is:riesasta
is:riesasta
mahtaakos ruiskukoneen (2l ohc) ja perus kaasarikoneen nokka-akseleissa olla eroja??ainakaan motonetista ei saa kuin yhenlaista nokkaa..
Kiinnostaa lopullinen tieto täälläkin. Tallissa on kaasarimallin 205-pata farkusta jossa priima nokka. Omassa vajaan puolen millin kuluma, mutta en kehtaa vaihtaa pelkkää nokkaa vaan koko padan kun saan ahtomallin tehtyä siitä.
Lisäksi: onko ruiskulla ja kaasarilla koneessa mitään muuta eroa kuin kannessa ne 'kyyneleet'? Dremelillä ne saa tehtyä ja puristusta pudotettua jyrsimällä palotiloja... saako niistä tehtyä "hemimäiset"?
Lisäksi: onko ruiskulla ja kaasarilla koneessa mitään muuta eroa kuin kannessa ne 'kyyneleet'? Dremelillä ne saa tehtyä ja puristusta pudotettua jyrsimällä palotiloja... saako niistä tehtyä "hemimäiset"?

Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
Re: is:riesasta
peruskoneessa on vissiin sama akseli mutta ainakin viritysnokat on kaasarille ja ruiskulle erilaisiaesko71 kirjoitti:mahtaakos ruiskukoneen (2l ohc) ja perus kaasarikoneen nokka-akseleissa olla eroja??ainakaan motonetista ei saa kuin yhenlaista nokkaa..
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
ruiskukoneen kannessa on myös vähä isommat kanavatj-k kirjoitti:Kiinnostaa lopullinen tieto täälläkin. Tallissa on kaasarimallin 205-pata farkusta jossa priima nokka. Omassa vajaan puolen millin kuluma, mutta en kehtaa vaihtaa pelkkää nokkaa vaan koko padan kun saan ahtomallin tehtyä siitä.
Lisäksi: onko ruiskulla ja kaasarilla koneessa mitään muuta eroa kuin kannessa ne 'kyyneleet'? Dremelillä ne saa tehtyä ja puristusta pudotettua jyrsimällä palotiloja... saako niistä tehtyä "hemimäiset"?
Tai ainakin hieman sirommin muotoillut.
Ne kyyneletkään ei ole pakollisia. Kaasarikanteen kun pulttaa suoraan ruiskun imusarjan ilman koloja niin ne metalliholkit joihin suuttimet tulee, törmää kanteen mutta itse suuttimen kärki menee kuitenkin kokonaan kanavan puolelle. Eli jos se mieltä parantaa niin voihan ne kolot sinne kaivaa kun ei todellakaan ole iso homma kun vaan muistaa putsata lastut huolella pois (jos esim kone ja kansi autossa jo kiinni)
Ne kyyneletkään ei ole pakollisia. Kaasarikanteen kun pulttaa suoraan ruiskun imusarjan ilman koloja niin ne metalliholkit joihin suuttimet tulee, törmää kanteen mutta itse suuttimen kärki menee kuitenkin kokonaan kanavan puolelle. Eli jos se mieltä parantaa niin voihan ne kolot sinne kaivaa kun ei todellakaan ole iso homma kun vaan muistaa putsata lastut huolella pois (jos esim kone ja kansi autossa jo kiinni)
Joo, kun tarkoitus olisi talven aikana tehdä tuosta varakoneesta urpo niin pitää sitä kantta alkaa virittämään. Kanavia vois vähän siistiä jos kerran on enemmän varaa; kyllä se ahdin sen ilman sinne pakkaa väkisin
Kyyneleet tehdään kyllä ja kun paineet pidetään kohtuullisina niin ei tarvi tuplapaffejakaan kait laittaa. Alakerta ehkä poraus seuraavaan ylikokoon ja laakerit uusiksi.. MS hoitaa ruiskun ja suuttimet 300...400cc väliltä.

Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
tommoseen maks. 0,7 bar menee orkkis alakerta nakuttamatta pienellä sytkän myöhästyksellä.nimimerkillä kokemusta on.jos se riittää varsinki ku sulle ms tulee,niin saa paremmin säätöjä kohalleen,mut kaiken rikki saa....mul oli lisäsuuttimilla ensin vakio alakerta ja lopuksi cosan alakerta wisecoilla ja cosan imusarjalla ja ms:llä jne...