Korpparin konepellin avaus

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Korpparin konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Pääseekö korppaeissa sinne konepelin avausmekanismiin mitenkään alakautta tms. käsiksi? Kun on vaijeri poikki ja peltikin tuntuu olevan jotenkin pois kohdaltaan tai jotain kun ei aukea vaikka alakautta vetää vaijerista ihan avausmekanismin juuresta. Mekanismi tuntuu kyllä äänestä päätellen liikkuvan, mutta pelti ei aukea :shock:

Mitään kikkoja kenelläkään tohon???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ootko saanu painettua peltiä alas samalla kun oot kiskonu siitä jämästä?
Jostain maskin välistä tai sitten se pohjan suojapelti pois ja äheltämään,jos käsi jostain mahtuu..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juu kyllä sitä parin kolmen äijän voimin on painettu samalla joka nurkasta. Sillä konstilla se kerran aikasemmin auki saatiinkin.
pohjapanssari on pois ja sieltä tosiaan sitä vaijeria vedinkin, mutta ei tunnu irtoovan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Hittolainen..
ei siihen oikein muuta konstia ole kun tuolla keinoin tapella.
Se lukitus taitaa aueta sinne apparin puolen suuntaan.
Että jos jollain lyhyellä kangella auttais siitä nysästä
mihin se vaijeri tulee kiinni.
Mulla on joskus ollu tuulihaka sen vaijerin väärällä puolella,eli kuin kala koukussa eikä oikein tahtonu lähteä mihinkään..
Jos olis varamaski halvalla tiedossa niin sitten vaan vasaraa että mahtuu näpit väliin :)
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Maskista onkin ruuvikiinnitykset rikki ja se on pelkästään niillä klipsuilla kiinni eli sen saan kyllä ehjänä pois.
Mun mielestä vaan ei sieltäkään pääse siihen mekanismiin käsiksi kun ilmastoinnin kenno on edessä.
Täytyy nyt koittaa sitä oikein porukalla renkuttaa jos irtoaisi.
Pitäs vaan saada uudelleen maalausta varten irti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sain auki lopulta ja vielä ihan yksin. :D Tarpeeksi kovin vaan repi ja nyki vaijerista niin johan helppasi.
Ei se mekanismi vaan liikkunutkaan aiemmin vaikka ääni olikin semmonen. Vaijerin kuori vaan venyi ja piti samanlaisen äänen.
Muuten oliskin mennyt vaikeeksi avaus. Maskin sain rikkomatta pois ja sieltä olis voinut päästä joko konepellissä oleviin avausmekanismin kiinnityspultteihin. Kossuklubilla myös ehdotettiin jäähdyttäjän kennon löysäämistä (tosin ainakin korpparissa on ilmastoinnin kennoa myös tiputettava) ja laskemista sen verran, että mekanismiin pääsee käsiksi.

Ei muuten sitten ihan äkkiä saa foordilta edes noinkin yksinkertaista osaa kuin konepellin avausvaijeri. :shock: Sanoivat, että maahantuontilopetettu, mutta tehdastilauksena vielä saa. Kestää vaan kauan tulla ja hinta 30e.

Mutta nou hätä. Taas saa kehua fordin insinöörejä jotka ovat varmaan kaikkiin saman ikäluokan voorteihin keksineet laittaa saman vaijerin. Varaosa ekkeristä semmosen sitte lopulta nykäsin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin