
Perän vaihto.....
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28
Perän vaihto.....
Eli sierra 2.0 dohc -89 perä kolisee ja ajattelin et saisko transitin tai jonkun muun tiheämmän perän ja mielellään lukollinen.. vaihdettua tonne sierraan... kuinka iso homma mahtaa olla ja osien sopivuus... kiitos jo etukäteen... 

Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28
onko scorpion perä lukollinen??Bootsi kirjoitti:Sierraan käy perä myös Scorpiosta.. muuten joutuu askartelemaan IHAN LIIKAA, jo sinne meinaa tunkea jotain muuta akselia.
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.janzamar kirjoitti:Pyörät irti maasta,ja kun pyörittää toista puolta niin toisenkin pitäis pyöriä samaan suuntaan..kitkalukolla kai vähän hankalampaa.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?

__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Kitkalukko toimii noin molemmat pyörät ilmassa. Oli sitten visko tai perinteinen levylukko.terppi kirjoitti:Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?
Viskon testaus 2wd:ssä, repsikan puolen takapyörä ilmaan, ½ kierrosta sekunnissa nopeudella käännettäessä myötäpäivään pitäisi olla 70Nm +/- jotain vastus.
Laipallisesta irtomurikasta lukko on helppo todeta, kun yrittää kääntää vetarin laipoista eri suuntiin lukottomassa onnistuu lukollisessa ei.
Murikan tyyppikilvestä jos löytyy A, niin silloin kannen alla on jonkunlainen luistonrajoitin. Jos kannen alle katsoo viskon kyseessä ollen ei kannata panikoida vaikka tasauspyörästö onkin näkösällä, tasauspyörästön runko on kahdessa osassa, sauma näkyy lautaspyörän laipassa.
Tökättävillä vetareilla oleva irto murikka on helpoin testata vetareilla, viskollisessa vetarin reiästä näkyy tasauspyörästön keskitappi kuten lukottomassakin.