nousuun? ja sitten vielä imusarjan päällä oleva "kello" on ikäänkuin hengetön, puhaltaa tai imee letkuun niin ei mitään vaikutusta??
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

Vaikuttaa koska siitä vuotaa polttoainetta imusarjaan sen letkun kautta ja siitä seuraa hallitsematon kierrosten heittely. Se kello siinä imusarjassa on pakokaasunkierätysventtiili. Jos vaikka on niin raskas jousi siellä ettei pysty imemään auki sitä tai sitten sen vaikutusta ei huomaa kovin helpolla.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

mites sitten jos tämä "kello" on rikki, millä tavalla se voikuttaa päästöihin tehoihin yms.. ja sen kellon alta on aika öljynen, coolerissa oli tosiaan dieseliä kun oli auki tänään, ilmeisesti jonkin aikaa ollut se säädin sökö, muuten ei huomaa eroa kun, se kierroksen heittely. onko tietoa ahtopaineista että paljonko pitäisi olla? mittari näytti 1bar
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

Päästöihin ei vaikuta mitenkää ja tehoihin voi vaikuttaa lisäävästi, ja monet ottaa koko systeemin pois käytöstä siinä toivossa. Katsastussetä ei sitä huomaa. Muistelen kerran kaverin Mondeossa kokeilleeni ja oli siinäkin kello öljyinen tai nokinen. Noen ehkä ymmärtää mutta en tiedä mistä sinne öljyä voisi päästä. Täällä on joku puhunu että 0,8 bar olis vakioahdot. Voi olla että joku on pikkusen säätäny.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

siis siitä imusarjan ja kellon välistä öljynen.. kyselin kalvoa tänään ja 230€ halus yks firma ja meinas että täytyy jotain säätää kun kavon vaihtaa, eli kallista.. en kyllä keksi mitä säätää jos sen kalvon vain vaihtaa??
urpo
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Huhti 2005 18:26
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja urpo »

No ompahan hinnoissaan. Miten yksinkertainen osa voi maksaa noin paljon. En mäkään ymmärrä mitä sieltä sitten säätää tarttee. Ja mitä tuli lupailtua siitä itse vaihtamisesta niin taitaa sittenkin olla vähän ahtaat paikat että näpräämistäkin sitten olisi aika mukavasti.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

kullan hinnoissa tuntuu olevan.. sanos se siellä et pystyy paikallaan vaihtaa kalvon, ihmetyttää kovin "säätö".jos kerran ei mitään pureta niin ei kait esim,ruiskuennakko tai mikään sillon muutu.. rahastusta taitaa olla, mitenköhän kestäviä nämä 1.8td koneet mahtaa olla?
WK

Viesti Kirjoittaja WK »

Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.

Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).

Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
teris
Viestit: 68
Liittynyt: 26 Maalis 2006 18:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja teris »

onkos tietoa miten eberin sais toimii? onko yleistä ettei toimi?
Mondie
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Helmi 2005 22:10

Viesti Kirjoittaja Mondie »

WK kirjoitti:Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.

Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).

Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Missä tuo alipainesäädin siis tarkkaan ottaen sijaitsee? Voiko sen itse irrottaa tarkastusta varten?

Kiitos :)
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
WK

Viesti Kirjoittaja WK »

Pumpun etupuolella viistosti alaspäin.Escortissa ainakin syyläri aikalähellä mutta pystyy vaihtamaan ilman syylärin pois ottoa!

Kyllä kai sen itse pystyy tarkastaa/vaihtamaan jos taidot vaan riittää!
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja petrim »

-----
Viimeksi muokannut petrim, 06 Helmi 2007 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondie
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Helmi 2005 22:10

Viesti Kirjoittaja Mondie »

petrim kirjoitti: Täällä puhutaan alipainesäätimestä. Siis eikö tämä "Pumpun etupuolella viistosti alaspäin" oleva säädin ole 'ennakonsäätösolenoidi' tai millä nimellä nyt virallisesti kutsutaan? Ja sehän on fordin tyypillisin vikaantuva osa. Jos se on rikki, auto savuttaa ja ei kulje.
Ja uus sellanen maksaa kuulemma 250 € :(

Onneks siihen saattais olla uus kalvo tiedossa :wink:

Tukin tuon ennakonsäätimeltä imusarjalle lähtevän letkun, ensviikolla viimeistään selviää johtuuko kierrosten nousu tuosta säätimestä vaiko sittenkin turbosta.
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja petrim »

-----
Vastaa Viestiin