elikkä tässä ehkä tuleva uusi FORD harrastaja ja olen ehkä ostamassa tälläistä peliä ,elikkä tässä rakentajan selostus koneesta
Eli lohko on perus ohc loki mikä on porattu 94mm kokoon. männät on mahlen turbo tako mukit, veivit holkitettu koneistamossa sopiviksi kun oli muistaakseni 2mm tappi ohuempi. Samalla porattiin ja uusittiin laakerit yms. Kannen remppasin keväällä 2003, venttiilit, istukat, ohjurit, kumit, stefat yms. Nokka on vakio, samoin venat, kanavia siistin samalla pikkasen. Puristus suhteeksi tuli isojen mukien takia muistaakseni luokkaa 7,2-7,5:1. Pahvi on Felpron tekemä joku kisapahvi. Potkurin ostin tehdasuutena, muistaakseni Holset H1C
siivet tais olla 47/58 Ruisku oli vakio, bensapaineen säädin FSE rikastava. Lisäsuutin muovirunkonen Bosch 350cc, paine anturi tehty öljykellosta joka kytki suuttimen auki 0,3 barisssa. Noilla soppa riitti seosmittarin mukaan mulla ainakin 0,8-0,9 paineille
Mitä mieltä olette kestääkö tuo peli,ei taida perus ohc kestää kovin suuria paineita ja kun on porattukin en tiedä,apua tarvittaisiin??kertokaapa tietonne
Perus OHC kesto turbotuksessa
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Noin isoksi porattu 2wd(?) lohko on kyllä aika räjähdys altis turbo käytössä. Männät on kaikesta päätellen kuplan mahlet, joista täälläkin on jo jauhettu riittämiin, niillä ei ole mitään tekemistä 'turbo tako mukien' kanssa. Puristussuhteesta päätellen männät jää sen 1.5mm dekkitason alapuolelle, ei hyvä.
Kansi/nokka vaikuttaa asialliselta, toi Felpron kansipahvi ei ole sen kummempi kuin Cossun vakio, paitsi pari kymppiä ohuempi.
Sytkistä tossa ei mainita mitään, mutta Efin vakio ei oikein kunnolla sovellu paineen alle.
Puhallin, jos on ehjä, on asiallisen kokoinen tommoseen cruise käyttöön
.
Mikähän kytkin mahtaa olla?
Jos mielipidettä kysytään, en ostaisi. Ei sitä kuitenkaan millään 300e olla myymässä..
Kansi/nokka vaikuttaa asialliselta, toi Felpron kansipahvi ei ole sen kummempi kuin Cossun vakio, paitsi pari kymppiä ohuempi.
Sytkistä tossa ei mainita mitään, mutta Efin vakio ei oikein kunnolla sovellu paineen alle.
Puhallin, jos on ehjä, on asiallisen kokoinen tommoseen cruise käyttöön

Mikähän kytkin mahtaa olla?
Jos mielipidettä kysytään, en ostaisi. Ei sitä kuitenkaan millään 300e olla myymässä..
...
osta se ja lähetä mulle kuvat siitä miten lisärikastin on sijotettu ja kytketty
itelläni on aika lailla samankaltanen häkkyrä ainua vaan että välijäährytin löytyy lisäksi. männät mulla on mahlen kuplan "tako" paskat kans ja hyvin on kestäny.. vielä
kanget turbo saabista.. tartten vaan enää ton lisärikastimen ni lalli auto on valmis 



Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
joo nettiautossahan tuo piili myynnissä,mukavan näkönen cosaluukki,mut tosiaan toi on porattu kyl turhan suureksi.olis porannu ne 92mm kuplan mahleille edes,vaikkei noi männät kyllä muutenkaan kaksiset ole.
mielestäni ainakin liian kallis tohon tekniikkaan nähden.joku kerta se kone kuitenki poikii...
mielestäni ainakin liian kallis tohon tekniikkaan nähden.joku kerta se kone kuitenki poikii...
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Re: ...
millasta tietoo tarviitmcb88 kirjoitti:osta se ja lähetä mulle kuvat siitä miten lisärikastin on sijotettu ja kytkettytartten vaan enää ton lisärikastimen ni lalli auto on valmis
