Ja taas vikaa sierrassa
Ja taas vikaa sierrassa
sierra 2.0i automaatti vm-90
Vika on tullu pikkuhiljaa, ensin tyhjäkäynti laski, sitte auto sammu vauhista, nyt meinaa sammua/välillä sammuu, ku laittaa vaihteen päälle.
Välillä tyhjäkäynti on huono jo kun auton käynnistää. Välillä käy hyvin, ajaa 5min ja pysähtyy, niin tyhjäkäynti on siinä rajalla että sammuuko, sitte ku sammuttaa ja käynnistää uuelleen heti perään niin tyhjäkäynti on taas ok.
Vika on tullu pikkuhiljaa, ensin tyhjäkäynti laski, sitte auto sammu vauhista, nyt meinaa sammua/välillä sammuu, ku laittaa vaihteen päälle.
Välillä tyhjäkäynti on huono jo kun auton käynnistää. Välillä käy hyvin, ajaa 5min ja pysähtyy, niin tyhjäkäynti on siinä rajalla että sammuuko, sitte ku sammuttaa ja käynnistää uuelleen heti perään niin tyhjäkäynti on taas ok.
Tyhjänkäynti venttiili jumittaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Eli on ilmamäärä mittarin jälkeen, kiinni kahdella 10mm ruuvilla.
Sen saa purettua kun irrottaa päädystä 2kpl ristipää ruuveja.
CRC:n puhdistus sprayta siihen solenoidiin ja sen jälkeen tippa ohutta öljyä siihen niin pitäisi alkaa taas liikkumaan.
Sen saa purettua kun irrottaa päädystä 2kpl ristipää ruuveja.
CRC:n puhdistus sprayta siihen solenoidiin ja sen jälkeen tippa ohutta öljyä siihen niin pitäisi alkaa taas liikkumaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Samanlainen kuin oharissa? Mulla oli se venttiili ihan karstainen kun venakopasta tulee letku läpälle ja öljyhöröt sitten likaavat venttiilin ja se jää vuotamaan. Petroolipesussa lähti mönjät pois ja taas vörkkii.jaska74 kirjoitti:ympyröity kuvassa
http://koti.welho.com/jsaari5/dohc.jpg
Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
Oho, taisin kirjottaa väärin ku sanoin että oon puhistanu tyhjäkäyntimoottorin tarkotin kyllä just tuota kyseistä venttiiliä. Tosin en puhistanu sitä mustaa pois, laitoin vaan crc:stä siihen solenoidi osaan. Pitääpä yrittää uuestaan.
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
Oho, taisin kirjottaa väärin ku sanoin että oon puhistanu tyhjäkäyntimoottorin tarkotin kyllä just tuota kyseistä venttiiliä. Tosin en puhistanu sitä mustaa pois, laitoin vaan crc:stä siihen solenoidi osaan. Pitääpä yrittää uuestaan.
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
Ja kyllä se tappi siellä ainaki sormella painamalla hyvin liikku, jousiki pöngäs vielä vastaa.
Onko mitään tapaa miten tuon venttiilin toimintaa vois testata? Ottaa irti auton käydessä?
Sitä vaan ihmettelen että eikö sen tyhjäkäynnin pitäs olla vaihe vapaallaki huono jos vika on tuossa osassa?
Ja kyllä se tappi siellä ainaki sormella painamalla hyvin liikku, jousiki pöngäs vielä vastaa.
Onko mitään tapaa miten tuon venttiilin toimintaa vois testata? Ottaa irti auton käydessä?
ainakin omassani kun oli vuoto niin tyhjäkäynti oli noin 2000rpmbildo- kirjoitti:Onko mitään tapaa miten tuon venttiilin toimintaa vois testata? Ottaa irti auton käydessä?
sitten vaan läpikäyt kaikki letkut ja putket yms yms. eikös siellä laatikon kyljessä ole kanssa joku anturihässäkkä?
joku automaattispesialisti kertokoon paremmin
Focus 1.0 edition a6 2017
mulla ei kyllä oo siinä mitään johtoa tai sitten katoin jostain muusta kohtaa.bildo- kirjoitti:Mikäs se anturi/johto on joka tulee siihen kaasuvaijerin viereen kiinni, esim tuossa jaska74:n kuvassa sitä ei näy. Kokeilin ottaa sen irti auton käydessä, eikä sillä ollu mitään vaikutusta.
onko se näistä joku?
http://koti.welho.com/jsaari5/kone.jpg
Focus 1.0 edition a6 2017
Ei näy koko johtoa kuvassa
Elikkä mulla se tulee tuohon sun piirtämän pallon alapuolelle. Tuohon missä kaasuvaijeri on kiinni, elikkä josta sitte alkaa se paljas vaijeri. Siinä on semmonen musta 2cmx2cm laatikko jonka läpi vaijeri kulkee, ja siihen menee musta sähköjohto. Johto menee tuonne johtoputkeen mikä kulkee kulkee tuolla moottorin takaosassa, elikkä eipä sitä voi oikeen seuratakkaan.
Kiitos kuitenki
Sitä vaan ihmettelen että se ei siis vaikuta mihinkään.
Mutta autokin toimii nyt, että hyvä näin.

Elikkä mulla se tulee tuohon sun piirtämän pallon alapuolelle. Tuohon missä kaasuvaijeri on kiinni, elikkä josta sitte alkaa se paljas vaijeri. Siinä on semmonen musta 2cmx2cm laatikko jonka läpi vaijeri kulkee, ja siihen menee musta sähköjohto. Johto menee tuonne johtoputkeen mikä kulkee kulkee tuolla moottorin takaosassa, elikkä eipä sitä voi oikeen seuratakkaan.
Kiitos kuitenki

Sitä vaan ihmettelen että se ei siis vaikuta mihinkään.
Mutta autokin toimii nyt, että hyvä näin.