Sain auki lopulta ja vielä ihan yksin.

Tarpeeksi kovin vaan repi ja nyki vaijerista niin johan helppasi.
Ei se mekanismi vaan liikkunutkaan aiemmin vaikka ääni olikin semmonen. Vaijerin kuori vaan venyi ja piti samanlaisen äänen.
Muuten oliskin mennyt vaikeeksi avaus. Maskin sain rikkomatta pois ja sieltä olis voinut päästä joko konepellissä oleviin avausmekanismin kiinnityspultteihin. Kossuklubilla myös ehdotettiin jäähdyttäjän kennon löysäämistä (tosin ainakin korpparissa on ilmastoinnin kennoa myös tiputettava) ja laskemista sen verran, että mekanismiin pääsee käsiksi.
Ei muuten sitten ihan äkkiä saa foordilta edes noinkin yksinkertaista osaa kuin konepellin avausvaijeri.

Sanoivat, että maahantuontilopetettu, mutta tehdastilauksena vielä saa. Kestää vaan kauan tulla ja hinta 30e.
Mutta nou hätä. Taas saa kehua fordin insinöörejä jotka ovat varmaan kaikkiin saman ikäluokan voorteihin keksineet laittaa saman vaijerin. Varaosa ekkeristä semmosen sitte lopulta nykäsin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96