Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tein tossa alkuviikosta 2.2GT probeen isomman putkiston (2,5" downpipeltä taakse, ilman kattia) ja putkistosta tuli vissiin liian hyvin virtaava , ei pysy enää hukkaportti perässä... Hakkaa kilon paineita, jonka seurauksena ecu ilmeisesti käskee lopettaa bensansyötön tms.... Tän päivän asiaa pähkäilin ja ropasin hukkaporttia ja vaihtelin letkuja ilman tulosta.... Tarttis vissiin jollain konstilla saada h-portin ohjaus painetta nostettua, tai jotain... Porukalla ideoita????
On vissiin myös mahdollista, että on tuo h-portti osittain jumissa ja aiemmin on "pieni"putki ahdistanut ja sitäkautta pysynyt paineet kurissa, vaikkei h-portti kunnolla ois toiminutkaan ?? mutua???
Kaiketi erillisestä hukkaportista kyse, tai ainakin hukkaportin kello on erillisenä ja siitä tanko ilmeisestikin sitten hukkaportin "läpälle"...
Tuossa soittelin paikalliselle turbo "asiantuntialle" joka tarjosi ratkaisuksi säädettävää portin kelloa.... Lienee käytännössä ainut ja toimivin ratkaisu, koska "vika" nyt ilmeisesti johtuu paremmin virtaavasta putkistosta.....
Kaiketi erillisestä hukkaportista kyse, tai ainakin hukkaportin kello on erillisenä ja siitä tanko ilmeisestikin sitten hukkaportin "läpälle"...
Tuossa soittelin paikalliselle turbo "asiantuntialle" joka tarjosi ratkaisuksi säädettävää portin kelloa.... Lienee käytännössä ainut ja toimivin ratkaisu, koska "vika" nyt ilmeisesti johtuu paremmin virtaavasta putkistosta.....
Kaiketi erillisestä hukkaportista kyse, tai ainakin hukkaportin kello on erillisenä ja siitä tanko ilmeisestikin sitten hukkaportin "läpälle"...
Tuossa soittelin paikalliselle turbo "asiantuntialle" joka tarjosi ratkaisuksi säädettävää portin kelloa.... Lienee käytännössä ainut ja toimivin ratkaisu, koska "vika" nyt ilmeisesti johtuu paremmin virtaavasta putkistosta.....
Vastaava kävi myös itsellä 323 gtx matun kanssa kun putkiston teki niin paineet nousivat. Itseä ei moinen vai haitannut kun revin rajoittajan pois johtosarjasta.
eihän se putken koko pitäisi siihen portin toimintaan vaikuttaa
eikös se vapaammin virtaava putki anna turbon pyöriä "vapaammin" jolloin painetta tulee paremmin ja nopeammin ja sen seurauksena hukkaportin virtaus ei enään riitä.
tää on vain mun arvaus tähän kohtaan
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Hukkaportti ongelma ratkesi... Oli jumissa---->aukesi vain neljänneksen ja sekin vasta jossain 0,5bar... Nyt alkaa aukeen 0.4bar ja on täysin auki 0.9:ssä ....
Iski seuraava ongelma: eli nyt ei lähde käymään kunnolla, ei käy kunnon tyhjäkäyntiä ja kierroksillakin käynti epätasaista ja "tukkoista".... On vissiin ottanu joku anturi/piuhat kipeetä kun tuon turbon kanssa ähelsin ....
Monkelo kirjoitti:
Eikö paineanturin letkuun voi laittaa kuristinta, jolloin hukkaportti toimii mutta ecu ei saa signaalia yhtä nopeasti
Ton Megan kanssa kokeiltua, Map letkussa kuristin jossa n.millin reikä ja sen jälkeen vielä Fordin oma 'vaimenninpurkki'. Tasaa ainoastaan tyhjäkäynnillä alipaineen heilahteluita, ei käytännössä mitään vaikutusta Mapin näyttämiin arvoihin tyhjäkäynnin yläpuolella.
country sedan kirjoitti:
Ton Megan kanssa kokeiltua, Map letkussa kuristin jossa n.millin reikä ja sen jälkeen vielä Fordin oma 'vaimenninpurkki'. Tasaa ainoastaan tyhjäkäynnillä alipaineen heilahteluita, ei käytännössä mitään vaikutusta Mapin näyttämiin arvoihin tyhjäkäynnin yläpuolella.
jotkut on megaruutan kanssa laittanu mopon bensanputsarin siihen letkun väliin jos on ollut tuota ongelmaa.
itellä megaruutan kanssa ei ollut ongelmia tuon kanssa.
Vastaava viritys toisinpäin hukkaportin letkuun pieni reikä. jolloin ahtopaine nousee ylemmäksi.
Bensanpaineet pitää kuitenkin nostaa ensin ylemmäksi jne. muutoin menee laihalle ja mäntiin palaa reijät.
Tämä oli niitä aikoja kun ei ollut megoja ja kysymyksessä turbo calibra.
Bensanpaineen nosto, vapaavirtaus suodin ja sopivalla reijällä sai vakio boksilla sopivasti lisätehoja huomattavasti halvemmalla kuin vaihtamalla koko-ohjauksen ohjelmoitavaan.
Liian iso reikä letkussa aiheutti muistaakseni järjestelmän kytkeytymisen varajärjestelmään vakio asetuksille, koska se luuli hukkaportin letkun olevan irti.
Kessi kirjoitti:Hukkaportti ongelma ratkesi... Oli jumissa---->aukesi vain neljänneksen ja sekin vasta jossain 0,5bar... Nyt alkaa aukeen 0.4bar ja on täysin auki 0.9:ssä ....
Iski seuraava ongelma: eli nyt ei lähde käymään kunnolla, ei käy kunnon tyhjäkäyntiä ja kierroksillakin käynti epätasaista ja "tukkoista".... On vissiin ottanu joku anturi/piuhat kipeetä kun tuon turbon kanssa ähelsin ....
Taas käy kone "normaalisti"... Oli egr:n venttiili jumittunut auki----> puski pakokaasuja koneeseen jatkuvalla syötöllä.... Eikä se perkeleen hukkaportti sittenkään vielä toimi kunnolla.... Ykkös ja kakkos vaihteella pysyy paineet kurissa, mutta kolmosella hakkaa jo yli... Ei taida portin virtaukset riittää, ihan niinku evo ehdotti....
tuskimpa se pakoputken muutos nyt niin paljoo tekee,että ei enään portin koko riittäisi.tai oikeestaan oon melkeen varma ettei se niin kinthaalla ole sen koko,et tollasella muutoksella ei riittäs.
kyllä siellä edelleen on jotain mätää.eli ilmeisesti jumittelee edelleen.
Viritin hukkaportin yhteyteen säädettävän jousipatentin auttamaan hukkaportinkellon toimintaa... Nyt pysyy ahdot kurissa (0,7bar), tosin haittavaikutuksena kasvoi turbon viive , kun joutuu jousen vetään senverran kireelle, että on hukkaportti kokoajan hieman raollaan.... Täytyy tulevan talven aikana varmaan asentaa hieman isompi hukkaportti, jos vaikka pärjäis ilman jousivirityksiä ja sais tuon viiveen pienemmäksi ....
en ole kummemmin noiten turbo vehkeitten kanssa pelannut mutta eikös kun minulla on vakio 2.2gt probe niin käy ihan kun otan pybassin pois ja tukin sen letkun ja sit vähän ennen imusarjaa katkaisen sen alumiiniputken ja tikkaan siihen kiinni t haaran josta saan sitten dumpille paikan ja sitten se pieni letku mikä on pybassin pääs nii tuukki dumpin päähä. eikä tarvitse muuta tehdä? auttakaa minua kiitos!
sevymoto kirjoitti:en ole kummemmin noiten turbo vehkeitten kanssa pelannut mutta eikös kun minulla on vakio 2.2gt probe niin käy ihan kun otan pybassin pois ja tukin sen letkun ja sit vähän ennen imusarjaa katkaisen sen alumiiniputken ja tikkaan siihen kiinni t haaran josta saan sitten dumpille paikan ja sitten se pieni letku mikä on pybassin pääs nii tuukki dumpin päähä. eikä tarvitse muuta tehdä? auttakaa minua kiitos!
näin se menee:D eli se letku tulee siihen dumpin päähän muuta ei tarvitse tehdä..
Samu kirjoitti:
näin se menee:D eli se letku tulee siihen dumpin päähän muuta ei tarvitse tehdä..
Köh-köh...ja yskin täällä... eli mikä on pybassi? Näin äkkiseltään kuulostaa ja konepellin alle mentäessä näyttää tutulle.. tuo putken katkaisu ja tikkaaminen, mutta.. letkua eip näy Voisitteko selittää selvällä suomenkielellä tyhmälle? Noh, en tiedä, onko liian vaikea tehtävä
Ja se letku josta puhutaan siis välittä tuolle by-passille ohjauspaineen... Eli kaasuläpän sulkeutuessa imee imusarjaan muodustuvalla alipaineella männän auki, jolloin ahtopaineet pääsee purkautumaan ahtoputkista pihalle, jolloin ei jää hidastamaan turbon pyörimistä... Joko selkis??
Esim. TÄÄLLÄ turbo termien/toiminnan pikakurssi, kuinka kaikki toimii, mikävaikuttaa mihinkin yms. ....
millanen dumppi sitten tuohon 2.2gt probeen käy kun olen kuullut että yksi mäntäinen dumppi sekoaa? entäs yksi isomäntäinen dumppi tai kalvodumppi tai kaksi mäntäinen dumppi? kertokaapas mitä dumppeja te olette probeen laittanut ja mikä olisi parhain/edullisin ja linkkejäkin voisi laittaa jostain mis olis niit dumppeja kiitos!