Perus OHC kesto turbotuksessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
miikka001

Perus OHC kesto turbotuksessa

Viesti Kirjoittaja miikka001 »

elikkä tässä ehkä tuleva uusi FORD harrastaja ja olen ehkä ostamassa tälläistä peliä ,elikkä tässä rakentajan selostus koneesta

Eli lohko on perus ohc loki mikä on porattu 94mm kokoon. männät on mahlen turbo tako mukit, veivit holkitettu koneistamossa sopiviksi kun oli muistaakseni 2mm tappi ohuempi. Samalla porattiin ja uusittiin laakerit yms. Kannen remppasin keväällä 2003, venttiilit, istukat, ohjurit, kumit, stefat yms. Nokka on vakio, samoin venat, kanavia siistin samalla pikkasen. Puristus suhteeksi tuli isojen mukien takia muistaakseni luokkaa 7,2-7,5:1. Pahvi on Felpron tekemä joku kisapahvi. Potkurin ostin tehdasuutena, muistaakseni Holset H1C
siivet tais olla 47/58 Ruisku oli vakio, bensapaineen säädin FSE rikastava. Lisäsuutin muovirunkonen Bosch 350cc, paine anturi tehty öljykellosta joka kytki suuttimen auki 0,3 barisssa. Noilla soppa riitti seosmittarin mukaan mulla ainakin 0,8-0,9 paineille

Mitä mieltä olette kestääkö tuo peli,ei taida perus ohc kestää kovin suuria paineita ja kun on porattukin en tiedä,apua tarvittaisiin??kertokaapa tietonne
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kunnon veivit, ja laakerit joka nurkkaan niin kyllä se kestää yllättävän paljon
Focus 1.0 edition a6 2017
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Noin isoksi porattu 2wd(?) lohko on kyllä aika räjähdys altis turbo käytössä. Männät on kaikesta päätellen kuplan mahlet, joista täälläkin on jo jauhettu riittämiin, niillä ei ole mitään tekemistä 'turbo tako mukien' kanssa. Puristussuhteesta päätellen männät jää sen 1.5mm dekkitason alapuolelle, ei hyvä.
Kansi/nokka vaikuttaa asialliselta, toi Felpron kansipahvi ei ole sen kummempi kuin Cossun vakio, paitsi pari kymppiä ohuempi.
Sytkistä tossa ei mainita mitään, mutta Efin vakio ei oikein kunnolla sovellu paineen alle.
Puhallin, jos on ehjä, on asiallisen kokoinen tommoseen cruise käyttöön :) .
Mikähän kytkin mahtaa olla?

Jos mielipidettä kysytään, en ostaisi. Ei sitä kuitenkaan millään 300e olla myymässä..
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

...

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

osta se ja lähetä mulle kuvat siitä miten lisärikastin on sijotettu ja kytketty :wink: itelläni on aika lailla samankaltanen häkkyrä ainua vaan että välijäährytin löytyy lisäksi. männät mulla on mahlen kuplan "tako" paskat kans ja hyvin on kestäny.. vielä :lol: kanget turbo saabista.. tartten vaan enää ton lisärikastimen ni lalli auto on valmis :?
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo nettiautossahan tuo piili myynnissä,mukavan näkönen cosaluukki,mut tosiaan toi on porattu kyl turhan suureksi.olis porannu ne 92mm kuplan mahleille edes,vaikkei noi männät kyllä muutenkaan kaksiset ole.
mielestäni ainakin liian kallis tohon tekniikkaan nähden.joku kerta se kone kuitenki poikii...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Re: ...

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mcb88 kirjoitti:osta se ja lähetä mulle kuvat siitä miten lisärikastin on sijotettu ja kytketty :wink: tartten vaan enää ton lisärikastimen ni lalli auto on valmis :?
millasta tietoo tarviit :roll: jos laitat mulle privana sähköpostiosottees niin pistän pari kuvaa...
miikka001

Viesti Kirjoittaja miikka001 »

jep kiitoksia vastgauksista enpä taida sitten tuota hankkia jos tartte heti remonttia tehdä kyllä tuo moottorin kestävyys on kuitenkin mulle pääasia oishan tuo 3000 lähtenyt mut katsellaan mitä tehdään
Vastaa Viestiin