Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista
Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista
Niin eli uusin autohankintani 1.8 115hp escort on alusta lähtien ollut aika kylmä käyntinsä puolesta, ainakin mittarin mukaan. Eli nousee motarilla normaali alueelle, ei juuri yli, vain kovempi ajo kaupungissa saa lämpöjä nousemaan mittarialueen puoleenväliin. Onko ominaisuus vaiko vika?
Mites kun takaluukku ei aukea avaimella? Mitä voisi tehdä?
Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Mites kun takaluukku ei aukea avaimella? Mitä voisi tehdä?
Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Re: Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista
Olisiko termostaatti koko ajan auki?Pyrre kirjoitti:Niin eli uusin autohankintani 1.8 115hp escort on alusta lähtien ollut aika kylmä käyntinsä puolesta, ainakin mittarin mukaan. Eli nousee motarilla normaali alueelle, ei juuri yli, vain kovempi ajo kaupungissa saa lämpöjä nousemaan mittarialueen puoleenväliin. Onko ominaisuus vaiko vika?
Lukko rikki?Pyrre kirjoitti: Mites kun takaluukku ei aukea avaimella? Mitä voisi tehdä?
Rele rikki tai huono kontakti?Pyrre kirjoitti: Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Pyrre kirjoitti:
Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Rele rikki tai huono kontakti?
wtf? pitäskö sen pyyhkästä kun suihkauttaa tuulilasille?
Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Rele rikki tai huono kontakti?
wtf? pitäskö sen pyyhkästä kun suihkauttaa tuulilasille?

Viimeksi muokannut Regu, 01 Syys 2006 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort 1.8 sport -97
Vaihda nyt vaikka aluksi siihen oikeanmoinen termostaatti, termostaattikotelo sijaitsee ylävesiletkun ja kannen liitoskohdassa, se auki ja uus termari sinne. Jos se ei auta nii seuraava vois olla moottorin lämpötila-anturin vaihtaminen.
Escortissa ei ole sitä kertapyyhkäisyä vaan tihkuasento mitä ei vanhois VAG:laisis esim. Golffis ole. Eikä myöskään pyyhinautomatiikkaa, eli ei lähde autom. pyyhkiin ku päästää pissapojasta vettä.
Escortissa ei ole sitä kertapyyhkäisyä vaan tihkuasento mitä ei vanhois VAG:laisis esim. Golffis ole. Eikä myöskään pyyhinautomatiikkaa, eli ei lähde autom. pyyhkiin ku päästää pissapojasta vettä.
Juu eli nyt ilmeni vielä lisää vikaa kun piti kiihdyttää kehälle hiukan kovempaa kohtuu viileällä koneella, sen jälkeen ollut tuo vika. Eli kone jää huutamaan tyhjäkäyntiä noin 1500rpm, ja välillä jopa 4000rpm. Ja käyttäytyy muutenkin oudosti, eli tehopuuskia välillä kun kiihdyttää, eli lähtee vetämään niin perkeleesti, ja sit tehot ns häviää taas. Kone tosiaan pitää matkanopeuden vakiona ilman kaasun painoa ym.
Tiedän että tosta oli topikki, mutta omassa olis nuo kaikki yhdessä, että jos diagnoosia voisi tehdä hiukan helpommin.
Tiedän että tosta oli topikki, mutta omassa olis nuo kaikki yhdessä, että jos diagnoosia voisi tehdä hiukan helpommin.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei ole kertapyyhkäisyä mutta sen voi korvata "kevyellä" viiksen nostolla, siis ei mene päälle mutta pyyhkäisee kerran. Jos kabiiniin tulee lämpöä niin vika voi olla myös mittarin anturissa. Kierrosten "roikkuminen" luultavasti johtuu tyhjäkäyntivenasta. 8)
Meillä aukeaa takakontti vain vivusta eikä haittaa kun tottuu, kylläkin farmarimalli. Olen purkanut lukon kolmesti mutta en ole saanut toimiin kunnolla sillä "haittarattaat" takertelee toisiinsa ja "lukitustappi" ei solahda kunnolla koloonsa. Kokeilin omatekemää lyhyempää tappia, mutta avautu meisselilläkin, joten luovutin.
Meillä aukeaa takakontti vain vivusta eikä haittaa kun tottuu, kylläkin farmarimalli. Olen purkanut lukon kolmesti mutta en ole saanut toimiin kunnolla sillä "haittarattaat" takertelee toisiinsa ja "lukitustappi" ei solahda kunnolla koloonsa. Kokeilin omatekemää lyhyempää tappia, mutta avautu meisselilläkin, joten luovutin.

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minä maksoin 115 tinkaamisen jälkeen. Aika kettumainen vaihtaa ainakin minun nakkisormilla, kaipaisi kätilön käsiä, toisaalta joskus putsauskin auttaa, siis likoon johon liuottimeen muutamaksi tunniksi, siis kärki mutta ei sähköpuolta eli solenoidia, joissain kyllä ongelmana ollut huono johtoliitos! 

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ota läppäanturi irti ja mittaa vastukset kiertäessäsi anturin "sisusta" eri asentoon, pitäisi muuttua 400->6000ohmia, muistaakseni. Sijaitsee kaasuläppäakselin päässä ja kuskin puolella, toisessa päässä kaasuvaijeri.
Tk-vena on imusarjan alla, sen ja lohkon välissä, siihen menee pari piuhaa päähän, on sellainen pitkulainen pyöreä kevytmellimötikkä, toiseen päähän tulee johtoliitos, kuskin puolelle, toinen pää om kiinni parilla pultilla imusarjan "kevytmetalliputken" alaosassa, ei siis mustassa muoviosassa.
Sekavaa mutta minun kirotustaito on persuuksista!
Tk-vena on imusarjan alla, sen ja lohkon välissä, siihen menee pari piuhaa päähän, on sellainen pitkulainen pyöreä kevytmellimötikkä, toiseen päähän tulee johtoliitos, kuskin puolelle, toinen pää om kiinni parilla pultilla imusarjan "kevytmetalliputken" alaosassa, ei siis mustassa muoviosassa.
Sekavaa mutta minun kirotustaito on persuuksista!
