Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kävin tänään ostamassa hiilet ja huomenna vaihdan, kun tuntuu kumminkin hieman reistailevan tuo lataus. 13,2 - 14,4 on mittaustulokset nyt ollut. Ei varmaankaan normaalia, vai?
Lukkosarja on myös tulossa uusiksi, jossei hiilet auta niin toivottavasti uus virtalukko sit.
Kävipä sierran kanssa kerran kun vaihdoin mittarin.... Eli jäi se mittariston pikaliitin alareunasta irti jonka jälkeen sierralla pysty ajaa vajaan tunnin. Sit vaan virta loppus. Etsin "hiukan" vikaa joka paikast. Kun laitto liittimen paikallee ni homma taas toimis. Et kyl ihan "selväs" paikas oli vika.
Tuige kirjoitti:Kävin tänään ostamassa hiilet ja huomenna vaihdan, kun tuntuu kumminkin hieman reistailevan tuo lataus. 13,2 - 14,4 on mittaustulokset nyt ollut. Ei varmaankaan normaalia, vai?
Lukkosarja on myös tulossa uusiksi, jossei hiilet auta niin toivottavasti uus virtalukko sit.
Mielestäni aivan riittävä lataus.
Riippuu kierroksista ja kuormasta,
mikä volttimäärä saadaan mitattua.
Esim.tuo 13.2 on aivan riittävä
jos on valoja päällä ja kone tyhjäkäynnillä.
Ajelin tonne tallille tänään ja mittasin siinä ennen hiiltenvaihto-operaatioo vielä latauksen kertaallee. 12.4 tms näytti. Hiilet oli ihan hyväkuntoiset ja nappasin koko laturin irti ja kuskasin kaverille näytille joka on hommissa autosähkökorjaamossa. Diodit kuulemma oli entiset ja laakerit piti meteliä.
Tehdaskunnostettu laturi on nyt kiinni ja hyvin pelaa. Seuraavaks sitten perän kolinoita selvitelee, kiitoksia neuvojille.
Mistäs muuten johtuu alhainen latausjännite. Itsellä ei tuo sierran laturi työnnä kuin jonkun 13.2V ilman mitään kulutusta tyhjäkäynnillä, valot ja puhallin päällä jotain 12.4-12.5V tyhjää kun käy. Kierroksilla vastaavat voltit 13.5V ja jotain 12.6-12.7V
Hiilet suht hyväkuntoiset yms. Jännitteensäädinkö kettuilee vai eikö tuo 55A laturi vaan työnnä enempää