1,6 CVH nostajat
google näytti ainaki löytävän tietoa. 
"99" 1981-84 "90" 1984-87 "900" 1981-91
http://www.autoon.net/tuoteluettelo/pro ... f7fa072645
motonet:
VENTTIILIN JOUSET/-LUKITUS SAAB 99
Hinta / 1 kpl
2,0 72--85 Venttiilin säätölevy 1,77--2,89mm 0,05mm:n välein
25-2991 2.00e
Hinta/kpl tilaa ilmoittamalla esim: säätölevy 1,82mm

"99" 1981-84 "90" 1984-87 "900" 1981-91
http://www.autoon.net/tuoteluettelo/pro ... f7fa072645
motonet:
VENTTIILIN JOUSET/-LUKITUS SAAB 99
Hinta / 1 kpl
2,0 72--85 Venttiilin säätölevy 1,77--2,89mm 0,05mm:n välein
25-2991 2.00e
Hinta/kpl tilaa ilmoittamalla esim: säätölevy 1,82mm
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
mahtaakos tohon käymä muuten diesel escort tai orionin säätölevyt? ku semmossetki netti näytti löytävän..
kuihan paksun säätölevy sinne tarvis sitte hommata?
kuihan paksun säätölevy sinne tarvis sitte hommata?
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
mikä olis sopiva välys?
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Noita venttiilin säätöpaloja saabbiin sai ainakin joskus ihan biltemasta sarjana, jolla sais varmasti kasattua sopivat välykset joka venttiilille.
Kuten täällä jo aikaisemminkin mainittiin niin toi paino on noissa ongelma ja itse olen kuullut sellaista juttua, että noita ois sorvattu sisäpuolelta jostain kohti kevyemmäksi. Sitä en osaa sanoa, minkä auton painimet oli ollut kyseesssä tossa tapauksessa, mutta itse olen miettinyt tota ratkaisua niin, että kuppi suunnilleen tyhjäksi sisäpuolelta ja sinne alumiinistä kartiot, jolloin toi paino putoaa varmasti.
Suurin ongelma näissä on varmasti toi oikean välyksen päättäminen. Itse mietin tollasta 0,05-0,10 mm välystä, jonka luulisi olevan ihan riittävä, koska eihän noissa osissa (nokka, painin, venttiili) pitäs kovin paljon lämpölaajenemista syntyä.
Eikun lisää villejä ratkaisuehdotuksia vaan peliin. Toi omani on vielä ihan vaan pohdinta-asteella, mutta saa nähä
Kuten täällä jo aikaisemminkin mainittiin niin toi paino on noissa ongelma ja itse olen kuullut sellaista juttua, että noita ois sorvattu sisäpuolelta jostain kohti kevyemmäksi. Sitä en osaa sanoa, minkä auton painimet oli ollut kyseesssä tossa tapauksessa, mutta itse olen miettinyt tota ratkaisua niin, että kuppi suunnilleen tyhjäksi sisäpuolelta ja sinne alumiinistä kartiot, jolloin toi paino putoaa varmasti.
Suurin ongelma näissä on varmasti toi oikean välyksen päättäminen. Itse mietin tollasta 0,05-0,10 mm välystä, jonka luulisi olevan ihan riittävä, koska eihän noissa osissa (nokka, painin, venttiili) pitäs kovin paljon lämpölaajenemista syntyä.
Eikun lisää villejä ratkaisuehdotuksia vaan peliin. Toi omani on vielä ihan vaan pohdinta-asteella, mutta saa nähä

voisko tällässeet välykset olla järkevät?
CVH26 - 261deg, camlift 6.93mm, valvelift 11.30mm inlet 11.22mm exhaust
= 0.15mm inlet 0.20mm exhaust
tai
CVH27 - 290deg, camlift 7.84mm, valvelift 12.36mm inlet 12.31mm exhaust
CVH28 - 300deg, camlift 8.22mm, valvelift 13.00mm inlet 12.95mm exhaust
= 0.56mm inlet 0.61mm exhaust
kuulostaa aika isoilta välyksiltä jos MikkoT mietti tota 0.05-0.1mm?
CVH26 - 261deg, camlift 6.93mm, valvelift 11.30mm inlet 11.22mm exhaust
= 0.15mm inlet 0.20mm exhaust
tai
CVH27 - 290deg, camlift 7.84mm, valvelift 12.36mm inlet 12.31mm exhaust
CVH28 - 300deg, camlift 8.22mm, valvelift 13.00mm inlet 12.95mm exhaust
= 0.56mm inlet 0.61mm exhaust
kuulostaa aika isoilta välyksiltä jos MikkoT mietti tota 0.05-0.1mm?
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
No tollanen 0,4-0,5 mm alkaa kuulostaa aika suurelta minunkin korvaan.
OHC:n vakiovälykset on 0,2 imu ja 0,25 pako, mutta eräältä noita paljon rallikäyttöön viilanneelta rakentajalta tuli neuvo, että välys 0,1 mm suoraan keinun- ja venttiilinpään välistä mitattuna joka venttiiliin on hyvä. Tosta mietin tota välystä tässäkin tapauksessa.
Tärkeinhän tossa on se, että venttiilit ei jää auki lämpimällä/kuumalla koneella. Mitä enemmän sinne välystä laittaa sitä enemmän menee nokasta nostoa hukkaan.
OHC:n vakiovälykset on 0,2 imu ja 0,25 pako, mutta eräältä noita paljon rallikäyttöön viilanneelta rakentajalta tuli neuvo, että välys 0,1 mm suoraan keinun- ja venttiilinpään välistä mitattuna joka venttiiliin on hyvä. Tosta mietin tota välystä tässäkin tapauksessa.
Tärkeinhän tossa on se, että venttiilit ei jää auki lämpimällä/kuumalla koneella. Mitä enemmän sinne välystä laittaa sitä enemmän menee nokasta nostoa hukkaan.
ton näkönen se on..
http://www.bavauto.com/assets/product_i ... 04_141.jpg
motonet:
1,6-XR3i 85--89 Bosch (6500rpm rajoitin). . . . . . . . . . 10-4998 10.76 ???
http://www.bavauto.com/assets/product_i ... 04_141.jpg
motonet:
1,6-XR3i 85--89 Bosch (6500rpm rajoitin). . . . . . . . . . 10-4998 10.76 ???
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Noista välyksistä vielä:TEORIASSA Alukannessa välykset voi olla 0 ,koska kansi laajenee lämmetessään enemmä kuin venttiili.Tästä syystä valmistajat usein antavat pienemmät arvot kylmälle moottorille.Käytännössä varmasti kannattaa kuitenkin laitaa ainakin 0,1-0,25mm ,ettei venttiilit kanna kylmänä.Itse säädin kaverin 12v tojota sorollaan n.0,02-0,05mm,kun tein siihen kansirempan ja hyvin on pelannu...Tietty kannattaa noudattaa nokan valmistajan ohjeita.Itse kannatan kuitenkin ceeveehoossa hydr. nostimia ja lievempää nokaa jos sillä ei kilpailla eikä oo kisavälitykset Oma xr2i kiertää 6800(rajotin) ja huiput on sillon n113mp/h ,eli kierrosten takia ei kannata NORMAALI
käytössä siirtyä jäykkiin nostimiin...
Meneeköhän tää nyt oikein...en oo ennen editoinu?
Tosi kireet nokat vaaii jäykät nostimet ,koska niiden nosto on niin nopea ,ettei oili ehdi virrata normaali nostimeen noston aikana vai mitä sanoo tietäjät?
käytössä siirtyä jäykkiin nostimiin...
Meneeköhän tää nyt oikein...en oo ennen editoinu?
Tosi kireet nokat vaaii jäykät nostimet ,koska niiden nosto on niin nopea ,ettei oili ehdi virrata normaali nostimeen noston aikana vai mitä sanoo tietäjät?
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Oikeessa olet jousihan siellä pitää nostimen kiinni keinuvivussa
/venttiilissä(zetec) oilofaulau poistaa välyksen ja myös ja auttaa seuraavassa nostossa ,koska kaikki öljy ei poistu käydessä...
Ja on tietty selvä ,että ,jos vaaditaan korkeita käyntinopeuksia ei hydraulit enään voi vastata vaan sekoaa varsinkin kun nosto on nopea=ruiskumoottorit
/venttiilissä(zetec) oilofaulau poistaa välyksen ja myös ja auttaa seuraavassa nostossa ,koska kaikki öljy ei poistu käydessä...
Ja on tietty selvä ,että ,jos vaaditaan korkeita käyntinopeuksia ei hydraulit enään voi vastata vaan sekoaa varsinkin kun nosto on nopea=ruiskumoottorit
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
en mä ainakaan itte siviili autoon mekaanisia nostimia laittais mutta esim. jokkis käytössä hyvät.. kun vaihdelaatikolle ei yleensä tehä mitään suurempia, niin tarvii olla kierroksia että saa vauhtia.. on se vähän heikkoa jos vieressä kuplan koneella olevassa vaihdetaan n.8500rpm isommalle ja itsellä CVH:lla jo 6800rpm:ssä jää kiihdytyksessä aikasta paljon..
samaa mieltä että potenttiaalia löytyy vaikka ei oo hirveesti vapareita rakennettu Cvh:sta. mutta eiköhän nekin yleisty.Fiesu kirjoitti:Joo totta kai kyse on eri kun jenkoja tarvitaan tää keskustelu alkoikin varmaan jokkis koneesta? Mikäpä tossa niistä on kuitenkin otettu yli 170 hp vapareina,eli potentiaalinen moottori vaiakin aliarvostettu...
ralli koneina, oon kuullu vaparina otettavan reilu 170hp, moottorissa potenttiaalia mutta kansi ahdistaa, isot pojat tälläsiä yhellä foorumilla jutellu.. pohjosessa(oulussa) on joku CVH virittäjä joka on useemmankin tollasen 170heppasen koneen tehny, näin olen lukenut tiedä mitä sitten miten todellisuudessa asiat ovat kun yhtään en ole rakentanut niin en väitä mitään 8)Fiesu kirjoitti:Joo totta kai kyse on eri kun jenkoja tarvitaan tää keskustelu alkoikin varmaan jokkis koneesta? Mikäpä tossa niistä on kuitenkin otettu yli 170 hp vapareina,eli potentiaalinen moottori vaiakin aliarvostettu...