Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ite väsäsin omaan sierraan kylkiputken. Yhellä vakio pikkuänkällä ja yhellä simonsin läpivirtaavalla.. Äänet on aika messevät ja paukkuu aina vaihtaessa ja jarruttaessa. Eipä tuosta oo kukaan vielä ainakaan sanonut mitään. Mitä nyt muutamia vihasia katseita naapureilta, eivät enään edes tervehdi.
Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse
Kessi kirjoitti:Muistaakseni ei saa olla ulostuloa hanttarin puolella, muuten kuin taakse suunnattuna ja kuskin puolellakin tulee kaasut ohjata 45° taakse
Hassu tämä Suomen laki, tehdasasenteisena saa olla kaikkea hauskaa, mutta jälkikäteen ei...
Ihmetyttää vain sivuputket, nehän kun saa olla myös hanslaakarin puolella toimivat? Tai no, ainakin iäkkäämmissä jenkkirasseissa.
Ku johkuun autoon saa tehdä sitä ja tota mut sit taas vaikka vuoden uudempaan ei taas saa tehdä mitään, ja sit jos katsastusmiehen mielestä joku juttu menee läpi ni seuraavaks on poliisit kirjottaas sakkoi ku ei saa olla tolleen
haulla löytyi näköjään tämmöstäkin. No itse ajattelin kanssa, että vois Sierraan yrittää saada vähän rallimmat äänet. Eli itselläni on tällä hetkellä täysin vakioputkisto. Pelkkä takapöntön vaihtaminen sporttipönttöön (esim. martelius loppuvaimennin) ei siis ilmeisestikään paljoa tuo lisää ääntä?
Olisiko siis hankittava esim"kokonaan uusi "viri"putkisto katista taaksepäin?
Hmm. Lisää rispektiä saat kun virittelet "paukkunapin" kojelautaan. Eli nappi millä saat katkottua puolan ohjausvirtaa tms. Niin, ja jos kaasarissa on bensansyötön katkaiseva solenoidi, johto irti. Vauhdilla kurlaat bensaa putkistoon, sytkää katkoen, vaihteella jarruttaen, paukkunappi ylös, sopivasti kaasua ja voila: Ääni ja valo on ikimuistettava, ainakin pimeällä, eikä tarvi koskea putkistoon parempien saundien toivossa. Jos teit kaikki oikein, takapönttö poistaa päätykappaleen, sisukset, ja pikkuhiljaa muidenkin pönttöjen sisukset... ihan vaan napista painamalla... Ja tyhjä takavaimennin vastaa ainakin 8 tuumaista putkenpäätä. Saundi on makea.
Hyvät puolet on asennuksen helppous, ei tarvi könytä auton alla ja kylillä tehtynä kaikki muutkin huomaavat sinut.
Huonoja puolia ei oikein voi löytää, paitsi että kaikki muutkin huomaavat sinut... ja ruiskukoneisiin on hieman hankalampaa tehdä tätä viritystä...
Tästä paukkunapista on omakohtaisiakin kokemuksia.
oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987 kirjoitti:oisko vähän lisäinffoo mitenkä toi nappi pitää tarkalleen ottaen kytkeä??
ja eikös se toimi ruiskuautossakin jos vaan painaa vähän kaasua niin kyllä se sitä bensaa syöttää ihan kuten kaasarikin vois talvirassiin viritellä tommosen paukkusysteemin
Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.
Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..
kävin tossa nyt ostaan sporttivaimentimen taakse, pitäs kuulemma tuoda murinoita. Täytyy tosta asennella kunhan kerkee, niin näkee millanen mopo sierrast tulee 8)
country sedan kirjoitti:
Ruutassa, yleensä, kun tulet sammuu loppuu rpm tieto, ilman sitä ei aukea suuttimetkaan.
Joku K-Jetti on sitten asia erikseen.
Btw. joissain autoissa kuulemma virta-avaimella voi katkoa sytytys virtaa..
joo no jos virtalukosta virtoja katkoo niin sillon loppuu myös bensansyöttö, mutta katkoo vaan puolan ohjausvirtaa niin sillon pitäis kyllä vielä soppaa tulla
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...
Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa..
ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!
esaq kirjoitti:Itellä on mk2 escortissa (kent) 2" putki ja yksi läpivirtaava pönttö keskellä ja loppu samaa 2"...
Ihan miehekäs möly sieltäkin lähtee ja suht mukava röpellys ja pauke kun moottorijarruttaa..
ps. Yllättävän paljon muuttui ääni kun koneen puristukset vaihtui.. Alkuperäisellä kokoonpanolla oli 11 paikkeilla puristukset ja ääni oli todellaki ralliautomainen. Nykyinen vajaa 9 puristukset ja ei kyllä päästä ilmoille yhtä miehekästä kakofoniaa.. Mahtaako myös vaikuttaa kannen vaihto virikannesta vakiokanteen..?!
jos ja kun nokka-akseli vaihtuu samalla niin todennäköisesti vaikuttaa
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
esaq kirjoitti:
Tässä tapauksessa nokka oli kokoajan sama
niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987 kirjoitti:niin niin meinasin sitä et jos vaihdat sen virikannen ja sen mukanan nokan niin äänet muuttu
Juu aivan.. Kyllä varmasti muuttuu..
Tällä hetkellä on virinokka kiinni niin siihen ei ole vielä tarvetta.. Mutta jos ei virikansi ja korkeammat puristukset ei tuo tarpeeksi tehoa niin kai se on pakko vaihtaa nokkakin
itelläni sierrassa peltisatsi ja ite kasailtu 2.5" (tiedän järettömän iso) putkisto... äänet vähintään miehekkäät sopiva jyrinä alhaalla huutaa ku viimestä päivää korkeelta... ja kyllä nimittäin putkessa paukkaa ja röpeltää