Perän vaihto.....

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
rotta-riesa
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28

Perän vaihto.....

Viesti Kirjoittaja rotta-riesa »

Eli sierra 2.0 dohc -89 perä kolisee ja ajattelin et saisko transitin tai jonkun muun tiheämmän perän ja mielellään lukollinen.. vaihdettua tonne sierraan... kuinka iso homma mahtaa olla ja osien sopivuus... kiitos jo etukäteen... :wink:
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sierraan käy perä myös Scorpiosta.. muuten joutuu askartelemaan IHAN LIIKAA, jo sinne meinaa tunkea jotain muuta akselia. :?
rotta-riesa
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28

Viesti Kirjoittaja rotta-riesa »

Bootsi kirjoitti:Sierraan käy perä myös Scorpiosta.. muuten joutuu askartelemaan IHAN LIIKAA, jo sinne meinaa tunkea jotain muuta akselia. :?
onko scorpion perä lukollinen??
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

samanlailla sitä on lukollisena ja ei-lukollisena kun sierroissakin
Focus 1.0 edition a6 2017
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j-k »

Onko riesan perässä mitään tunnistetta siitä, onko lukko tahi ei?
Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Pyörät irti maasta,ja kun pyörittää toista puolta niin toisenkin pitäis pyöriä samaan suuntaan..kitkalukolla kai vähän hankalampaa.
ei sieltä mitään junia t...
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja terppi »

janzamar kirjoitti:Pyörät irti maasta,ja kun pyörittää toista puolta niin toisenkin pitäis pyöriä samaan suuntaan..kitkalukolla kai vähän hankalampaa.
Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?
:)
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

terppi kirjoitti:Tollaine lukko, jossa molemmat on samaa pataa täysin, ni on kielletty tieliikentees.
Se on joko ilman lukkoa tai kitkalla. Mut sitä en tiiä, et mite se kitkalukko toimii tollai "pyörät irti maasta" -periaatteella. Jos vaihde pääl, ni silloi pitäis ainaki jonkun verran pyörii vastakkaiseen suuntaan. Mut aika raskaasti vissii..?
:)
Kitkalukko toimii noin molemmat pyörät ilmassa. Oli sitten visko tai perinteinen levylukko.
Viskon testaus 2wd:ssä, repsikan puolen takapyörä ilmaan, ½ kierrosta sekunnissa nopeudella käännettäessä myötäpäivään pitäisi olla 70Nm +/- jotain vastus.

Laipallisesta irtomurikasta lukko on helppo todeta, kun yrittää kääntää vetarin laipoista eri suuntiin lukottomassa onnistuu lukollisessa ei.
Murikan tyyppikilvestä jos löytyy A, niin silloin kannen alla on jonkunlainen luistonrajoitin. Jos kannen alle katsoo viskon kyseessä ollen ei kannata panikoida vaikka tasauspyörästö onkin näkösällä, tasauspyörästön runko on kahdessa osassa, sauma näkyy lautaspyörän laipassa.
Tökättävillä vetareilla oleva irto murikka on helpoin testata vetareilla, viskollisessa vetarin reiästä näkyy tasauspyörästön keskitappi kuten lukottomassakin.
Vastaa Viestiin