Ja taas vikaa sierrassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Ja taas vikaa sierrassa

Viesti Kirjoittaja bildo- »

sierra 2.0i automaatti vm-90

Vika on tullu pikkuhiljaa, ensin tyhjäkäynti laski, sitte auto sammu vauhista, nyt meinaa sammua/välillä sammuu, ku laittaa vaihteen päälle.

Välillä tyhjäkäynti on huono jo kun auton käynnistää. Välillä käy hyvin, ajaa 5min ja pysähtyy, niin tyhjäkäynti on siinä rajalla että sammuuko, sitte ku sammuttaa ja käynnistää uuelleen heti perään niin tyhjäkäynti on taas ok.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

etkai käynnistä autoa kaasu pohjassa?
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Jalka on jarrulla ku käynnistän. Tullu kytkimestä semmonen tapa :)
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Ja vielä semmonen että kun lähtee valoista ja painaa kaasua, niin eka booaa ja sitte nykäsee liikkeelle.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

oisko mahollisuutta että moottori ois esim huohottanut anturit tukkoon tms.
kannattaa ne jokatapauksessa putsata. eli tyhjäkäyntiventtiili ja map ainakin
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Itse asiassa kävin tekee päästötestin ja siinähän se auto huusi paikallaan. Testin jälkeen ajoin suoraan kotiin ja sen jälkeen tyhjäkäynti on alkanu huonota.
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

No nyt on MAP:pi ja tyhjäkäyntimoottori puhistettu. Tyhjäkäynti vapaalla on ok, mutta kun vaihteen laittaa D:lle niin kierrokset laskee siltiki liikaa. Pysyy kuitenki käynnissä, eikä sammahtele.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tyhjänkäynti venttiili jumittaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

ok. Missäs semmonen mahtaa sijaita?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

se metalli putkilo siinä syylärin päällä, imuputkessa.
apaut nokkapellin lukon kohdalla. ihan päälimmäisenä
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Eli on ilmamäärä mittarin jälkeen, kiinni kahdella 10mm ruuvilla.
Sen saa purettua kun irrottaa päädystä 2kpl ristipää ruuveja.

CRC:n puhdistus sprayta siihen solenoidiin ja sen jälkeen tippa ohutta öljyä siihen niin pitäisi alkaa taas liikkumaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

dohc:ssä ei ole ilmamäärämittaria vaan map...
joka taas on ihan eri paikassa..
ja se on kiinni kahdella 13mm mutterilla
(itse purin viimeviikolla)

muista että tiiviste pitää olla 100% ehjä kun asennat sen kasaan
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j-k »

jaska74 kirjoitti:ympyröity kuvassa
http://koti.welho.com/jsaari5/dohc.jpg
Samanlainen kuin oharissa? Mulla oli se venttiili ihan karstainen kun venakopasta tulee letku läpälle ja öljyhöröt sitten likaavat venttiilin ja se jää vuotamaan. Petroolipesussa lähti mönjät pois ja taas vörkkii.
Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Oho, taisin kirjottaa väärin ku sanoin että oon puhistanu tyhjäkäyntimoottorin tarkotin kyllä just tuota kyseistä venttiiliä. Tosin en puhistanu sitä mustaa pois, laitoin vaan crc:stä siihen solenoidi osaan. Pitääpä yrittää uuestaan.
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Oho, taisin kirjottaa väärin ku sanoin että oon puhistanu tyhjäkäyntimoottorin tarkotin kyllä just tuota kyseistä venttiiliä. Tosin en puhistanu sitä mustaa pois, laitoin vaan crc:stä siihen solenoidi osaan. Pitääpä yrittää uuestaan.
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
Ja kyllä se tappi siellä ainaki sormella painamalla hyvin liikku, jousiki pöngäs vielä vastaa.
Onko mitään tapaa miten tuon venttiilin toimintaa vois testata? Ottaa irti auton käydessä?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

bildo- kirjoitti:Onko mitään tapaa miten tuon venttiilin toimintaa vois testata? Ottaa irti auton käydessä?
ainakin omassani kun oli vuoto niin tyhjäkäynti oli noin 2000rpm

sitten vaan läpikäyt kaikki letkut ja putket yms yms. eikös siellä laatikon kyljessä ole kanssa joku anturihässäkkä?
joku automaattispesialisti kertokoon paremmin
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Mikäs se anturi/johto on joka tulee siihen kaasuvaijerin viereen kiinni, esim tuossa jaska74:n kuvassa sitä ei näy. Kokeilin ottaa sen irti auton käydessä, eikä sillä ollu mitään vaikutusta.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tämä johto/liitin??
http://koti.welho.com/jsaari5/dohc2.jpg

se on kaasuläpän asentotunnistin
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Ei, vaan toisella puolella siinä missä on se kaasuvaijerin ohjain.
Ihmetyttää vaan se että sillä ei oo vaikutusta mihinkään.

Nii ja auto toimii taas täydellisesti :shock:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

pitää huomena vilasta pellin alle, tänään sataa vettä.. :(
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Kävin katsastamassa, leima tuli, ei mitään vikaa :D Sano vielä että "hyväkuntonen pirssi ei yhtään ruostettakaan".

Mutta ois siltiki kiva tietää että mikä se johto on.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

bildo- kirjoitti:Mutta ois siltiki kiva tietää että mikä se johto on.
jos joku muu ei kerkiä ennen, niin voisin vilasta omasta kunhan sade lakkaa...
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

bildo- kirjoitti:Mikäs se anturi/johto on joka tulee siihen kaasuvaijerin viereen kiinni, esim tuossa jaska74:n kuvassa sitä ei näy. Kokeilin ottaa sen irti auton käydessä, eikä sillä ollu mitään vaikutusta.
mulla ei kyllä oo siinä mitään johtoa tai sitten katoin jostain muusta kohtaa.

onko se näistä joku?
http://koti.welho.com/jsaari5/kone.jpg
Focus 1.0 edition a6 2017
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Ei näy koko johtoa kuvassa :shock:
Elikkä mulla se tulee tuohon sun piirtämän pallon alapuolelle. Tuohon missä kaasuvaijeri on kiinni, elikkä josta sitte alkaa se paljas vaijeri. Siinä on semmonen musta 2cmx2cm laatikko jonka läpi vaijeri kulkee, ja siihen menee musta sähköjohto. Johto menee tuonne johtoputkeen mikä kulkee kulkee tuolla moottorin takaosassa, elikkä eipä sitä voi oikeen seuratakkaan.

Kiitos kuitenki :)
Sitä vaan ihmettelen että se ei siis vaikuta mihinkään.
Mutta autokin toimii nyt, että hyvä näin.
Vastaa Viestiin