is:riesasta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

is:riesasta

Viesti Kirjoittaja esko71 »

mahtaakos ruiskukoneen (2l ohc) ja perus kaasarikoneen nokka-akseleissa olla eroja??ainakaan motonetista ei saa kuin yhenlaista nokkaa..
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Kiinnostaa lopullinen tieto täälläkin. Tallissa on kaasarimallin 205-pata farkusta jossa priima nokka. Omassa vajaan puolen millin kuluma, mutta en kehtaa vaihtaa pelkkää nokkaa vaan koko padan kun saan ahtomallin tehtyä siitä.

Lisäksi: onko ruiskulla ja kaasarilla koneessa mitään muuta eroa kuin kannessa ne 'kyyneleet'? Dremelillä ne saa tehtyä ja puristusta pudotettua jyrsimällä palotiloja... saako niistä tehtyä "hemimäiset"? :lol:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: is:riesasta

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

esko71 kirjoitti:mahtaakos ruiskukoneen (2l ohc) ja perus kaasarikoneen nokka-akseleissa olla eroja??ainakaan motonetista ei saa kuin yhenlaista nokkaa..
peruskoneessa on vissiin sama akseli mutta ainakin viritysnokat on kaasarille ja ruiskulle erilaisia
Focus 1.0 edition a6 2017
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

j-k kirjoitti:Kiinnostaa lopullinen tieto täälläkin. Tallissa on kaasarimallin 205-pata farkusta jossa priima nokka. Omassa vajaan puolen millin kuluma, mutta en kehtaa vaihtaa pelkkää nokkaa vaan koko padan kun saan ahtomallin tehtyä siitä.

Lisäksi: onko ruiskulla ja kaasarilla koneessa mitään muuta eroa kuin kannessa ne 'kyyneleet'? Dremelillä ne saa tehtyä ja puristusta pudotettua jyrsimällä palotiloja... saako niistä tehtyä "hemimäiset"? :lol:
ruiskukoneen kannessa on myös vähä isommat kanavat
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tai ainakin hieman sirommin muotoillut.

Ne kyyneletkään ei ole pakollisia. Kaasarikanteen kun pulttaa suoraan ruiskun imusarjan ilman koloja niin ne metalliholkit joihin suuttimet tulee, törmää kanteen mutta itse suuttimen kärki menee kuitenkin kokonaan kanavan puolelle. Eli jos se mieltä parantaa niin voihan ne kolot sinne kaivaa kun ei todellakaan ole iso homma kun vaan muistaa putsata lastut huolella pois (jos esim kone ja kansi autossa jo kiinni)
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Joo, kun tarkoitus olisi talven aikana tehdä tuosta varakoneesta urpo niin pitää sitä kantta alkaa virittämään. Kanavia vois vähän siistiä jos kerran on enemmän varaa; kyllä se ahdin sen ilman sinne pakkaa väkisin :lol: Kyyneleet tehdään kyllä ja kun paineet pidetään kohtuullisina niin ei tarvi tuplapaffejakaan kait laittaa. Alakerta ehkä poraus seuraavaan ylikokoon ja laakerit uusiksi.. MS hoitaa ruiskun ja suuttimet 300...400cc väliltä.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tommoseen maks. 0,7 bar menee orkkis alakerta nakuttamatta pienellä sytkän myöhästyksellä.nimimerkillä kokemusta on.jos se riittää varsinki ku sulle ms tulee,niin saa paremmin säätöjä kohalleen,mut kaiken rikki saa....mul oli lisäsuuttimilla ensin vakio alakerta ja lopuksi cosan alakerta wisecoilla ja cosan imusarjalla ja ms:llä jne...
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

onkos toi nyt varmaa tietoa että sama nokka vai?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

pysytään siinä uskossa kunnes joku toisin todistaa.
kun joka paikassa myytävät nokat tuntuu samaa olevan oli sitten ruisku tai kaasari
Focus 1.0 edition a6 2017
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Mikrokissa:n mukaan sama nokka kaasari- ja ruiskukoneissa.
Vastaa Viestiin