Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Niin eli uusin autohankintani 1.8 115hp escort on alusta lähtien ollut aika kylmä käyntinsä puolesta, ainakin mittarin mukaan. Eli nousee motarilla normaali alueelle, ei juuri yli, vain kovempi ajo kaupungissa saa lämpöjä nousemaan mittarialueen puoleenväliin. Onko ominaisuus vaiko vika?

Mites kun takaluukku ei aukea avaimella? Mitä voisi tehdä?

Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Escortin moottorilämpö ynnä muuta sekalaista

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Pyrre kirjoitti:Niin eli uusin autohankintani 1.8 115hp escort on alusta lähtien ollut aika kylmä käyntinsä puolesta, ainakin mittarin mukaan. Eli nousee motarilla normaali alueelle, ei juuri yli, vain kovempi ajo kaupungissa saa lämpöjä nousemaan mittarialueen puoleenväliin. Onko ominaisuus vaiko vika?
Olisiko termostaatti koko ajan auki?
Pyrre kirjoitti: Mites kun takaluukku ei aukea avaimella? Mitä voisi tehdä?
Lukko rikki?
Pyrre kirjoitti: Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?
Rele rikki tai huono kontakti?
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Juu mutta tietoa lähinnä miten korjata, miten diagnosoida ja muuta vastaavaa tarvitsisin :/. Kun ei tuota kokemusta ole kuin noista vag konsernin autoista, ja niistäkin vain vanhemmista.
jakep1982
Viestit: 23
Liittynyt: 31 Loka 2005 13:53

Viesti Kirjoittaja jakep1982 »

todennäköisesti tuota takakontin lukkoa ei ole paljon avaimella avattu ja tästä syystä on lukkomekanismi hieman hapettunut.laita crc:tä tai jotain muuta vastaavaa sinne lukkoon reilusti ja kokeile sitten,josko auttais.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Pitää yrittää. Mutta eniten nyt kiinnostaisi tuo koneen lämpö. Koska en tietenkään halua konetta hajalle heti.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Pyrre kirjoitti:

Tai kun pyyhkimet eivät pyyhi kun pesuria käyttää, eikä ole kertapyyhkäisyä. Ominaisuus vai vika?

Rele rikki tai huono kontakti?


wtf? pitäskö sen pyyhkästä kun suihkauttaa tuulilasille? :shock:
Viimeksi muokannut Regu, 01 Syys 2006 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort 1.8 sport -97
rubans
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Elo 2006 01:54

Viesti Kirjoittaja rubans »

Vaihda nyt vaikka aluksi siihen oikeanmoinen termostaatti, termostaattikotelo sijaitsee ylävesiletkun ja kannen liitoskohdassa, se auki ja uus termari sinne. Jos se ei auta nii seuraava vois olla moottorin lämpötila-anturin vaihtaminen.

Escortissa ei ole sitä kertapyyhkäisyä vaan tihkuasento mitä ei vanhois VAG:laisis esim. Golffis ole. Eikä myöskään pyyhinautomatiikkaa, eli ei lähde autom. pyyhkiin ku päästää pissapojasta vettä.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Mitä kaikkea tarvitsee repiä tieltä että termarin saa sinne? Ja minkä hintainen tuollainen termari on? Ja mitä jos on anturi?

Niin ja mites sitten raitisilmasuodatin, ostin moisen, koska siemenet tulee sisään. Onko se siinä akun vieressä keskellä? Vai missä?

Hyvä tietää tuo pyyhkijäjuttu.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Juu eli nyt ilmeni vielä lisää vikaa kun piti kiihdyttää kehälle hiukan kovempaa kohtuu viileällä koneella, sen jälkeen ollut tuo vika. Eli kone jää huutamaan tyhjäkäyntiä noin 1500rpm, ja välillä jopa 4000rpm. Ja käyttäytyy muutenkin oudosti, eli tehopuuskia välillä kun kiihdyttää, eli lähtee vetämään niin perkeleesti, ja sit tehot ns häviää taas. Kone tosiaan pitää matkanopeuden vakiona ilman kaasun painoa ym.

Tiedän että tosta oli topikki, mutta omassa olis nuo kaikki yhdessä, että jos diagnoosia voisi tehdä hiukan helpommin.
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Niin ja kun käynnistää auton, niin tyhjäkäynti on oikea. Jää 1500rpm sitten kun antaa kaasua.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei ole kertapyyhkäisyä mutta sen voi korvata "kevyellä" viiksen nostolla, siis ei mene päälle mutta pyyhkäisee kerran. Jos kabiiniin tulee lämpöä niin vika voi olla myös mittarin anturissa. Kierrosten "roikkuminen" luultavasti johtuu tyhjäkäyntivenasta. 8)
Meillä aukeaa takakontti vain vivusta eikä haittaa kun tottuu, kylläkin farmarimalli. Olen purkanut lukon kolmesti mutta en ole saanut toimiin kunnolla sillä "haittarattaat" takertelee toisiinsa ja "lukitustappi" ei solahda kunnolla koloonsa. Kokeilin omatekemää lyhyempää tappia, mutta avautu meisselilläkin, joten luovutin. :oops:
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Onko tuo tyhjäkäyntivena sitten kuinka kallis osa? Ja miten suuri homma vaihtaa itse?

Nyt tuntuu nuo muut jutut hyvin pieniltä, meinasin perkule tieltä ajaa kun ajoin pidon rajoilla mutkassa, ja sit sain kone hepulin ja löi kierrosta koneeseen ja alko kummasti puskea, pikkusen säikäytti.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mikä vuosimalli ja kone? :?:
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Zetec 1.8 -96. Eli just vissiin se malli missä noita vikoja on ollut?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Tyhjäkäyntivenan uusin malli tais olla hinnaltaan ~130€
Escort 1.8 sport -97
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Kiitoksia paljon tiedosta. Kuinka todennäköistä on että vika on siinä? Ja miten vaikea vaihtaa? Sori mahdolliset turhat/tyhmät kysymykset, mutta on enempi kokemusta noista kaasari käyttösistä koneista, ja vieläpä lähinnä ilmajäähdytteisistä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä maksoin 115 tinkaamisen jälkeen. Aika kettumainen vaihtaa ainakin minun nakkisormilla, kaipaisi kätilön käsiä, toisaalta joskus putsauskin auttaa, siis likoon johon liuottimeen muutamaksi tunniksi, siis kärki mutta ei sähköpuolta eli solenoidia, joissain kyllä ongelmana ollut huono johtoliitos! :roll:
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Alettiin tuossa epäillä tyhjäkäyntivenan sijasta kaasuläpänasentotunnistinta, nimittäin just tollasta vikaa on ollut kaverin fiestassa, silloin oli kaasuläpänasentotunnistimesta kiinni.

Vois piruuttaan katsoa molemmat. Eli lähinnä puhdistaa eka. Missä moiset osat on noissa fordeissa?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ota läppäanturi irti ja mittaa vastukset kiertäessäsi anturin "sisusta" eri asentoon, pitäisi muuttua 400->6000ohmia, muistaakseni. Sijaitsee kaasuläppäakselin päässä ja kuskin puolella, toisessa päässä kaasuvaijeri.
Tk-vena on imusarjan alla, sen ja lohkon välissä, siihen menee pari piuhaa päähän, on sellainen pitkulainen pyöreä kevytmellimötikkä, toiseen päähän tulee johtoliitos, kuskin puolelle, toinen pää om kiinni parilla pultilla imusarjan "kevytmetalliputken" alaosassa, ei siis mustassa muoviosassa.
Sekavaa mutta minun kirotustaito on persuuksista! :roll:
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Kiitoksia kovasti, nyt selvisi tuokin että missä tuo tarkalleen on tuo tyhjäkäyntisuutin. Asentotunnistimen suunnilleena arvasikin. Kun en ihan varma ollut onko se se. Pitää testata jos pääsisi tänään kokeilemaan vastuksia.
Vastaa Viestiin