Escort mk4 Automaatti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Escort mk4 Automaatti

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

Olis tommonen ´87 mk4 escortti automaattivaihteistolla ja ekkerillä rupeaa mittarissa olemaan jo 300000 kilsaa. olisiko MITÄÄN tietoa tuosta automaattiaskista? (Tyyppi, huoltovinkkejä, ym...) kiinnostaisi myös tietää saako noita askeja enää mistään varaosaksi!? ei kai nekään ikuisia ole...

escortti on muutenkin ollut uskomattoman hyvässä kunnossa. vaikka oli seissyt kaksi viikkoa pakkasessa niin lähti LAAKISTA käyntiin!!! :shock:
ei ole yhtään escortin tapaista... kone on 1,6 CVH.

kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan :D
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Jos se aski toimii ok. ei se muuta huoltoo kaipaa kun öljynvaihdon ja ehkä suodattimen. Siihen tarvii irrrotta se laatikon öljypohja. Jos sillä ajelee normaalisti ja puhtailla öljyillä se kestää isältä pojalle itellä oli 84 Orion automaatti .
HUh Huh huijaa!
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mikäs juttu se on kun jotkut horisee automaatin joidenkin ihme "pantojen" kiristämisestä? taitaa olla pelkkää hienosäätöä...
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Joo ne on ns. jarruja jos ei vaihda oikeassa nopeudessa niistä säädetään oikea vaihtokohta. ELI NIIN KUIN SANOIN JOS TOIMII OK. ei tarvi kun öljyn vaihtoo ja suodatin vaihtoo/pesua.
HUh Huh huijaa!
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Escort mk4 Automaatti

Viesti Kirjoittaja mynok »

Mondeomies kirjoitti:Olis tommonen ´87 mk4 escortti automaattivaihteistolla ja ekkerillä rupeaa mittarissa olemaan jo 300000 kilsaa. olisiko MITÄÄN tietoa tuosta automaattiaskista? (Tyyppi, huoltovinkkejä, ym...) kiinnostaisi myös tietää saako noita askeja enää mistään varaosaksi!? ei kai nekään ikuisia ole...

escortti on muutenkin ollut uskomattoman hyvässä kunnossa. vaikka oli seissyt kaksi viikkoa pakkasessa niin lähti LAAKISTA käyntiin!!! :shock:
ei ole yhtään escortin tapaista... kone on 1,6 CVH.

kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan :D
tuommosella itekkin ajeleskelin 8v. lootalle ei tehty mitään muuta kuin vaihdettiin öljyt pari kertaa. pelasi kuin ajatus. tosin 240t kohalla alko jo poskilaakerit olla loppu. eli jos ne on vaihettu niin eiköhän loota vielä kestä. aika laiskahan se kuitenkin on kun vaihteitakin on vain kolme :P

hauska peli 8)

laatikon tyyppi on atx ja öljyt pitäisi vaihtaa 80t km välein. jos öljyt on ruskeat ja haisee pahalta niin loota kaippaa remppaa. fordilla on myös ctx autom. loota joita on tietääkseni ollut vain 90-l vaihteen fiestoissa. öljymäärä mitataan ajamalla kone lämpimäksi, vaihde n asennossa ja kone tyhjäkäynnillä.

siinäpä tietoja mitä nyt yhtäkkiä tulee mieleen.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

Heh. Laiskahan toi on. saatiin motarilla mittariin 160km/t. mittari voi tosin hieman heittää... ajattelinkin hommata toisen askin varalle jos niitä vielä sais jostain kohtuu hintaan. auton pohjakin on terve ja sähköt on uudet joten eiköhän sillä vielä ainakin 100 tonnia päästellä... 8)
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Itsellä on nykyään esko 91 automatic hain Saksasta mittariruuvatun tosin ajettu alle 100tkm kone on vaan 1,4 mutta kehittää motarilla 150km/h.Jos vähänkään samanmoinen kun oli Orion automaatti ajelee tolla vielä kans 10vuotta. :idea:
HUh Huh huijaa!
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

hitto! yritin vaihtaa moottoria ekkeriin. orkkis 1,6l nypättiin pois ja nuorempi ja vähemmän ajettu 1,4l ruvettiin tuuppaamaan tilalle, mutta kone ei tunnu menevän tarpeeksi syvälle laatikkoon! (laatikko on kiinni autossa) vaihdoin vanhasta moottorista vauhtipyörän mutta tuntuu että ei olisi tilaa. kun rupeaa kiristämään moottoria kiinni vaihteistoon (ATX) niin jossain kohtaa kone lopettaa pyörimisen ja kun vähän höllää pultteja niin taas kone pyörii.... :roll: mikä ihme on vikana?
Vastaa Viestiin