eli tossa mittasin noi sylinterien paineet.
mittaustapa: tulppa pois,sen tilalle painemittari,kaasu pohjassa pyöritetään konetta muutaman kerran.
tulokset oli seuraavia: joka sylinterissä oli tasaista 10,5-11bar.
eli meinaako tämä sitä,että on vähän turhan korkeat paineet?
vai onko tämä nyt sitä puristuspainetta eikä puristussuhdetta?
koneen kuitenkin pitäisi olla vakio noiden paineiden kohdalta.
(autoon on jokin aika sitten tehty koneremppa kylläkin)
escort rs-turbon paineet
escort rs-turbon paineet
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

escort
joo,toi vähän on säikäyttänyt muo (sen takia en noita paineita oo viittiny rupee nostelee yhtään tota 0.5 enempää)
no mutta nyt paineet nostetaan tonne 0.7 luokkaan varmaan,ja tietenkin seokset kohdalleen yläkierroksille. (hyvä että on toi seosmittari
)
miten toi puristussuhde muuten lasketaan? tai mitataan?
no mutta nyt paineet nostetaan tonne 0.7 luokkaan varmaan,ja tietenkin seokset kohdalleen yläkierroksille. (hyvä että on toi seosmittari

miten toi puristussuhde muuten lasketaan? tai mitataan?
Ford Escort Rs turbo s2 (ex)
1.1 bar-->218hp, 340nm
Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm
1.1 bar-->218hp, 340nm

Ford Sierra doch -93
Bmw e30 325 tic
0.3 bar -->213 hp, +300nm

Puristussuhde on ilmatilavuus männän päällä kun mäntä on aivan alhaalla jaettuna tilavuudella kun mäntä on ylhäällä lakikohdassaan.
Hyvähän noita paineita on nostella jos kaikki on kunnossa. 1.5 bar jälkeen alkaa autokin sitten kulkea vähän eri tavalla ja 2.0 bar kohdalla alkaa RST:n kone poikia perinteisesti.
Hyvähän noita paineita on nostella jos kaikki on kunnossa. 1.5 bar jälkeen alkaa autokin sitten kulkea vähän eri tavalla ja 2.0 bar kohdalla alkaa RST:n kone poikia perinteisesti.
