escort rs-turbon paineet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

escort rs-turbon paineet

Viesti Kirjoittaja janner88 »

eli tossa mittasin noi sylinterien paineet.
mittaustapa: tulppa pois,sen tilalle painemittari,kaasu pohjassa pyöritetään konetta muutaman kerran.

tulokset oli seuraavia: joka sylinterissä oli tasaista 10,5-11bar.

eli meinaako tämä sitä,että on vähän turhan korkeat paineet?
vai onko tämä nyt sitä puristuspainetta eikä puristussuhdetta?

koneen kuitenkin pitäisi olla vakio noiden paineiden kohdalta.
(autoon on jokin aika sitten tehty koneremppa kylläkin)
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ihan normaalit lukemat vakionokalle ja on siis puristuspainetta, ei puristussuhdetta.
janner88
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Elo 2005 11:30

escort

Viesti Kirjoittaja janner88 »

joo,toi vähän on säikäyttänyt muo (sen takia en noita paineita oo viittiny rupee nostelee yhtään tota 0.5 enempää)

no mutta nyt paineet nostetaan tonne 0.7 luokkaan varmaan,ja tietenkin seokset kohdalleen yläkierroksille. (hyvä että on toi seosmittari :D)

miten toi puristussuhde muuten lasketaan? tai mitataan?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm :D

Ford Sierra doch -93

Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm ;)
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Puristussuhde on ilmatilavuus männän päällä kun mäntä on aivan alhaalla jaettuna tilavuudella kun mäntä on ylhäällä lakikohdassaan.

Hyvähän noita paineita on nostella jos kaikki on kunnossa. 1.5 bar jälkeen alkaa autokin sitten kulkea vähän eri tavalla ja 2.0 bar kohdalla alkaa RST:n kone poikia perinteisesti. :D
Vastaa Viestiin