Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jos et vaihda mitään muuta ku ne kaasarit ni ei nouse bensan kulutus ainakaa huomattavasti... ite ku laitoin pelkät tulat ni en ainkaa ite huomannu mittää kauheet eroo, mut sit ku ruppes kantta ja nokkaa vaihtamaa ni sit kyl huomas, nyt toi mun 1.6ohc vien noin 10-15litraa kaupunki ajos...
Oma vehje vei n. 15-20 litraa kaupunkiajossa. Koneessa oli BCF3- nokka, vähän kaiveltu kansi ja peltisarja. Ajotapa oli kyllä niihin aikoihin vähemmän taloudellinen.
Hmm.. BCF2 nokka, tulee olemaan viilattu kansi.. ja sensemmoista..
Mietin vaan että tehoakin pitäs vielä vähä puristaa kun jäätiin tavoitteesta mutta bensatalous ei sais kärsiä ihan ruokottomasti..
Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..
Minula oli -68 Cortinassa 45m dell'orton tuplat,vaparit joka kurkulla,289-nokka,peltisarja,kevennetty vauhtipyörä,tupla jakopää,tasapainoitettu alakerta ja muutenkin palikat sovitettu huolella paikoilleen ja flekti muutettu sähköiseksi.Vei normaaliajossa 10l ja allekkin jos malttoi olla polkematta.Mutta 35 litraa hetkessä ei ollut mikään mahdottomuus sorarännissä miljoonaa syöksyessä.Tehoja penkattiin takapyörästä 128hp.
1600cc Kent
Ford Cortina Mark2 GT -68.Mennytä
Ford Taunus 12m 15 TS -vm 64.Projekti.ST-auto
Ford Mondeo 1.8 CLS STW -96
Saab 900i 16 -91
Mikkovaan kirjoitti:Kun nyt ensiks saan hommattua jonkun classic-projektin niin siihen en ees harkitse kaasuttimia, oli kone mikä tahansa. Löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja..
Löytyy joo, mutta kaasarit nyt on halvin ja helpoin ratkaisu. Mulle ainakin justiin se ja sama onko pellin alla kaasarit vai ruisku jos pyöräteho vaan penkissä tyydyttää. 8)
saattaa kulutus jopa pudota tuplilla jos ne vaan on oikein säädetty.
omalla vanhuksella todella rauhallista matka ajoo talvella mutkatietä
n.8l koneena 1600kent 2xdellorto,kansi,nokka ja peltisarja.
Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi ..
Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku
Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.
esaq kirjoitti:Suoraa sanoen ne kokemukset mitä mulla on ruiskuista on suoraan sanoen perseestä.. Aina kuralla ku joku anturi on vähä poksahtanu tai muuten vaan sekasin.. joku keleen y2k bugi ..
Niin ja ku on tollanen antiikkimoottori ni eihä sen imagoon kuulu ruisku
Joo mutta onhan sitte nämä paremmat rallikäytössä olevat ruiskut aivan eri asiat ku siviiliautojen vakioruiskut.
Itellä Megaruutta Sierrassa, ei valittamista. Parhaiten toimiva turbo kone mitä on ollu.
Johan kenttiläisen kanssa käytettiin 60 luvulla ruiskua...