ohc porautus???
Paiskaa se 2 litranen sinne konehuoneeseen ja jätä venakoppa hetkeksi löysälle niin vuotaa öljyä koneen kylkiin + kerää pazkaa ja likaa. Ei se katsari ala jyvää lääppimään. Pane vaikka vanha venakoppa paikalleen jos on eri väriset... Ja kato ettei putsarikotelon kannessa lue 2.0 OHC, siitä alkavat vinkumaan.
Jos huomaavat asian, näytä tyhmältä, -emmäämitääoletehny, tommosena mää sen olen ostanu-, älä missään tapauksessa ala rähjäämään, vaan ole nöyrä...
Ja pidät sen kärryn kunnossa, jarrut, ruosteet, päästöt, yms. Kun se on ns. hyväkuntoinen, eikä siinä ole mitään mikä kiinnittää huomion, katsastus on aika helppo juttu...
Jos huomaavat asian, näytä tyhmältä, -emmäämitääoletehny, tommosena mää sen olen ostanu-, älä missään tapauksessa ala rähjäämään, vaan ole nöyrä...
Ja pidät sen kärryn kunnossa, jarrut, ruosteet, päästöt, yms. Kun se on ns. hyväkuntoinen, eikä siinä ole mitään mikä kiinnittää huomion, katsastus on aika helppo juttu...
ja sit mul on viel tos nykysessäki kaiken näköst omaa pientä onglemaa esim, pientä "rallia" ku ajaa ni öljyt räjähtää öljyn täyttö korkin välist pihal ja välil nykii ja pätkii nii helvetisti ja yhet tulpat sain palasiks(halkes ja vääntys koko tulpat)... ja autos on tupla kaasarit ja niist puskee takas päin bensat ja ilmat ku ajaa iha pinta kaasul ja välil moottori jarrutuksessaki ja just laitoin kaasareihin huoltosarjan kiinni...???
Ford Sierra 1.6ohc -83
Jos auto on katsastettu, niin rykäse se 2.0 vaan kiinni...
Edellyttän että alakerta on kunnossa, heitä se 1.6:n kansi kiinni siihen. Käytä 2L:n nokkaa. 2L kansipahvi. Peltisatsi. Tuplat, pitkät imusatsit, säätöihin. Kunnon kipinää tarvii myös. Järkevä putki, muista, tarvii myös vastapaineen...
Eli alakertaan mielellään uudet laakerit, pyttyjen hoonaus, uudet männänrenkaat... Kanteen normaali käyttökunnostus.
Itsellä kasattuna ja tanarin nokalla ties kuinka mones "perinnepata". Kaikki koneet olen kyllä tasapainottanut + muuta "hifistelyä" tehnyt...
Alkaa jopa tanarin kokoinen lahna liikkumaan tämmöisellä koneella mukavasti
.
Näistä on helpompi ja halvempi aloittaa kun alkaa ekaksi pulttaamaan jotain turpoa kylkeen...
Edellyttän että alakerta on kunnossa, heitä se 1.6:n kansi kiinni siihen. Käytä 2L:n nokkaa. 2L kansipahvi. Peltisatsi. Tuplat, pitkät imusatsit, säätöihin. Kunnon kipinää tarvii myös. Järkevä putki, muista, tarvii myös vastapaineen...
Eli alakertaan mielellään uudet laakerit, pyttyjen hoonaus, uudet männänrenkaat... Kanteen normaali käyttökunnostus.
Itsellä kasattuna ja tanarin nokalla ties kuinka mones "perinnepata". Kaikki koneet olen kyllä tasapainottanut + muuta "hifistelyä" tehnyt...
Alkaa jopa tanarin kokoinen lahna liikkumaan tämmöisellä koneella mukavasti

Näistä on helpompi ja halvempi aloittaa kun alkaa ekaksi pulttaamaan jotain turpoa kylkeen...
Koneen koosta vai?sierraOHC kirjoitti:en mä sitä 1.6sen kantta kyl laita ku siit on otettu 1.5mm pois ja mul on 2.0 laskettu ja avarrettu kansi ja nokka on joku viri viri, asteist en tie ku en muistanu kattoo ku se nokka oli irti... mut mitä sit jos siit jää kiinni ni tuleeks siit kauheet rapsut???
Riippuu, mis jää kiinni..
Katsastuksessa, niin hiuka lisää hintaa ja muutoskatsastus. Sitte pitää olla jarrut sun muut "isot"..
Jos poliisi, ni sit en tiiä.. TOsin, en keksi, miks ne sun mottias kattois?
Pahin kai on, jos ajat jonkun kyljestä sisään ja tarkastaja huomaa, et sulla on autossa isompi kone, mitä siin pitäis. (lue: vakuutusmaksuja on peritty liian vähän pienen koneen takia, jolloin yhtiö ei ole korvausvelvollinen) Tai jotai..
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
laita 2 litranen
Rälläköit sen 20 merkin koneen kyljestä pois, ja teet kemiallisesta metallista 1.6 merkin tilalle. Sitten maalia päälle, ja vähän öljymoskaa. Jakohihnan koteloon liimaat, Tai hitsaat myös 1.6 merkin, Jonka olet rällittänyt 1.6 litrasen jakokotelosta irti. (jakopäänkotelot ei sovi ristiin) Kittiä, ja jakopäänkotelo maalaukseen. Noin minä tein, eikä kukaan koskaan edes kattonut konetta tarkemmin. Tietysti jos asialla on Ford expertti, voi lohkon muodosta nähdä, kumpi kone kyseessä, mutta tyhmääkin tyhmempi Poliisi, ei sitä erota 

Re: laita 2 litranen
Ne muuten menee ristiin, jos 1.6 kone on E-Max. Eli samalla iskunpituudella, kuin 2.0. Ja näin on uudemmissa. Mut kaveril näyttäs olevan 1,6 vanhalla lohkomallilla.... Eli joo, ei sovi.mukila kirjoitti:Rälläköit sen 20 merkin koneen kyljestä pois, ja teet kemiallisesta metallista 1.6 merkin tilalle. Sitten maalia päälle, ja vähän öljymoskaa. Jakohihnan koteloon liimaat, Tai hitsaat myös 1.6 merkin, Jonka olet rällittänyt 1.6 litrasen jakokotelosta irti. (jakopäänkotelot ei sovi ristiin) Kittiä, ja jakopäänkotelo maalaukseen. Noin minä tein, eikä kukaan koskaan edes kattonut konetta tarkemmin. Tietysti jos asialla on Ford expertti, voi lohkon muodosta nähdä, kumpi kone kyseessä, mutta tyhmääkin tyhmempi Poliisi, ei sitä erota

__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Nyt oli tullut niin sekavaa öljyn polttamaa tekstiä, ettei saanu oikein selvää kaikesta 8)
Jos sitä autoa ei ole vielä muutoskatsastettu, niin vaihdat ne osat jotka on pakollisia 1,6->2,0 välillä sekä sen koneen. Jälkeenpäin sit loput osat joita ei tule olemaan rek.otteessa...kukaan ei muutoskatsastuksen jälkeen niitä pikkuosia(taka-akselisto) etsi, mutta konetta voi kyllä tarkastella jopa polliisit
Koneesta ja laatikosta konttorilla ollaan tarkkoja sekä moottori numeroinnin väärennös on virkamiehen "pissittämistä" josta voi olla kovakin tuomio kiinni jäädessään
Itellä oli auton todelliset prosentit jotain 40-50% luokkaa muutoskatsastuksessa ja hyvinhän ne usko et taka-akselistokin oli alkup.
Sit jos joku on jo sen aiemmin tyhmyyksissään muutoskatsastanu uusilla ovilla ja etulokasuojilla etc. ei edes kannata lähteä tekemään uutta muutoskatsastusta
sit uus kori alle...
Tää on vaan mun mielipide
Jos sitä autoa ei ole vielä muutoskatsastettu, niin vaihdat ne osat jotka on pakollisia 1,6->2,0 välillä sekä sen koneen. Jälkeenpäin sit loput osat joita ei tule olemaan rek.otteessa...kukaan ei muutoskatsastuksen jälkeen niitä pikkuosia(taka-akselisto) etsi, mutta konetta voi kyllä tarkastella jopa polliisit

Koneesta ja laatikosta konttorilla ollaan tarkkoja sekä moottori numeroinnin väärennös on virkamiehen "pissittämistä" josta voi olla kovakin tuomio kiinni jäädessään

Itellä oli auton todelliset prosentit jotain 40-50% luokkaa muutoskatsastuksessa ja hyvinhän ne usko et taka-akselistokin oli alkup.

Sit jos joku on jo sen aiemmin tyhmyyksissään muutoskatsastanu uusilla ovilla ja etulokasuojilla etc. ei edes kannata lähteä tekemään uutta muutoskatsastusta

Tää on vaan mun mielipide
